تسنیم نوشت:

نماینده روسیه در سازمان ملل امروز جمعه تاکید کرد: در شرایطی که اتفاقات بدی در جنوب شرق اوکراین رقم می خورد روسیه احتمالا مجوز استفاده از نیروی نظامی در اوکراین را مورد بررسی و تجدید نظر قرار می دهد.
به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از ایتارتاس، ویتالی چورکین نماینده روسیه در سازمان ملل تصریح کرد: روسیه به دنبال سناریوی استفاده از نیروی نظامی در اوکراین نیست و مهمترین ماموریت مسکو در شرایط کنونی تنش زدایی از بحران اوکراین است ولی در صورت تشدید بحران در جنوب شرق اوکراین، روسیه مجوز استفاده از نیروی نظامی در اوکراین را که پیش از این از سوی شورای فدراسیون روسیه تصویب شده به رئیس جمهور ارائه خواهد کرد.
بر اساس این گزارش پارلمان روسیه اول مارس مجوز استفاده از نیروی نظامی در اوکراین را داده است تا شرایط در این کشور عادی و نرمال شود. چند روز پس از این مصوبه ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه تاکید کرد که در شرایط کنونی هیچ نیازی به استفاده از نیروی نظامی نخواهد بود.
پس از برکناری ویکتور یانوکویچ رئیس جمهور سابق اوکراین افراد جدیدی در این کشور به قدرت رسیده اند که روسیه حاضر به رسمیت شناختن این افراد نیست. روسیه بر این باور است که دولت جدید اوکراین با کودتا و خشونت قدرت را در اختیار گرفته است.مردم کریمه حاضر به پذیرش دولت جدید اوکراین نشدند و با برگزاری همه پرسی به الحاق این منطقه به خاک روسیه رای دادند.

5252

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 351312

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 12 =