۰ نفر
۶ اردیبهشت ۱۳۹۳ - ۰۷:۱۲

ایرنا نوشت:

 وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) اعلام کرد: جنگنده های روسیه طی24 ساعت گذشته بارها حریم هوایی اوکراین را نقض کرده اند.

شبکه تلویویزیونی فرانس 24 روز شنبه گزارش داد: این خبر در حالی از سوی پنتاگون اعلام می شود که روسیه طی روز گذشته دست به رزمایش نظامی در مرزهای شرقی با اوکراین زده است.

به گزارش این شبکه تلویزیونی، تنش در مناطق شرقی اوکراین در حالی ادامه دارد که ده ها هزار نیروی نظامی روسیه در مرزهای شرقی اوکراین مستقر شده اند.

فرانس 24 افزود: هیچ یک از وقایع اخیر نشانه ای از عمل کردن به توافق چهار جانبه ژنو که بتازگی بین وزرای خارجه آمریکا، روسیه، اوکراین و اتحادیه اروپا به عمل آمد، نیست.

این گزارش می افزاید: دوطرف یکدیگر را به کوتاهی در انجام به تعهدات این پیمان که به منظور کاهش تنش در این بخش از اوکراین است، می کنند.

این شبکه تلویزیونی همچنین از اعمال تحریم های بیشتر غرب و واشنگتن علیه مسکو در پی تحولات اخیر در اوکراین خبر داد.

کاخ سفید اعلام کرد که رییس جمهوری آمریکا و سران چهار کشور هم پیمان خود در اروپا روز جمعه به توافق رسیدند که روسیه به مفاد توافق صلح در اوکراین ملتزم نیست و در آینده طرح هایی را در دستور کار قرار خواهند داد که مسکو را به ˈپرداخت بهای آنˈ وادار کنند.

ˈکی یفˈ بی توجه به هشدارهای مسکو با معترضان اوکراینی در مناطق شرقی مقابله می کند.

درهمین حال پنجشنبه گذشته دولت اوکراین بدون توجه به هشدارهای مسکو، از باز پس گیری ساختمان شهرداری درˈماریو پلˈ خبر داد.

از سوی دیگر ˈسرگئی لاوروفˈ وزیر امورخارجه روسیه در واکنش به اقدامات کی یف با معترضان در مناطق شرقی این کشور گفت: ˈدولت اوکراین علیه مردم خود جنگ به راه انداخته است.ˈ

ˈسرگئی شایگوˈ وزیر دفاع روسیه روز پنجشنبه گذشته اعلام کرد که این کشور مجبور است با وخیم تر شدن اوضاع در جنوب شرقی اوکراین و استفاده از زور توسط ارتش اوکراین علیه شهروندان، واکنش نشان دهد.

وزیر دفاع روسیه به همین دلیل دستور داده بود که رزمایش یگان های حوزه های نظامی غربی و جنوبی روسیه در مجاورت اوکراین برگزار شود.

26149

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 351476

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 0 =