مروری بر مهمترین اخبار حوادث امروز جمعه 5 اردیبهشت 1393

دختر مقتولی که رضایت خانواده اش سبب رهایی مرد محکم به اعدام از پای چوبه دار شده، دلیل رضایت و بخشش قاتل پدرش را خوابی که در این زمینه دیده، عنوان می کند.
به گزارش مهر، قرار بود حکم اعدام یک فرد متهم به قتل مرحوم حسین علیزاده که 21 آذرماه سال 85 با ضربات چاقو به قتل رسیده بود صبح روز گذشته در زندان آمل اجرا شود که با رضایت اولیای دم مواجه شد.
میترا علیزاده دختر مقتول به مهر گفت: ساعت 8 صبح 21 آذر 1385 بود که پدرم من و برادرم را به شهر آورد و خودش به جایگاه همیشگی برای بارگیری رفته بود.
علیزاده بیان کرد:ساعت 5 غروب همان روز بود که متوجه شدیم موبایل پدرم خاموش است و خبری از پدر نداریم و بعد از پیگیری های صورت گرفته بعد از 32 روز جنازه پدرمان را در یکی از روستا های بابل پیدا و بعد از گذشت 8 ماه قاتل وی که اهل بجنورد بوده را دستگیر کردند.

میترا علیزاده گفت: من و برادرم برای اجرای حکم قصاص همیشه عجله داشته ایم و می خواستیم قاتل پدرمان اعدام شود ولی چند روز قبل از اعدام خوابی دیدم که منجر به رضایت خانواده من در پای چوبه دار شد. در خواب من شخصی آمد و گفت که پول دیه را به یتیمان ببخشید و به قاتل رضایت دهید. 

او گفت: در لحظه ای که طناب دار را به گردن قاتل آویختند، من به مادرم گفتم که رضایت بدهیم و برادرم نیز از مادرم خواست تا رضایتمان را اعلام کنیم و در همان لحظات نیز آقای طالبی دادستان آمل از ما خواست برای اینکه یک خانواده دیگر عزادار نشوند اگر می خواهید، رضایت دهید که مادرم با این پیشنهاد دادستان موافقت کرد و رضایت خودمان را اعلام کردیم.

خانواده مرحوم حسن علیزاده به قاتل رضایت داده و دیه 150 میلیون تومانی را نیز بخشیدند.

 

یک محکوم به مرگ در تبریز، 3 دقیقه بعد از آویخته شدن به دار بخشیده شد

به گزارش ایرنا؛ مدیر زندان تبریز گفت: بخشش یک محکوم به قصاص توسط اولیا دم 3 دقیقه بعد از اجرای حکم، به وی حیات دوباره بخشید.

علی استادی گفت: عامل یک قتل که با حکم دادگاه به قصاص نفس محکوم شده بود، سه دقیقه پس از به دار کشیده شدن با گذشت اولیاء دم، از مرگ رهایی یافت.

او گفت: فردی که به جرم قتل عمد سال ها در زندان بود، به رغم تلاش مددکاران اجتماعی زندان با درخواست قصاص اولیاء دم از سوی اولیاء دم به دار مجازات آویخته شد.

استادی گفت: این در حالی بود که پس از تایید حکم، مسوولان قضایی، معاون دادستان عمومی و انقلاب تبریز و با تلاش های پیگیر مدیر و مددکاران زندان مرکزی تبریز با تشکیل جلسات صلح و سازش با خانواده مقتول تلاش برای نجات مرد اعدامی از مرگ را آغاز کردند تا سرانجام این تلاش ها نتیجه داد و مرد زندانی با اعلام بخشش از سوی اولیاء دم، سه دقیقه پس از به دار کشیده شدن به سرعت توسط ماموران به پایین کشیده شد و پس از اقدامات اولیه درمانی به بیمارستان اعزام شد.

او گفت: حال عمومی این مددجو هم اکنون خوب است و در سلامت کامل بسر می برد و با عنایات خداوند به زودی از بیمارستان ترخیص می شود.

او با تقدیر از گذشت اولیاء دم و پدر و مادر مقتول از تلاش گروه مددکاری زندان بخاطر اقدامات انسانی برای تلاش جهت اخذ رضایت از شکات سپاسگزاری کرد.

استادی گفت: در سال گذشته نیز با تلاش واحد مددکاری زندان مرکزی تبریز 23 نفر از این نوع افراد از چوبه دار رهایی یافتند.

 

 

کشف تسهیلات غیرمجاز میلیاردی با جعل پروانه گاوداری/ فرار مرد 3 زنه به خارج
رئیس پلیس آگاهی فرماندهی انتظامی غرب استان تهران از کشف تسهیلات غیرمجاز بانکی میلیاردی با جعل پروانه بهره برداری گاوداری خبر داد.
به گزارش مهر، سرهنگ خدادادی در این باره گفت: پس از دریافت پرونده ای مبنی بردریافت تسهیلات بانکی غیر مجاز از بانکی در شهریار با ارائه اسناد و مدارک جعلی که با جریمه دیرکرد و سود آن بالغ بر 2 میلیارد ریال می شود موضوع در دستور کار، کارآگاهان پلیس آگاهی قرار گرفت.
وی ادامه داد: متهمان که 3 نفر هستند در سال 1379تسهیلات را دریافت کرده و پس از آن آدرس های محل سکونت خود را تغییر داده و متواری بودند باتحقیق از نماینده حقوقی بانک، استعلام از ادارات؛ ثبت احوال، اداره ثبت اسناد و املاک و فرمانداری آدرس محل سکونت متهمان شناسایی شد.
سرهنگ خدادادی تصریح کرد: با دریافت نیابت قضایی و هماهنگی با پلیس آگاهی تهران در خصوص بازرسی از منزل متهم ردیف اول در تهران و دستگیری او، وی بازداشت و به پلیس آگاهی شهریار منتقل شد و با دستور قضایی روانه زندان شد.
خدادادی افزود: بر اساس تحقیقات به عمل آمده متهم ردیف دوم نیز در خارج از کشور حضور داشته که با به دست آوردن شماره همراه وی سه همسر نامبرده نیز شناسایی و در ادامه دو آدرس از وی یکی در تهران و دیگری در کرج شناسایی شد که نامبرده با خودرو های اجاره ای هیوندا جنسیس، تویوتا لکسوز و بنز500s فعالیت داشته است.به همین خاطر متهم ردیف دوم ممنوع الخروج شده و دستور قضایی بازداشت وی صادر و در اختیار فرودگاه های حضرت امام(ره) و مهرآباد تهران قرار داده شد تا به محض ورود یا خروج از کشور دستگیر شود.
رئیس پلیس آگاهی فرماندهی انتظامی غرب استان تهران ادامه داد: بر اساس اعلام اداره جهاد کشاورزی شهریار مشخص شده که متهم ردیف اول دامدار روستای مهرچین از توابع شهرستان ملارد فعلی بوده و پروانه بهره برداری را به نام شرکت دامپروری دیگری جعل کرده و با استفاده از آن تسهیلات بانکی دریافت کرده است.
گفتنی است، متهم اصلی که گیرنده تسهیلات غیر مجاز بانکی بوده دستگیر و هم اکنون در زندان بسر می برد و تلاش برای دستگیری متهمان دیگر کماکان ادامه دارد.

 

شنبه؛ حکم عاملان ترور دادستان زابل اجرا می‌شود
رئیس دادگستری استان سیستان و بلوچستان به ایسنا گفت: حکم قصاص عاملان ترور دادستان زابل ششم اردیبهشت ماه در محل حادثه اجرا خواهد شد.
حجت‌الاسلام والمسلمین حمیدی افزود: حکم سه نفر از عاملان ترور دادستان زابل فردا ششم اردیبهشت ماه اجرا خواهد شد. حکم قصاص عاملان ترور دادستان زابل در محل حادثه اجرا خواهد شد.
رئیس دادگستری استان سیستان و بلوچستان از بیان جزئیات بیشتر خودداری کرد و افزود: جزئیات بیشتر در این رابطه را بعد از اجرای حکم بیان خواهم کرد.
موسی نوری قلعه 15 آبان ماه سال 92 هنگام عزیمت به محل کار خود از سوی افرادی با شلیک چند گلوله به شهادت رسید.

 

سارق درون خودرو با 50 فقره سرقت در دام پلیس فارس
رئیس پلیس آگاهی فارس از دستگیری یک سارق با 50 فقره سرقت در شیراز خبر داد.
به گزارش مهر، سرهنگ سیروس حیدری با اعلام این خبر گفت: ماموران کلانتری بهارستان شیراز هنگام گشت زنی در حوزه استحفاظی خود به یک نفر مظنون شده و پس از بازرسی بدنی از وی تعدادی کلید خودرو کشف کردند .
وی با بیان اینکه متهم به همراه پرونده مقدماتی به پلیس آگاهی انتقال داده شد افزود: در بازجویی های صورت گرفته از این سارق 50 فقره سرقت درون خودرو در سطح شهرستان شیراز کشف شد.
سرهنگ حیدری گفت: با تلاش ماموران محل های اختفاء همدستان و خریداران اموال مسروقه شناسایی و همگی دستگیر شدند.
رئیس پلیس آگاهی فارس بیان کرد: صحنه های سرقت بازسازی، تعداد 18 نفر از مالباختگان شناسایی و کلیه متهمان با قرار قانونی مناسب روانه زندان شدند.

 

دستگیری 233 توزیع کننده و معتاد پر خطر
رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر فارس از قاطعیت پلیس در برخورد با خرده فروشان و توزیع کنندگان موادمخدر در شیراز خبر داد.
به گزارش ایسنا، سرهنگ محمداسماعیل مصری گفت: ماموران پلیس مبارزه با مواد مخدر استان از ابتدای سال جاری تا کنون، طرح پاکسازی نقاط آلوده و جرم‎خیز را در سطح محله‎های آلوده شیراز به اجرا گذاشته‎اند.
وی افزود: در اجرای این طرح و در بازرسی از 90 باب منزل و مغازه در محله‌های آلوده به مواد مخدر،3 کیلوگرم تریاک، 172 گرم هرویین، 592 گرم حشیش، 76 گرم شیشه و یک کیلوگرم سایر مواد مخدر کشف شد.
مصری با بیان اینکه چهار باب مغازه و یک باب منزل نیز که در امر تهیه و توزیع مواد مخدر فعالیت داشتند پلمپ شدند گفت: در این خصوص 233 توزیع کننده و معتاد پر خطر دستگیر شدند.

 

مصدومیت 4 کارگر درحادثه ریزش دیواره گودبرداری
ریزش ناگهانی خاک دیواره محل گودبرداری شده روی کارگران که در داخل این گودال مشغول کار بودند موجب مصدومیت چهار کارگر شد.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی آتش نشانی، این حادثه هنگامی رخ داد که عده ای از کارگران بر روی دیواره ضلع جنوبی محل گودبرداری به وسعت 500 مترمربع با عمق 6 متر و روی داربست های فلزی مشغول کار بودند که ریزش خاک این دیواره جانبی باعث شد 4 نفراز کارگران افغانی زیرخروارها خاک گرفتار شوند.
وقوع این حادثه ساعت 10:58 دقیقه صبح امروز جمعه به ستاد فرماندهی آتش نشانی تهران اعلام شد و بلافاصله آتش نشانان ایستگاه 87 و گروه نجات 5 آتش نشانی راهی محل حادثه در یافت آباد، بلوارالغدیر نرسیده به میدان الغدیر شدند.
سید اسماعیل حسینی ارشاد، افسر آماده منطقه 4 عملیات آتش نشانی تهران در این باره گفت: آتش نشانان بی درنگ تلاش های خود را برای بیرون آوردن کارگران گرفتار شده از زیر خاک آغاز کردند و با استفاده از تجهیزات ایمنی، عملیات ایمن سازی و تثبیت موقعیت را برای جلوگیری از ریزش مجدد انجام دادند و در آغاز عملیات، یک کارگر 28 ساله که کاملا درمیان خاک گرفتار شده بود را زنده از زیر خاک بیرون آوردند.
نیروهای آتش نشانی عملیات خود را برای خارج کردن سه کارگردیگر ادامه دادند که سرانجام موفق شدند این کارگران افغانی که تا گردن در زیر خاک گرفتار شده بود را بیرون آورده و پس از انتقال آنان به سطح زمین، همگی این کارگران را تحویل عوامل اورژانس دادند. امدادگران اورژانس این 4 کارگر را که براثر برخورد سنگ و نخاله ساختمانی مجروح شده بودند به سرعت به مراکز درمانی منتقل کردند.
حسینی ارشاد افزود: درجریان این حادثه علاوه برریزش دیواره جانبی گودال، دیوارحیاط ملک مجاور نیز تخریب شد ولی به ساختمان های مسکونی مجاورهیچ خسارتی وارد نشد.

 

بی احتیاطی مغازه رویه کوبی مبل را به آتش کشید
بی احتیاطی و رعایت نکردن اصول ایمنی موجب بروز آتش سوزی دریک کارگاه رویه کوبی مبل شد.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی آتش نشانی، ستاد فرماندهی آتش‌نشانی در ساعت 09:35 دقیقه دیروز پنجشنبه با دریافت خبر وقوع این حادثه بلافاصله آتش‌نشانان ایستگاههای 94 و 55 به همراه تشک نجات، نردبان و خاور تنفسی را به محل حادثه در خیابان کوهسار، خیابان اقبال پور اعزام کرد.
مهدی داوری، مدیر منطقه یک عملیات سازمان آتش نشانی تهران گفت: این حادثه در طبقه همکف یک ساختمان 5 طبقه مسکونی که بخشی از آن به وسعت 30 مترمربع به یک کارگاه مبل سازی تبدیل شده بود اتفاق افتاد.
وی افزود: با آتش گرفتن این کارگاه، به دلیل وجود مواد قابل اشتعال فراوان در محل هرلحظه امکان داشت آتش سوزی به واحدهای مسکونی و دیگر مغازه های موجود در این ساختمان سرایت کند.
داوری تصریح کرد: آتش نشانان سریعا به دو گروه تقسیم شدند، گروهی به سرعت به مهار آتش سوزی اقدام کردند وگروه دیگری از آتش نشانان هم برای یافتن افراد محبوس شده به جستجو در داخل طبقات و واحد های مختلف ساختمان پرداختند که خوشبختانه پس از تخلیه تمامی ساکنان هیچ فردی که آسیب دیده باشد یافت نشد و همگی به سلامت از ساختمان خارج شدند.
مدیر منطقه یک آتش نشانی با اشاره به مهار کامل آتش سوزی و جلوگیری از گسترش آن به دیگر قسمت های این ساختمان، خاطر نشان کرد: آتش نشانان به وسیله چند دستگاه فن فشار مثبت، دود حاصله از این آتش سوزی را خارج و در ادامه ضایعات باقی مانده را نیز از محل خارج کردند تا از شعله وری مجدد آنها پیشگیری شود.
داوری علت این آتش سوزی را بی احتیاطی و ریختن مواد نفتی و آتش زا بر روی کف کارگاه اعلام کرد.

47282

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 351385

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 0 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 12
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۱۵:۲۱ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۵
    22 0
    شما كه همش داريد از فرهنگ بخشش ميگيد آيا قاتل دادستان رو هم ميبخشيد؟
  • امیر تبریز اوغلی ضد لنگ و کیسه IR ۱۵:۴۳ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۵
    8 12
    خوب است. خوشمان امد
  • بی نام US ۱۶:۳۴ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۵
    20 6
    یه محکوم به اعدام فقط باید اعدام بشه نه شکنجه حتی توهین در اون موردی که ذکر کردین بنظر من بخشش نه تنها ارزشی نداره بلکه اگر معلوم بشه تعمدی بوده از نظر حقوقی قابل پیگیریه پند روز پیش هم بندر عباس یه همچین موردی پیش اومده بود مثل اینکه بعضی چیزا مد میشه بین ملت ما و یه مورد دیگه که یکی از اولیای دم به مقتول کشیده رده بود بعد رضایت داده بود این مجازاتایی مثل شکنجه و توهین و تحقیر که قاضی و دادگاه تعیین نکرده و در واقع فراتر از حکم دادگاهه قابل پیگرده از نظر حقوق کیفری گفتم
  • شانلی A1 ۱۷:۰۹ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۵
    13 0
    تیترتون رو اصلاح کنین لطفا؛ با خواب دختر مقتول
  • لانا دل ری A1 ۱۷:۱۶ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۵
    12 3
    :| ماشالا هر روز یه چی مد میشه....این روزا هم بخشش اعدامی مد شده.... خوب از فردا منم میرم یکیو میکشم چون آخرش میبخشنم دیگه... یه عده میان میگن نگاه کن نروژ اعدام نمیکنن...خوب آقای به ظاهر محترم مگه ما نروژیم که ما هم اعدام نکنیم.اقتضای زمان الان که بزه کاری زیاد شده اعدامه وگر نه بیشتر هم میشه چون یه سری از ترس اعدام آدم نمیکشن به هر حال...ما فقط داریم نتیجه ی کشور های متمدن رو میبینیم ولی اون راهی که اونا طی کردن و به اونجا رسیدن رو نمیبینیم
  • بی نام A1 ۱۷:۳۵ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۵
    19 1
    ماشالله انقدر آمار اعدام تو کشور بالاست که هر 2,3 روز یه بار یه خبر در مورد چند تاش میبینیم...
    • رامین A1 ۰۷:۱۹ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۶
      20 1
      اعدام بالاست چون قتل وتجاوزو قاچاق موادوگروه های تروریستی زیادن تمام اینها هم ریشه توبیفرهنگ ملت بافرهنگمون داره الان اگه من تویه دعوا کوتاه بیام تا حادثه ایی قتلی گرفتاری رخ نده ازدیدیکی مثل شما میشم بچه ننه ترسودیگه نمیگن رامین عاقل بود ادامه ندادکوتاه اومدتا مشکلی پیش نیاد
  • بی نام FI ۱۷:۳۸ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۵
    12 0
    بابا خسته شدیم از این خبرها هر روز اعدام و بخشش.
  • یک رفیق قدیمی IR ۱۷:۵۷ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۵
    18 0
    به دار آویختن وبخشش هم مد شده
  • بی نام IR ۱۸:۰۴ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۵
    6 11
    خدارو شکر. خبرهای بخشش را که می خوانم پر از شوق می شوم.
  • بی نام A1 ۲۰:۱۷ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۵
    15 5
    بخشش اعدامی ها هم مثل بقیه عادت ملت تا مدتی رسم میشود تا گندش در بیاد
  • بی نام US ۲۱:۰۸ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۵
    19 1
    این حکم قصاص هم داستان شده. خانواده قاتل و مقتول رو میندازن به جون هم به جای اینکه یک قانون درست درمون برای قتل نفس تصویب کنن