از مسابقات ملی بازیسازی تا نارضایتی فعالان گیم از توزیع و تبلیغ بازی ایرانی را در مرور هفتگی صنعت گیم ایران به روایت خبرآنلاین بخوانید:

خبر اول اینکه رئیس دانشگاه آزاد کاشان خبر داد چهارمین دوره مسابقات بازی سازی رایانه ای با حضور تیم های ایرانو خارجی از 9 تا 11 اردیبهشت ماه در این دانشگاه برگزار خواهد شد. ˈمنصور دیاری اظهار داشت: مسابقات ملی بازی سازی رایانه ای توسط دانشگاه آزاد اسلامی کاشان و بنیاد ملی بازی سازی رایانه ای در ایران بنیانگذاری شد. وی با اشاره به برگزاری دو دوره از این مسابقات در سال های گذشته افزود: سومین دوره مسابقات ملی بازی سازی رایانه ای با حضور 34 تیم چهار نفره از دانشگاه های مطرح کشور از جمله صنعتی شریف، علم و صنعت، تهران، مازندران، کاشان و دانشگاه آزاد اسلامی کاشان در سطح بالاتری در سالجاری برگزار خواهد شد.وی زمان اجرای این مسابقات را نهم تا یازدهم اردیبهشت سالجاری عنوان و تاکید کرد: این دوره از مسابقات با عنوان ˈIRANGDC 2014ˈ و با شعار ˈبازی سازی رایانه ای با رویکرد اقتصاد فرهنگ محورˈ به صورت 48ساعته حضوری برگزار می شود. دیاری، تجاری سازی بازیها و محصولات ساخته شده را از برنامه های دانشگاه آزاد اسلامی کاشان دانست. گفتنی است سرپرست کمیته داوران سومین دوره مسابقات ملی بازی‌سازی رایانه‌ای گفت: کارشناسان ارشد بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای در هیات داوری این رویداد حضور دارند.

خبر بعدی اینکه بسیاری از فعالان عرصه گیم و صاحب نظران از نحوه توزیع و تبلیغات عرصه بازی های رایانه ای رضایت نداشته به نحوی که در نظر سنجی صورت گرفته از بیش از3 هزار نفر، 28 درصد روند فعلی را رضایت بخش، 12 درصد متوسط و 60 درصد نحوه توزیع و تبلیغ تولیدات ایرانی را نامناسب و فاقد تاثیر گذاری عنوان می کنند.کمپانی های تولید بازی در کشورهای صاحب صنعت گیم عموما از شبکه منسجم توزیع، بازاریابی و تبلیغات گسترده برخوردار بوده و رسانه های دیداری، شنیداری و نهادهای شهری و تبلیغی تعامل نزدیکی در معرفی تولیداتشان به جامعه خودی و بیرونی جهت عرضه بین المللی دارند.هرچند این فرآیند در طول سالها در کشورهای منظور شکل گرفته و اکنون این کمپانی ها به مدد تبلیغ گسترده و توزیع مناسب و وسیع ، بازارهای گیم را در اکثر نقاط جهان در اختیار داشته و رقابت با این قبیل تولیدکنندگان سخت اما امکان پذیر است.کره جنوبی که تا چندی پیش در حوزه گیم متاثر از ورود محصولات غربی گیم به کشور خود بود با سرمایه گذاری اصولی، مناسب و قرار گیری در مسیر تولید متنوع بازی اکنون توانسته بازار خود را در اختیار گرفته و بخشی از بازار گیم را نیز در عرصه بین المللی به محصولات کره ای اختصاص دهد.به عقیده کارشناسان، الگوگیری مناسب از دیگران متناسب با ساختار و توان داخلی و اختصاص سرمایه و امکانات به تولیدکنندگان و سوق دهی جهت تولید به درآمدزایی، توزیع و بازاریابی با کمک موثر رسانه ها از جمله صداوسیما، نهادهای شهری نظیر شهرداری ها و دستگاه های مسوول همچون وزارتخانه های فرهنگ و ارشاد اسلامی، آموزش و پرورش، ورزش و جوانان و علوم تحقیقات و فناوری چرخه اقتصادی - تبلیغی گیم را شکل داد.

تولید کنندگان بازی های راینه ای همچنین این هفته تاکید کردند که تجاری‌سازی صنعت گیم با ارایه تولیدات جذاب و اعمال قانون کپی رایت محقق می‌شود. همچنین مدیر استودیو بازی‌سازی پارسه بر ایجاد شبکه توزیع یکپارچه، منظم و شفاف در حوزه گیم تاکید کرد و گفت: بازاریابی، تبلیغات و معرفی مناسب محصول سهم بسزایی در تجاری‌سازی بازی های ایرانی دارد.

در بازار گیم نیز خبر آمد که بازی رایانه‌ای شبگرد از تولیدات بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای که در شرکت پردیس گیم ساخته شده است، تیرماه امسال در قالب 2 دی وی دی در بازار گیم کشور عرضه می‌شود. همچنین بازی "مقاومت خرمشهر" که با حمایت بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای در شرکت شیوا پرداز کرمان تولید شده است، اواخر تابستان 93 وارد بازار گیم می‌شود.

و اما خبر آخر مربوط به تحولات مدیریتی صنعت گیم اینکه: مدیر عامل بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای در حکمی "سید طاها رسولی" را به عنوان معاون آموزشی و پژوهشی این بنیاد منصوب کرد. رسولی معاون جدید آموزشی و پژوهشی بنیاد ملی بازی های رایانه ای دانش آموخته کارشناسی ارشد رشته فیزیک از دانشگاه مازندران است. وی مدرس رشته های تخصصی طراحی بازی در "انستیتو ملی بازی سازی" و سردبیر دوهفته نامه دنیای بازی است. رسولی همچنین در کارنامه خود مشاور ساخت بازی های رایانه ای نظیر "عصر پهلوانان"، طراح ارشد بازی رایانه ای "قلب سیمرغ" و ترجمه کتاب "مبانی طراحی مرحله بازی" را ثبت کرده است. "محمد مهدی بهفر راد" پیشتر مسوولیت معاونت آموزشی و پژوهشی بنیاد ملی بازی های رایانه ای را عهده دار بود.

 

 

5656

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 351195

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 4 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 3
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • علی A1 ۱۳:۱۰ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۴
    14 0
    اگر به فراگیری صنعت سرگرمی و تاثیرات اون و همچنین بازار پرسودش آگاهی داریم چرا هیچ کاری نمیکنیم ؟ به نظر من صنعت سرگرمی خیلی بزرگتر از چیزی که الان هست خواهد شد و ما خیلی خیلی عقب هستیم هیچ کاری هم جز چند تا بازی تحت مرورگر نکردیم. حمایت و باید از تولید کننده های واقعی بازی کنید. بازی های مرورگری که فایده ای نداره و اگر داشت دنیا سمت اونها میرفت. چند تا گروه کوچک هم تو ایران روی بازی های کامپیوتری واقعی کار کردن اما هیچ حمایتی نداشتن.
  • بی نام IR ۰۶:۲۲ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۵
    15 1
    پول هایی که میدن به این فوتبالیستهای مفت خور بیان بدن به صنعت گیم
  • سیستم آموزش مجازی IR ۱۲:۵۷ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۶
    2 0
    سیستم آموزش مجازی