ایسنا نوشت:

معاون اول رئیس‌جمهور با بیان اینکه "کمترین سناریوی قیمتی را برای بنزین اجرا کردیم"، اظهار کرد: تصور می‌کنم در سال 93 به خوبی تورم را کاهش خواهیم داد و از وضعیت رکود خارج خواهیم شد.

اسحاق جهانگیری در حاشیه همایش هفته سلامت، با بیان اینکه "به توان مدیریتی دکتر هاشمی (وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی) و تیمش اعتقاد دارم"، گفت: وی قادر است به برنامه‌هایی که اعلام شده عمل کند؛ البته دولت خود را متعهد می‌داند منابعی را که وعده آن را داده است در اختیار وزارت بهداشت قرار دهد.

معاون اول رئیس‌جمهور با بیان اینکه "پس از این بخش بزرگی از هزینه‌های درمان برای مردم کاهش پیدا خواهد کرد"، گفت: مردمی که امروز به مراکز درمانی مراجعه می‌کنند دیگر ناچار نیستند برای تهیه برخی وسایل و تجهیزات به بیرون از بیمارستان بروند و در واقع بیمارستان‌ها متعهد هستند هرآنچه را که بیمار بستری نیاز دارد در بیمارستان تأمین کنند.

جهانگیری با بیان اینکه "در برنامه‌ها اعلام شده است که در شهرها باید تنها 10 درصد هزینه خدمات بستری از جیب بیمار پرداخت شود و این میزان برای روستائیان پنج درصد است"، گفت: امیدوارم این اتفاق عملی شود.

او در برابر این پرسش که "آیا با توجه به اینکه تعداد زیادی از افراد در فاز دوم هدفمندی یارانه‌ها ثبت‌نام کرده‌اند، دولت می‌تواند به تعهدات خود که برای تأمین آن از محل درآمد انصراف از یارانه‌ها وعده داده بود، عمل کند؟" پاسخ داد: ما هیچ مشکلی نداریم و برای همه مراحل مربوط به آن پیش‌بینی‌های لازم را کرده بودیم.

معاون اول رئیس‌جمهور ادامه داد: ما حتی کمترین سناریوی مطرح برای قیمت بنزین را اجرا کرده‌ایم زیرا برای دولت پیشنهاداتی برای قیمت بنزین، گازوئیل و سایر حامل‌های انرژی مطرح بود اما به علت شرایط اقتصادی کشور و رعایت وضعیت مردم کمترین قیمت بنزین را در نظر گرفتیم.

جهانگیری در پایان گفت: تصور می‌کنم در سال 93 به خوبی تورم را کاهش خواهیم داد و از وضعیت رکود خارج خواهیم شد و به رونق و شکوفایی در اقتصاد کشور بازخواهیم گشت.

 

23231

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 351544

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 1 =