پیرو درج گزارشی در رابطه با هزینه ناگفته وام مسکن که با واکنش گسترده خبرآنلاین همراه شد بانک مسکن جوابیه ای را به دفتر خبرگزاری خبرآنلاین ارسال کرد.

شورای سردبیری خبرگزاری خبر آنلاین با سلام و احترام

با عنایت به درج مطلبی در سایت روز چهارشنبه 20 فروردین ماه سال جاری با موضوع "هزینه‌های ناگفته وام مسکن چقدر است" خواهشمند است بر اساس قانون ترتیبی اتخاذ نمایید تا پاسخ این بانک در راستای تنویر افکارعمومی در صفحه نخست سایت در اسرع وقت درج گردد:

1-    همانگونه که در مطلب درج شده آن خبرگزاری اعلام گردیده، افزایش میزان تسهیلات خرید خانه (350 میلیون ریال) و جعاله تعمیر مسکن (100 میلیون ریال) بر اساس مصوبه شورای پول و اعتبار (مورخ 92/10/17) اجرایی شده است.

2-    تسهیلات خرید خانه و تسهیلات جعاله پرداختی این بانک از محل اوراق گواهی حق تقدم طبق سیاست‌های ابلاغی از سوی بانک مرکزی و حداکثر سالیانه 15 درصد می‌باشد. این نرخ تسهیلات پرداختی در تمامی شبکه بانکی کشور (بانک‌های خصوصی و دولتی) دارای کمترین نرخ و طولانی‌ترین مدت بازپرداخت (12 سال) جهت رفاه حال هم‌وطنان گرامی تعیین گردیده است.

3-    بانک مسکن در راستای اجرای اهداف عالیه نظام و خانه‌دار شدن هموطنان گرامی اقدام به پرداخت این تسهیلات می‌نماید. جهت دریافت تسهیلات موضوعه نیز متقاضیان ملزم نمی‌باشند که حساب جاری و یا حساب دیگری افتتاح نمایند. افتتاح حساب جاری تابع شرایط خاصی بوده که از طریق بانک مرکزی اعلام می‌گردد. بدین ترتیب تودیع مبلغ در حساب جاری و یا هر حساب دیگری و انسداد مبلغ سپرده افتتاحی، به هیچ عنوان صحت ندارد. ضمنا بانک مسکن به عنوان اولین بانک در نظام بانکی کشور، برای پرداخت اقساط، کارت تسهیلات صادر کرده و اقساط این بانک به صورت متمرکز پرداخت می‌گردد؛ بنابراین حتی برای پرداخت اقساط تسهیلات نیز نیازی به افتتاح حساب نمی‌باشد.

4-    دارندگان اوراق گواهی حق تقدم استفاده از تسهیلات مسکن که دارندگان حساب‌های ممتاز بانک می‌باشند، علاوه بر امکان بهره‌مندی از تسهیلات، می‌توانند اوراق مذکور را به قیمتی که بازار (عرضه و تقاضا) مشخص می‌کند، به متقاضیان اخذ تسهیلات واگذار نمایند. بدیهی است وجوه حاصل از فروش اوراق به خود دارندگان اوراق گواهی تعلق خواهد یافت.

5-    دریافت کارمزد ارزیابی وثیقه ملکی تمبر مالیاتی و ... نیز طبق ضوابط و مقررات اعلامی از سوی بانک مرکزی انجام می‌شود که تمامی این هزینه‌ها در مقابل تسهیلات پرداختی، ناچیز بوده و حتی از هزینه کارشناسی املاک توسط کارشناسان رسمی دادگستری نیز کمتر می‌باشد.

6-    اخذ هزینه توسط دفترخانه اسناد رسمی بابت ترهین ملک موضوع تسهیلات، طبق ضوابط و مقررات صادره از سوی قوه قضاییه و توسط مشتریان به دفترخانه پرداخت می‌گردد؛ بنابراین اظهارنظر در این خصوص از عهده بانک مسکن خارج است.علاوه بر موارد یاد شده، تمامی هزینه‌های مترتب به تسهیلات، مستمر، به وضوح و بطور شفاف در شبکه بانکی اطلاع رسانی می‌شود.

                                                                                                                                                                                                                                                                        اداره کل روابط عمومی بانک مسکن

 

3939

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 351075

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 2 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 8
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۱۱:۵۳ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۳
    5 3
    اینها که خیلی خوبه. من با تخلف وحشتناکی مواجه شدم و توسایت بانک مسکن شکایت کردم بهمن ماه سال قبل و با مدیر عامل هم مکاتبه کردم هنوز فرم شکایتم درحال بررسیه و تنها پاسخ مدیر عاملم یک ایمیل بود که گفته شما موفق به اعلام شکایت شدید؟؟؟درمورد وام مهر 4 بودکه چون برادرم واجد شرایط نبود خواستیم تسویه کنیم وبنا به عللی من پول بردم .معاون شعبه حساب کرد گفت باید 26 ملیون بدی پرداخت کردم وقتی خواستم رسید بدم فرمود خودش کو؟ گفتم اینجا نیست.فرمودن باید وکالت داشته باشی ممکنه بعدا بیاد از بانک مدعی بشه؟؟؟ خلاصه پول رو پس داد.چندروز بعدش دوباره رفتم پیش ردئیس که ایشون کفتن از تعاونی معرفی بیار که قبلا همون روز مورد بحث داده بودم وروپرونده بود ورئیس که متوجه خطای معاون شده بود گفت که فعلا سیستم
  • بی مسکن دارابی A1 ۱۲:۱۷ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۳
    23 0
    برای وام 35 تومانی بانک ئمسکن داراب از من 6میلیون و 200 هزار تومان گرفته زمانی که اوراق 61 تومان بود یعنی نزدیک به 2 میلیون جهت تمبر و کارشناسی گرفته شده که بعداز یک ماه 400 تومان برگشت داده آیا 1.5 میلیون تومان اضافه گرفته نشده به جای توجیه بررسی کنید در ضمن به غیر از سند گواهی حقوقی هم گرفته شده و برای وام جعاله هم جداگانه بایستی پرداخت کنم با تشکر لطفا بانک مسکن جوابیه بدهد
  • بی نام IR ۱۴:۲۲ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۳
    3 12
    مسکن مهریها خوش حساب ترین و مستحق ترین هستند . از بانک مسکن هم تشکر می کنیم
  • بدنبال وام A1 ۱۴:۳۳ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۳
    14 1
    در مورد باز کردن حساب واقعیت داره. من برای وام اقدام کردم که همون اول گفتن یک حساب باید باز کنید و تاکیدشون روی قرض الحسنه بود که من با اصرار کوتاه مدت باز کردم ولی خدائیش برای جاری چیزی نگفتن. یک مشکل دیگه ای که وجود داره برخی پرسنل بانک انعطاف لازم را ندارن. مثلاً درشهری که قراره وام بگیرم بامحل کارم حدود1000کیلومترفاصله داره و مسول اعتبارات شعبه تاکید داشت برای واریز وجه قبوض ارزیابی و ...حتماًحضوری مراجعه کنم این درحالی بود که توی فرمهاازمن اجازه برداشت از حساب را امضاءگرفتن که این خود نیز موید الزام به داشتن حساب است.پس لطفاًاگرقصدتوجیه نیست و خودتون به این مشکلات واقفیدچون توی جوابیه بالا تکذیبش کردیدپس محض رضای خدا حلش کنید.خارج از وظیفه ،ثواب داره.
  • علی A1 ۱۵:۰۷ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۳
    21 1
    گواهی حقوقی برای وام مسکن که سند در رهن است در هیچ جای دنیا نیست اینجا مگه نوبرش آوردن که هم سند میگیرن هم گواهی حقوقی 2 نفر
  • حامد A1 ۰۸:۳۰ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۰
    2 0
    مبلغ حوود700هزارتومان واریزی به نام دفتراسنادرسمی واقعا زیادمردم چطوری خونه داربشن؟؟؟؟؟؟؟؟
  • رزیتا RO ۱۰:۴۵ - ۱۳۹۴/۰۸/۱۷
    0 0
    همین کم مونده بود سیستمشون اثر انگشت بخواد حالا ما مامور بانک و چطور بیاریم دفترخونه.با 5روز مهلت.دفترخونه یک میلیون دویست هزار تومن گرفت بعدم میگه تا 5روز اگه خریدار و بروشنده و نماینده بانک نیاد باطل میشه دوباره باید بپردازید.مردم مگه سرگنجن. اثر انگشت و کم داشتیم حالا باید بدویم دنبالشون.ای خداااا
  • سمانه IR ۱۱:۳۴ - ۱۳۹۵/۰۲/۱۹
    0 0
    امروز رفتیم بانک مسکن میگه گواهی کسر از حقوق زوجین باید باشه تازه یه کارمند رسمی هم بیارید.سند خونه هم که 12 سال تو رهن بانک.خدایی کجایی دنیا اینجوری کلاه برداری میشه 100 میلیون تومان وام که 16 میلیون اوراق بخری یعنی در واقعه بانک 84 میلیون پرداخت میکنه. تازه ماهی 1.700.000 قسط اونم 12 ساله یعنی برای 84.000.000میلیون تومان پول نقد 244.800.000 میلیون تومان برگشت من عاشقت بانکداری اسلامیممممممممم تازه