واحد مرکزی خبر نوشت:

«رامی حمد الله» نخست وزیر دولت خودگردان فلسطین روز جمعه پیشنهاد داد از سمت خود کناره گیری کند.
خبرگزاری دولتی «وفا» در این باره اعلام کرد طرح این پیشنهاد از سوی نخست وزیر دولت خودگردان فلسطین با هدف تشکیل دولت اتحاد انجام شد که مورد توافق محمود عباس رئیس تشکیلات خودگردان فلسطینی و جنبش مقاومت اسلامی فلسطین، حماس، قرار گرفته است.
به گزارش خبرگـزاری رویترز از رام الله، در این گزارش آمده است نخست وزیر تشکیلات خودگردان در گفتگو با عباس گفت : «من کناره گیری خود را اعلام می کنم، و هر زمان که جنابعالی تمایل داشته باشید، دولت در اختیار شما خواهد بود.»
رژیم صهیونیستی پیشتر روز پنجشنبه گفتگوهای صلح با فلسطین را به حالت تعلیق در آورد. مقامات رژیم صهیونیستی در این باره اعلام کردند نمی توانند با دولتی مذاکره کنند که با گروهی جنگجو که قسم خورده است این رژیم را نابود کند، رابطه ای دوستانه داشته باشد.
حمد الله که نقش وی محدود به امور داخلی تشکیلات خودگردان است سال گذشته به واسطه اختلافاتی که بر سر اختیارات وی پیش آمده بود، کناره گیری خود را اعلام کرد، اما این پیشنهاد را اندکی بعد پس گرفت.
بر اساس موافقتنامه آشتی میان حماس و جنبش فتح که روز چهارشنبه حاصل شد، قرار است دولتی متشکل از فن سالاران مستقل طی پنج هفته تشکیل و انتخابات نیز طی شش ماه آینده برگزار شود.

4949

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 351424

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 3 =