تسنیم نوشت:

نماینده مردم تهران در مجلس گفت: نمی‌شود که تنها رئیس سازمان انرژی اتمی و در یک اتاق در بسته در مورد بازطراحی سایت اراک که به سرنوشت ملی ما مربوط است، تصمیم بگیرد بلکه دانشمندان، نخبگان و صاحب نظران باید درباره آن نظر دهند.

محمد سلیمانی نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم با اشاره به پیشنهاد تیم مذاکره‌کننده ایران به کشورهای ۱+۵ برای بازطراحی رآکتور آب‌سنگین اراک اظهار داشت: مجلس به خوبی درگیر این موضوع شده و پیگیری‌های لازم را انجام می‌دهد اما متاسفانه رفتار دولتمردان در جهتی است که می‌خواهند قضیه را در سکوت و گذشتن از کنار مسئله پیش ببرند.

وی با تاکید بر اینکه اینگونه رفتارها به نفع منافع ملی کشور نیست، تصریح کرد: فضا را باید باز کرد تا هم مجلس و هم متخصصان بتوانند نظرات کارشناسی خود را ارائه کنند چرا که بازطراحی سایت اراک یک کار فنی است و باید مورد بررسی کارشناسان و متخصصین قرار بگیرد.

این نماینده مجلس برهمین اساس گفت: نمی‌شود که تنها رئیس سازمان انرژی اتمی و در یک اتاق در بسته در مورد این مسئله بسیار مهم که به سرنوشت ملی ما مربوط است، تصمیم بگیرد بلکه دانشمندان، نخبگان و صاحب نظران باید درباره آن نظر دهند و بررسی کنند که این اقدام در راستای منفعت ملی است یا خیر؟ چه دستاوردی خواهد داشت و چه درهای را به روی ملت ایران خواهد بست؟ لذا این ابهامات باید روشن شود و به استحضار ملت ایران برسد.

سرنوشت هسته‌ای ۷۰ میلیون ایرانی نباید از سوی عده‌ محدودی رقم بخورد

سلیمانی ادامه داد: صرف اینکه بگویند ما خودمان یک بازطراحی را انجام می‌دهیم، اصلا قابل قبول نیست چراکه این موضوع مربوط به سرنوشت و آینده ۷۰ میلیون ایرانی است و باید تمام جوانب کار مورد بررسی نخبگان و کارشناسان هسته‌ای کشور قرار گیرد نه اینکه تعداد محدودی برای یک ملت تصمیم بگیرند.

وی در ادامه سخنان خود تاکید کرد: صدا وسیما باید فضا را باز کند تا کارشناسان و دانشمندان هسته‌ای بتوانند دراین باره صحبت کنند و مردم را در جریان روند مذاکرات و دستاوردها و حتی اشکالات موجود قرار دهند؛ قرارگرفتن نخبگان و حتی مردم در جریان این اقدام، می‌تواند مفید باشد چرا که پیشنهادات آن‌ها در حل مشکلات موجود مؤثر است.

نماینده مردم تهران در مجلس در پایان تاکید کرد: هرچه پشتوانه مردمی تیم مذاکره‌کننده بیشتر باشد، آن‌ها با قدرت و اقتدار بیشتری در میز مذاکرات حاضر می‌شوند و مذاکرات موفق‌تر بوده و به نفع منفعت ملی تمام خواهد شد لذا تیم مذاکره‌کننده باید با استفاده از نظرات کارشناسی نخبگان، همراهی مردم را با خود داشته باشند.

 

45503

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 351583

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 11 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 13
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام IR ۱۲:۳۷ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۶
    10 0
    رجع به آموزش و پرورش كه سرنوشت بچه هاي اين مملكت هست هم نبايد يك وزير تصميم بگيرد و بايد كل 70 ميليون نفر نظر بدهند.
  • بی نام IR ۱۳:۰۱ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۶
    12 1
    مديريت جهاني رفيقتون ما رو بيچاره كرد؟ كوچه و خيابان و محافلي كه پايداري چي ها بعنوان سكوي تسويه حساب از آن استفاده مي كنند نبايد محل طرح مباحث مهم باشد .
  • بی نام IR ۱۳:۰۲ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۶
    56 1
    69.999.999 نفر...آقای نماینده...من حق هسته ای که با گرسنگی و بدبختی و بازیچه کشورهای دوست همسایه شدن باشد نمیخواهم...
  • ناشناس IR ۱۳:۰۳ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۶
    2 24
    آی مسئولین به شماها هستم حق مردم ایران را پایمال نکنی انرژی هسته حق مسلم ماست
  • بی نام IR ۱۳:۳۲ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۶
    12 1
    مگه قبلا مردم چیزی می دانستند . مگه قبلا حتی اجازه کوچکترین نقد به گروه قبلی مذاکره کننده هسته ای داده میشد . آیا به راحتی که شما تیم جدید را تقد می کنید یک صدم آن را در مورد تیم قبلی میشد عنوان کرد.
  • بی نام IR ۱۳:۴۶ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۶
    10 1
    توسط عده ای محدود رقم نمی خورد. جوسازی نکنید. نماینده ملت ایران همه این توافقات با هماهنگی مقام معظم رهبری صورت می گیرد. ضمنا به عنوان یکی از 70 میلیون از روند توافقات راضی ام. کاس داغ تر از آش نشوید.
  • علی.ف IR ۱۳:۴۹ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۶
    27 1
    عجب ....چطوز در دوران گذشته دوزه ی دکتر جلیلی اشکال نداشت سرنوشت هفتاد ملیون در اتاق در بسته رقم بخوره اما الان اشکال داره ؟؟
  • بی نام A1 ۱۴:۳۳ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۶
    7 0
    میخواین ببرین تو اقیانوس کبیر
  • محمد A1 ۱۴:۴۸ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۶
    20 1
    به فکر معیشت ملت باشید. سالهاست غنی سازی اورانیوم ملت را فقیر کرده .آیا می دانید خروجی فقر و فلاکت در جامعه چه چیزی است؟؟؟ قاب و منظره زیبا بر دیوار خرابه از عقلانیت به دور است
  • بی نام A1 ۱۷:۴۱ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۶
    18 1
    واقعا انرژی هسته ای جز تحریم چه سود و منفعتی برای ایران داشته؟؟؟؟ همه ملت پشتیبان دکتر ظریف هستند ۰۰۰ایشان هر چه تصمیم بگیرد یعنی تمام جوانب کار را سنجیده۰۰۰
  • بی نام A1 ۱۷:۴۳ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۶
    36 1
    من دولت رو وکیل خودم قرار دادم در بحث هسته ای. از نظر من دولت مجازه هر تصمیمی در این زمینه حتی پشت درهای بسته بگیره. پس لطفا آقای نماینده از طرف من یکی صحبت نکنید
  • علی IR ۰۷:۲۸ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۳
    10 0
    آقا به پیربه پیغمبربه امام حسین به هرچی که می پرستید منم یه ایرانیم به والله نمی خوام انرژی هسته ای رو که چیزی جزفقر ونکبت وتحریم انزوا وبدبختی نداشته..نمی خوایم به والله ولمون کنید..بابا پدرمون دراومد بسه دیگه..شما میخوایدبا این هسته ای بازی شاخ بشید واسه دنیا پدرما بدبخت بیچاره ها اونوقت باید دربیادجای اینهمه پول که ریختید توجیب بابا پوتین واسه تکنولوژی پوسیدش4تاکاوخونه بسازید مردم برن سر کارمجبورنشن واسه اینکه شرمنده زن وبچه نشن کلیه بفروشن
  • صادق A1 ۱۹:۳۶ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۴
    0 0
    واقعا متاسفم واسه مشتی که فک میکنن مشکل ما با امریکا فقط بحث هسته ای هستش امروز هسته ای فردا موشک ها پس فردا حقوق بشر روز دیگه بحث هولوکاست عزیزان مشکل ما با آمریکا سر دین و اسلام هستش امریکا میخواد اسلام امریکایی خودش رو پیاده کنه همون اسلامی که در افغانستان پیاده شد