خبرگزاری تسنیم نوشت:

اتحادیه اروپا در پاسخ به اقدام روسیه در الحاق کریمه همکاری ها و مبادلات مالی با بانک های کریمه را به حالت تعلیق درمی آورد.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از رویترز، رهبران اروپایی اقدام روسیه در الحاق کریمه به خاک خود را غیر قانونی ارزیابی کرده و از کمیسیون اروپا خواسته اند تا محدودیت های اقتصادی، مالی و تجاری شدیدی را ضد کریمه اعمال کنند.

بر اساس این گزارش لغو همکاری مالی و بانکی اتحادیه اروپا با بانک های کریمه غیر از تحریم های اقتصادی و تجاری است که اتحادیه اروپا قصد دارد ضد روسیه اعمال کند. اتحادیه اروپا هشدار داده است که در صورت تشدید تنش در شرق اوکراین تحریم های اقتصادی و تجاری بیشتری را ضد مسکو وضع خواهد کرد.

کمیسیون اروپا با انتشار بیانیه ای اعلام کرد: در شرایط کنونی نیاز به راهکارهایی است که همزمان از حاکمیت ارضی اوکراین حمایت کرده، الحاق غیر قانونی کریمه به روسیه را به رسمیت نشناخته، از منافع اتحادیه اروپا در منطقه دفاع و حمایت نموده و مردم کریمه را مجازات و جریمه نکند.

کمیسیون اروپا افزود: یکی از راهکارها برای مجازات مقام های کریمه، ممنوعیت انتقال سرمایه و پول بین اتحادیه اروپا و بانک های منطقه کریمه است. شهروندان و شرکت های اروپایی باید مبادلات مالی خود با کریمه را متوقف کنند. سرمایه گذاران اروپایی نیز باید سرمایه گذاری در کریمه را متوقف کنند.

پیشنهادات کمیسیون اروپا همچنان در مرحله بازنگری قرار دارد و قرار است در نشست 12 می تصمیم نهایی در این خصوص اتخاذ شود. از 1000 شعبه بانکی فعال در کریمه 60 بانک متعلق به اتحادیه اروپا است.

بخش زیادی از فعالیت های بانکی کریمه هم اکنون در اختیار بانک های روسی است ولی بانک های بزرگ روسی نیز با توجه به تحریم های آمریکا و اروپا تمایل چندانی برای گسترش فعالیت های بانکی در کریمه ندارند.

4949

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 351351

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =