تنش در منطقه «دونتسک» اوکراین بویژه با انفجار در فرودگاه «کراماتورسک» افزایش قابل ملاحظه ای پیدا کرده است.

   

 

 




تاکنون گروهی مسئولیت این انفجار را که مقامات کی یف آنرا اعمال «خرابکارانه» جدایی طلبان هوادار روسیه می دانند، برعهده نگرفته است.

بررسی های اولیه نشان می دهد اصابت راکت موجب انفجاریک هلیکوپتر در این فرودگاه شده است. این درحالیست که ساکنان محلی صدای تیراندازی و چندین انفجاردیگر را نیز شنیده اند.

یک مقام امنیتی اوکراین پیش ترعلت انفجار این هلی کوپتر نظامی ترابری را تیراندازی یک تک تیرانداز به باک بنزین آن اعلام و گفته بود خلبان در این حادثه مجروح شده است.

در همین حال و در حالی که در پی نارضایتی غرب از بی توجهی مسکو به توافقات ژنو، تنش دیپلماتیک بین روسیه و آمریکا تشدید شده، ساعاتی پیش پنتاگون ادعا کرد جنگنده های روسیه با هدف تشدید تنش، طی بیست و چهار ساعت گذشته چندین بار حریم هوایی شرق اوکراین را نقض کرده اند.

از سوی دیگر جدایی طلبان اسلوویانسک مسئولیت توقیف اتوبوس حامل ناظران سازمان امنیت و همکاری اروپا را برعهده گرفتند.

شهردار خودخوانده این شهر با دفاع از این اقدام، دلیل آنرا وجود یک «جاسوس» بین سرنشینان اتوبوس عنوان و اضافه کرد: : «زیر پوشش آرم این سازمان بودن، معنایش حمایت از یک افسر ستاد ارتش نیست. ما یکی از افسران ستاد ارتش اوکراین را بین سرنشینان پیدا کرده ایم. بعد از انجام تحقیقات بیشتر، تصمیم می گیریم چه کاری انجام دهیم.»

درحالیکه برخی منابع خبری از آغاز مرحله دوم عملیات ضد تروریستی ارتش اوکراین در اسلوویانسک خبر داده اند، ساختمان
های دولتی همچنان در تصرف نیروهای جدایی طلب طرفدار روسیه است و نیروهای اوکراینی با محاصره این شهر، در جاده های منتهی به آن ایست های بازرسی برپا کرده اند.

منبع: یورونیوز

26149

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 351553

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 0 =