۰ نفر
۳ اردیبهشت ۱۳۹۳ - ۲۰:۳۰

بعد از واقعه بند 350 زندان اوین ، برنامه هشت و نیم شبکه دوم سیما ،گزارش خبری‌ای منتشر کرد که در بسیاری از شبکه‌های مجازی می‌توانستیم آن را ببینیم.

من نیز همانند بسیاری از بینندگان این برنامه را دیدم.

لینک تصویری این گزارش در یوتیوب

به مصداق آن بیت مثنوی که:
هر زبانی که خیال‌اندیش شد
گر دلیل آری خیالش بیش شد
پیش بینی‌ام این بود که همانند دوره‌ها و برنامه‌های خبری گذشته، این بار نیز بخش خبری هشت و نیم به جای آنکه منصف و بی‌طرف باشد، از یک طرف بام خود را با سر به زیر افکند. و خوشبختانه یا متاسفانه پیش‌بینی‌ام درست از کار درآمد.

پیش از این نگارنده در تحقیقی دانشگاهی که برای پایان‌نامه‌ام انجام داده بودم، نظر 20 سردبیر و 20 استاد روزنامه‌نگاری شناخته‌شده را درباره اخلاق‌حرفه‌ای روزنامه‌نگاری در ایران پرسیده بودم؛ گویه "صدا و سیما رسانة‌ای بی‌طرف نیست" بیشترین توافق را به دست آورده بود. در حالی که این گویه جزو گویه‌های اصلی من نبود، اما توافقی که دو سوی طیف پاسخ‌دهندگان بر سر این گویه داشتند ، آن را در رتبه اول نشاند.

اگر عنصر بی‌طرفی را یکی از موارد اصلی در اخلاق جرفه‌ای روزنامه‌نگاری بدانیم آنچه مخاطب در این فیلم ده‌ دقیقه‌ای می‌بیند، تنها رفتن یکطرفه به قاضی است و البته راضی برگشتن!؟ خبرنگار و دوربین صدا و سیما به دفتر آقای رئیس می‌رود و با او گفت وگو می‌کند، اما یک لحظه به خود اجازه نمی‌دهد که سری هم به خیابان بزند و دوربین را به میان مردم و خانواده‌هایی ببرد که معترضند و منتقد به رفتار با افرادی که در زندان و بند 350 هستند. سخن بر سر‌آن نیست که آنها درست می‌گویند یا آقای رئیسی که به سرعت برکنار شد. بلکه سخن بر سر رفتار بی‌طرفانه یک رسانه است که هر از چندگاه چوب حراج به اعتماد مخاطبان می‌زند.

دوربین لحظاتی خانواده‌هایی را نشان می‌دهد که به ملاقات زندانیان آمدند که  کار خیلی خوبی است، و مخاطب هم انتظار دارد بعد ز یکی دو پلان عمومی این بار  دوربین به سراغ چند تن از این خانواده‌ها رفته و سخنان آنها را نیز ثبت و ضبط کند و البته انعکاس دهد. شاید هم دوربین و خبرنگار این کار را کرده باشند و سردبیر و یا بالاتر از سردبیر محترم قیچی بر فیلم زده و به قولی آن را یک طرفه کرده باشند. اما  در هر دو صورت مخاطب می بیند که دوربین یک بار به سراغ یک تن از‌ آنها نمی‌رود که سخن و نگاه آنان را به ماجرا انعکاس دهد.

کسی باور نمی‌کند که به خاطر حرمت و احترام به زندانیان و از این گونه مسائل صدا و سیما و بخش خبری 20 و 30 پرده بر دوربین افکنند که خدای نکرده حریمی نقض نشود. این کار را با انواع تکنیک‌ها می‌توان انجام داد. می‌توانست صدای فرد را پخش کرده و عکس او را مات کند. ضمن آنکه در پیشینه این برنامه هست مواردی که وقتی پای منافع افراد و گروه‌هایی به میان می‌آمد به میان می‌آمد،این گونه حرمت‌ها به کناری پرتاب می‌شد که نمونه‌های فراوانی از‌آن را سراغ داریم که حتی به شخصیت‌هایی توهین شد که قانون درباره‌ آنها منع کرده است، اما از قرار دژ پولادین این برنامه راه نفوذی ندارد و کس را یارای برابری و همآوردی با آن نیست.

بی طرفی یعنی اینکه شما از هر دو طرف ماجرا خبر و نظر انعکاس دهی و قضاوت را به خواننده واگذاری. در این زمینه کار به اندازه‌ای ظریف و دقیق باید باشد که به اعتقاد نظریه‌پردازان اخلاق رسانه ، در این گونه موارد خاص باید حد ثانیه‌ها را هم نگاه داشت. به این معنا که اگر به یک طرف ماجرا 2 دقیقه و 30 ثانیه فرصت ابراز نظر می‌دهیم، به دیگری هم همین اندازه فرصت بدهیم ، وگرنه اصل بی‌طرفی را نقض کرده‌ایم.
بارها گفته ایم و بار دیگر هم می‌گوییم که مشکل صدا و سیما در غیرپاسخگو بودن آنهاست. روزنامه‌ها خبری و مطلبی را انعکاس می‌دهند و سریع توقیف و تعطیل می‌شوند، اما برخی برنامه‌های صدا و سیما گویی به قول آقای روحانی "دژی فولادین "دارد که کسی را یارای نزدیک شدن به آن نیست.
اینجاست که باید از برادران شورای نظارت بر سازمان صدا و سیما پرسید که به جای پرداختن و نقد و بررسی سریال‌هاو برنامه‌های نوروزی تلویزیون و گزارش و انعکاس آن در رسانه‌ها زحمت کشیده و از منظری بی‌طرفانه این گونه برنامه‌های خبری سازمان را مورد ارزیابی قرار دهید و  با توجه به امکاناتی که در اختیار دارید قطع و یقین بدانید که برنامه 8 و نیم از منظر رعایت اصول اخلاق حرفه‌ای روزنامه‌نگاری کمترین نمره را خواهد گرفت. آنگاه تحقیق کنید  که چرا باید این برنامه این گونه باشد و آیا خبرنگاران و تیم خبری این برنامه مستقلند( استقلال هم یکی از مهمترین ارکان اخلاق حرفه‌ای روزنامه‌نگاری است)یا اینکه مدام از این  سو و آن سو به آنها فشار می‌آید که چه بگویند و چگونه کار کنند.

آبروی صدا و سیما در این گونه برنامه‌هاست که به حیف می رود و در چنین مواقعی است که مخاطبان به سمت رسانه‌های خارجی هجوم می‌آورند و البته که صدا و سیمای با بودجه 1500 هزار میلیارد تومانی ما مقهور رسانه‌ای با بودجه کمتر از 75میلیارد تومان در سال می‌شود.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 351144

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 10 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 51
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام IR ۲۰:۴۷ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۳
    5 66
    یک سوال دارم. آیا صدا و سیما باید بین دو گروه میانه رو باشد و یا اینکه همواره جانب حق را گرفته خواه به یک گروه نزدیکتر باشد و خواه به گروه دیگر نزدیکتر؟
    • بی نام A1 ۱۰:۳۶ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۴
      29 5
      وظیفه بخش خبری فقط انعکاس اخبار صحیح است و مجاز به جانبداری از هیچ گروهی نیستفقط باید واقعیت را نشان دهدکه متاسفانه فکر نمیکنم در دنیا هیچ رسانه ای این شکلی باشد
  • بی نام US ۲۰:۵۰ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۳
    128 8
    شما مگه هنوز 20:30 نگاه می کنی؟
    • بی نام A1 ۱۳:۵۵ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۵
      7 25
      حتما بايد حرف شما ها رو بزنن تا ملي بشن؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟اقاي نويسنده
  • بی نام A1 ۲۰:۵۳ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۳
    96 3
    البته با توجه به اينكه اعتماد مورد نظر خيلي وقت است كه از كف رفته ، بي طرف نبودن صداوسيما ديگر مهم نيست . زيرا مردم طي اين چند روز به اندازه كافي در شبكه هاي اجتماعي و ماهواره اي گفته و شنيده اند . دقت داريد چرا ديگر كسي به صداوسيما اعتراض نمي كند ؟ چون مهم نيست چه چيزي را پخش مي كند وقتي ديگر مخاطبي براي آن نمانده .
  • بی نام A1 ۲۰:۵۹ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۳
    79 4
    من که خیلی وقته دیگه برنامه های صدا و سیما رو نگاه نمیکنم به شما هم پیشنهاد میدم بیشتر از این اعصاب خودتون رو خورد نکتید
  • محمد حسین خسروی IR ۲۱:۰۱ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۳
    31 1
    ناز پایان نامت حرف دل گفتید
  • محمد A1 ۲۱:۰۵ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۳
    47 3
    کاش صدا و سیما حداقل طوری این گزارش را تنظیم میکرد که حداقل کسانی مثل من که مدعی بیطرفی نسبی این سازمان هستیم بتونیم از مواضع مون دفاع کنیم، واقعا شرم آور بود
  • عزیز NL ۲۱:۰۷ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۳
    71 2
    به والله از اون مالیات و بیت المالی که از جیب ما زده میشه و حق پخش این بخش خبری مزخرف میشه به طوریکه روی اعصاب ما راه میروند رو راضی نیستم . . مسولان ارشد صدا وسیما و شخص ضرغامی مسول این نارضایتی هاست . حالا که تیریبون دست خودشان است فردا یه همایشی هم از زحماتی که خودشون کشیدن برگذار میکند و از خودشون تجلیل میکند . متاسفم برای این مدیریت صداوسیمای میلی . / تمام
  • حسام IR ۲۱:۰۷ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۳
    41 2
    احسنت حرف دل خیلی ها را زدی من که کمتر از اخبار صداو سیما می گیریم خدا پدر مخترع اینترنت را بیامرزه که باعث میشه ادم نظر مخالف را هم ببینه
  • یاسمن IR ۲۱:۲۵ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۳
    17 1
    جانا سخن از زبان ما میگویی........ مطلب عالی بود و با این اخبار روز به روز مخاطبان صدا و سیما کمتر میشن. بابا عیب نداره یه موقعی اشتباهات یه رییس یا مدیر یک ارگان گفته بشه. همیشه نباید تمام کارها تایید بشه. خوب بود یه لحطه تجمع بیرون در هم نشان میدادن
  • بی نام A1 ۲۱:۳۶ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۳
    24 1
    هشتو نیم خیل اسم با حالی بود
  • jalal A1 ۲۱:۳۷ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۳
    68 3
    متاسفانه توی عصری که هر خبری بعد از چند دقیقه به تمام دنیا مخابره میشه، صدا وسیمای ضرغامی مردم رو ... فرض کرده
  • ایلیا A1 ۲۱:۵۱ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۳
    14 24
    اخلاق رسانه ای چیزیه که شما میگی ولی خب کاملا مشخصه که تلویزیون ایران ارگان جمهوری اسلامیه و طرف جمهوری اسلامی رو میگیره به همون شکلی که بی بی سی ارگان بریتانیاست و طرف اونو می گیره. این طبیعیه
  • بی نام A1 ۲۱:۵۸ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۳
    23 1
    عادت داریم ما
  • بی نام IR ۲۲:۰۱ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۳
    23 1
    بابا شما هم از صدا و سیما چه انتظارهایی دارینا
  • بی نام A1 ۲۲:۰۸ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۳
    23 1
    جانا سخن از زبان ما ميگويي
  • علیرضا NL ۲۲:۱۲ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۳
    29 1
    آقا جان کجای کاری ...تمام اخبار های صدا و سیما زیرنظر بخش سیاسی صدا و سیماست و طبق نظر اونا پخش میشه...خودتو خسته نکن.
  • بی نام A1 ۲۳:۱۷ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۳
    41 64
    آقای مختاباد. نیازی به پخش نظرات خانواده های زندانیان از صدا و سیما نیست. زحمت پخش نظرات آنان را بی بی سی و بقیه رسانه های برون مرزی میکشن. اجازه بدین در 20:30 اخباری را بشنویم که نمیتوانیم در شبکه های ماهواره ای دنبال کنیم. وجود 20:30 با تمام جانبداری اش برای ما لازم است.بنده هر موقع بی بی سی رو میبینم خونم به جوش میاد و دیدن 20:30 شادم میکنه. اگه 20:30 نبود من از شدت عصبانیت تا حالا چند بار سکته کرده بودم. برادران 20:30 به کار خودتون ادامه بدین و از سرزنشها باکی نداشته باشین. دعای خیر ما بدرقه راهتان ای عزیزان. جدی گفتم .فکر نکنین شوخی کردم. خبر آنلاین,آزادی بیان را پاس بدار و نظرم را منتشر کن.
    • ناشناس A1 ۰۶:۳۶ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۵
      19 14
      اگر بیست و سی با خانواده زندانیان مصاحبه میکرد اونا مجبور نبودن برای رسوندن صداشون دست به دامن بی بی سی بشن...
  • بی نام IR ۲۳:۴۷ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۳
    50 1
    از رسانه میلی ضرغامی بیش از این انتظاری نیست .
  • بی نام IR ۰۱:۰۳ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۴
    41 1
    اب از سرچشمه گل الود است
  • بی نام IR ۰۱:۳۷ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۴
    16 2
    گوش اگرگوش تووناله اگرناله ماست......آن چه البته به جايي نرسدفرياداست..
  • بی نام US ۰۲:۰۱ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۴
    9 5
    مثل اینکه شما هم فراموش کردی دوره تسامح دیگه تموم شده
  • امیر IR ۰۲:۴۱ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۴
    15 38
    عزیزم من از دروغ بدم می اید و شما هم همینطور اگه داخل زندان هیچ ارتباطی با بیرون نیست و خانواده ها هم از سرنوشت عزیزانشان خبری ندارند از کجا می دانند داخل چه شده که به ریز در بی بی سی توضیح می دهند من منتقد هستم ولی اجازه نمی دهم یکسری برای مقاصد سیاسی هر جور خواستند با شعور من بازی کنند از وضع زندانها انتقاد داریم راحت بگوییم این وضعیت انسانی نیست اعتراض کنییم اما نه به این شکل مسخره
  • كارمند IR ۰۲:۴۹ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۴
    23 1
    خبر 20:30 متاسفانه ابزاري براي افراد سودجو گرديده است . حقير در سازماني مشغول به فعاليت هستم كه روزي ده ها بار از سوي مشتريانش تهديد به پخش فيلم در برنامه 20:30مي شود. 20:30هم در اكثر مواقع بدون بررسي موضوعات آن را پخش مي كند.
  • بی نام A1 ۰۲:۵۸ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۴
    49 2
    صدا و سیما انگار ارگان تصویری کیهان است....
  • اشکان IR ۰۳:۱۹ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۴
    10 50
    به نظر منم ماهواره خیلی بده و تاثیر زیادی بر مردم ما میگذازه
  • بی نام A1 ۰۳:۲۵ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۴
    90 2
    صدا و سيما يك نهاد حكومتي است و امكان ندارد بي طرف باشد
  • محسن A1 ۰۳:۵۴ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۴
    14 3
    عالی بود، دستتون درد نکنه
  • علی IR ۰۳:۵۵ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۴
    14 6
    با عرض احترام به جناب مختاباد، عزیزمن صدا و سیما اونهم از نوع اخبار 20:30 که اینهمه شرح و تفصیل ندارد دیگر. واقعا انتظار برخورد دیکه ای داشتید شما؟؟
  • محمد IR ۰۳:۵۷ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۴
    14 2
    بیان حقیقت و برخورد با خاطیان رویه ای است که به فراموشی سپرده شده است .
  • بی نام GB ۰۴:۱۰ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۴
    14 3
    تو رو خدا نفرماييد. از اين صداوسيما متعهدتر جايي پيدا نميشه
  • h.m A1 ۰۵:۰۶ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۴
    25 2
    محض اطلاع نويسنده محترم ، غالب مردم به يكسو نگري و انتشار اخبار جانبدارانه "رسانه ميلي" واقف هستند و يكي از دلايل اصلي استقبال مردم از برنامه و اخبار ماهواره اي هم امر مي باشد . در جريان انتخابات88 و حوادث پس از آن و ... اگر كمي صدا و سيما سياست بيطرفانه و منصفانه بخرج ميداد قطعا در كسب محبوبيت خويش موفق تر بود . به اميد تغيير اين سياست غلط " رسانه ميلي "
  • بی نام US ۰۵:۴۶ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۴
    12 4
    خيلي خوب نوشتي زدي به هدف
  • essi1705 GB ۰۵:۵۵ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۴
    19 2
    دمت گرم حرف دل خیلی ها رو زدی
  • بی نام A1 ۰۶:۰۴ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۴
    10 42
    چرا باید 20:30 بی طرف باشه؟ صدا و سیما هیچوقت حتی ادعای بی طرفی هم نکرده....
    • بی نام A1 ۱۱:۴۵ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۴
      16 4
      چون پول بیت المال همه مردم ایران صرف بودجه تولید اینجور اخباری میشه که فقط قشر ناچیزی از محتوی اون خوششون میاد
  • بی نام IR ۰۷:۱۸ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۴
    41 2
    البته نه فقط بيست وسي بلكه تمامي برنامه هاي صدا و سيما هر چيزي را آنطور كه مي خواهند منعكس ميكنند. مهم نيست كه چه دروغهاي بزرگ و واضحي را ارائه بكنند. البته هر شخص عاقلي متوجه مي شود. ممنون از مطلبتون...
  • بی نام A1 ۰۷:۴۴ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۴
    41 1
    مدتهاست از برنامه های تلویزیون فقط هواشناسی را نگاه میکنم
  • بی نام A1 ۰۷:۵۰ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۴
    18 1
    حرف حق
  • بی نام IR ۰۷:۵۷ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۴
    18 1
    وا اسفا به اين صداو سيما كي ميخواد درست شه نميدونم
  • بی نام IR ۰۹:۳۳ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۴
    163 6
    صدا و سیمای میلی
    • کلاغ نیوز دات کام A1 ۰۳:۱۵ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۵
      92 42
      البته که صدا و سیما میلی هست. ما هیچوقت این رو انکار نمیکنیم. هر شبکه خبری از جمله بی بی سی و سی ان ان و .......هم میلی هستن. منتها میل اونها با میل ما تفاوت داره. مگه بنده میتونم در سی ان ان در طرفداری از جمهوری اسلامی یا بر ضد اسراییل و خیلی از موضوعات دیگه صحبت کنم؟؟بنده یه مدت میرفتم در روزنامه واشینگتن پست علیه اسراییل و عربستان و کنگره آمریکا کامنت میذاشتم البته خیلی هم مودبانه مینوشتم.اما ظرف کمتر از یک ساعت کامنت من حذف میشد. آخر سر هم اکانت من رو بن کردن. چرا؟ چون مطابق میل اونها حرف نزدم. پس میبینید که اونها هم میلی هستن. حالا اگه بی بی سی میلی باشه اشکالی نداره اما اگه تاسیسات حاج عزت میلی باشه اشکال پیش میاد؟؟لطفا منتشر کنید.
    • سکینه US ۱۵:۲۲ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۵
      16 11
      جناب کلاغ نیوز. مشکل این است که آنها در ظاهر حداقل بی طرفی را رعایت می کنند و برای نمونه همین بی بی سی که من هم همانند شما معتقدم که آنها هم بی طرف نیستند هنگامی که گزارشی تهیه می‌کنند اعلام می کنند سعی کردیم با مسئولین مربوطه در جمهوری اسلامی تماس بگیریم اما هیچکدام حاضر به گفت وگو نشدند و یا اگر کسی از مهمانان سخنی در نقد بگوید آنها سعی می کنند که اطاعات مقابل را هم بدهند اما برنامه های صدا و سیما اصولا مخالفان و منتقدان را به حساب هم نمی اورد. مقایسه هم می کنید باید شرایط برابر را ببینید عزیز دل برادر
    • جمشید خان A1 ۰۰:۰۳ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۶
      4 20
      خواهر عزیزسکینه خانم. یه روز تلویزیون صدای آمریکا از فرح پهلوی برای برنامه "میزگردی با شما "دعوت کرده بود.گفته بودن با شماره برنامه تماس بگیرید و از ایشان سوالاتتون رو بپرسید.بنده بعد از کلی انتظار بالاخره به استودیو وصل شدم. گفتم :درود بر شما سرکار خانم دیبا, بنده در کتابها چیزهایی راجع به شاهدخت اشرف پهلوی خوندم آیا شما اینهارا......صدای من قظع شد. از طریق تلویزیون شنیدم که بیژن فرهودی مجری وقت میگفت بالاخره تماس راه دوره و مشکل فنی پیش میاد. بریم سر تماس بعدی.حقه بازی رو ببین شما.آیا منظور شما اینه که به دروغ در 20:30 گفته بشه, با خانواده زندانیان میخواستیم صحبت کنیم اما مایل به مصاحبه نبودند؟؟فکر میکنم حاج عزت اونقدر شرف داره که از این دروغها نگه.حاجی مرد هستش .اهل تظاهر به بی طرفی نیست.
    • سکینه US ۰۶:۳۱ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۶
      15 1
      من هم مانند شما معتقدم که تلویزیون آمریکا رسانه ای غیر حرفه ای است . اما در باره تلویزیون بی بی سی این نظر را ندارم و برنامه هایش در مقاطع مختلف نشان داد که توانسته به خوبی مهار خبری را از دست صدا و سیما بگیرد و افکار عمومی را جذب خودش کند. البته من در این گونه خبرها اقای ضرغامی را مقصر نمی دانم چون امعتقدم ایشان اصولا در این زمینه حق دخالت ندارد و کار از جایی دیگر اداره می شود.
  • امیر EU ۱۷:۵۳ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۴
    7 9
    بابا جون شما که می گید این صدا و سیما را کسی نمی بینه و مخاطب نداره ، پس این همه وقت صرف کردن برای اعتراض و کامنت های اینچنینی و آنچنانی ، نقل چیه؟ به قول معروف با دست پس کردن و با پا پیش کشیدنه؟ یا اعتراف به پرمخاطب بودن؟ وگرنه چه نیازی است برای پرداختن به رسانه ای که مخاطب آنچنانی ندارد مثلا این نشریات اصلاح طلب به همراه خیل سایت ها و رسانه های اونور آبی 24 ساعت دارن همون نظرات مورد نظر اقایان را انعکاس می دهند و براشون بی طرفی و قواعد حرفه ای روزنامه نگاری به قول معروف سیخی چند؟ اونوقت شما برای یک برنامه34 دقیقه ای داری همه دروس دانشگاهی و قوانین حقوق بشر و حرفه روزنامه نگاری و رژیم حقوقی و ...را می کشی وسط؟ بابا بی خیال....
  • بی نام A1 ۲۰:۱۱ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۴
    9 4
    ما خیلی وقته که توقع ِ بیشتر ازاین نداریم
  • رکسانا IR ۲۰:۲۹ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۶
    3 2
    فقط هنوز سر در نمیارم که چرا وزیر ارتباطات چرا باید این همه وعده و وعید دروغ در رابطه با ارزان تر شدن اینترنت و افزایش سرعت اون بده، و بعدش توی این دوسه هفته کاملا برعکس صورت بگیره چرا؟
  • علی آقا IR ۰۵:۰۸ - ۱۳۹۳/۰۲/۲۶
    1 0
    آینه چون نقش تو بنمود راست خود شکن آینه شکستن خطاست...... برنامه 30:20 آینه بدیهای جامعه است..