۰ نفر
۵ اردیبهشت ۱۳۹۳ - ۰۷:۳۰

ایسنا نوشت:

رئیس‌جمهوری روسیه ضمن هشدار در خصوص موتورهای جستجوی گوگل، اینترنت را "پروژه سیا" خواند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری فرانسه، ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهوری روسیه در سخنرانی خود در جمع گروهی از روزنامه‌نگاران جوان به آن‌ها اطمینان داد که اینترنت از آغاز توسط سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا (سیا) کنترل می‌شده است و جاسوسی آن تا به امروز ادامه دارد.

وی افزود: این زندگی است و این نحوه کنترل اینترنت از سوی آمریکایی‌ها است. می‌دانیم که این مساله از آغاز اینترنت به عنوان یک پروژه سیا آغاز شده و همچنان ادامه دارد.

وی در سخنرانی تلویزیونی خود در پاسخ به سوالاتی که از سوی یک وبلاگ حامی کرملین مطرح شده بود، هشدار داد که اطلاعاتی که وارد گوگل می‌شود به تمامی سرورهایی که در آمریکا هستند نفوذ می‌کند و همه چیز آنجا کنترل می‌شود.

وی افزود که موتور جستجوگر یاندکس که به شدت در روسیه از آن استفاده می‌شود نیز شدیدا کنترل می‌شود.

وی افزود: بخشی از یاندکس خارج از کشور ثبت شده و فقط برای مالیات مورد استفاده قرار نمی‌گیرد بلکه برای سایر امور نیز به از آن استفاده می‌شود.

وی افزود: این موتور جستجو متعلق به سرمایه‌گذاران بین‌المللی است و من نسبت به کنترل کشورهای خارجی در اینترنت نگرانم. ما باید برای منافع خود بجنگیم. این روند در حال وقوع است و ما آن را از جانب دولت حمایت می‌کنیم.

وی در ادامه از بیان جزئیات بیشتر در خصوص اقدامات احتمالی خودداری کرد

4949

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 351337

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 3 =