بازیگر نامزد اسکار نقش مریلین مونرو را بازی می‌کند

جسیکا چاستین که دو بار نامزد اسکار بوده در فیلم سینمایی «موطلایی» نقش مریلین مونرو بازیگر آمریکایی را بازی می‌کند.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، این فیلم را اندرو دامینیک فیلمساز استرالیایی کارگردانی می‌کند.     

خبر ساخت فیلم «موطلایی»‌ (Blonde) اولین بار سال 2010 اعلام شد. «موطلایی» از روی رمانی 700 صفحه‌ای به همین نام نوشته جویس کارول اوتس ساخته می‌شود و درباره زندگی شخصی نورما جین بیکر است که همه او را با نام استودیویی‌اش مریلین مونرو می‌شناسند.

اوتس از منابع زندگی‌نامه‌ای و تاریخی استفاده کرده تا تصویری درونی از مونرو ارائه بدهد. او یک زن جوان آسیب‌پذیر و بااستعداد بود که برای غلبه بر مشکلات به دفعات هویت خود را از نو تعریف کرد و در دهه 1950 به جایگاه یک ستاره سینما رسید.

کتاب اوتس سال 2001 یکی از رقبای نهایی جایزه پولیتزر و جایزه کتاب ملی بود. این نویسنده پرکار اعتقاد دارد شاید همه او را بیش از همه با «موطلایی» به یاد بیاورند.

دامینیک فیلمنامه «موطلایی» را اقتباس کرده است. شرکت ورلدویو اینترتینمنت مه 2013 حقوق ساخت این کتاب را از آن خود کرد و با همکاری شرکت پلن بی متعلق به براد پیت و دیدی گاردنر آن را تهیه می‌کند.

پیت پیش از این در مقام بازیگر در دو فیلم «ترور جسی جیمز به دست رابرت فورد ترسو» و «آن‌ها را با ملایمت بکش» با دامینیک همکاری کرده و در فیلم «درخت زندگی» هم با جسیکا چاستین همبازی بوده است. گفته می‌شود پیت در راضی کردن چاستین برای بازی در نقش مونرو نقش مهمی داشته است.

پیش از این قرار بود نائومی واتس در «موطلایی» نقش مونرو را بازی کند

انتظار می‌رود حضور چاستین در نقش مونرو تا حد زیادی متفاوت با میشل ویلیامز باشد که سال 2011 در فیلم «هفته من با مریلین» ساخته سایمن کرتیس نقش او را بازی کرد، چرا که «موطلایی» نگاهی نامعمول به زندگی و دوران کاری ستاره هالیوود دارد.

دامینیک سال 2012 در مصاحبه‌ای گفت: «این فیلمی از نوع قصه‌های پریان و واقعا تودرتو توام با کابوس‌های احساسی است؛ فیلمی درباره یک بچه یتیم که در جنگل گم شده است.»

انتظار می‌رود تولید فیلم ماه اوت شروع شود.

رمان «موطلایی» سال 2001 مبنای یک سریال کوتاه با بازی پاپی مونتگامری شد.

جاستین سال 2012 برای «خدمتکار» و سال 2013 برای «30 دقیقه بامداد» نامزد اسکار بهترین بازیگر زن بود.

او به تازگی فیلم پرفروش «مامان» را روی پرده داشت. فیلم‌ مستقل «النور ریگبی» به کارگردانی رایان گاسلینگ و فیلم مستقل «خانم جولی» با بازی جیمز مک‌آووی و کالین فارل از پروژه‌های آماده نمایش اوست.

بازیگر 37 ساله کالیفرنیایی همچنین فیلم علمی تخیلی «بین ستاره‌ای» ساخته کریستوفر نولان با بازی متیو مکاناهی و فیلم «خشن‌ترین سال» به کارگردانی جی. سی. چاندور را در دست تولید دارد و خود را برای بازی در فیلم ترسناک «قله سرخ» به کارگردانی گی‌یرمو دل تورو آماده می‌کند.  

مونرو بازیگر فیلم‌هایی چون «چگونه می‌توان با یک میلیونر ازدواج کرد»، «نیاگارا»، «آقایان موطلایی‌ها را ترجیح می‌دهند»، «رودخانه بدون بازگشت»، «خارش هفت ساله» و «بعضی‌ها داغش را دوست دارند» است. او پنجم اوت 1962 در 36 سالگی درگذشت.

بجز «هفته من با مریلین»، درام موزیکال «Smash» تولید شبکه ان‌بی‌سی و مستند «عشق، مریلین» ساخته لیز گاربوس درباره دست‌نوشته‌های تازه کشف‌شده او، از دیگر پروژه‌هایی هستند که اخیرا درباره مونرو ساخته شده‌اند.

برگزارکنندگان جشنواره فیلم کن نیز سال 2012 به مناسبت پنجاهمین سال درگذشت مونرو پوستر جشنواره را با عکسی ار او طراحی کردند.

thewrap / بیست و دو آوریل / ترجمه: علی افتخاری

5858

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 351063

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 12 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • آرش A1 ۱۳:۵۷ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۳
    17 1
    قطعا نائومي واتس گزينه بهتري نسبت به چاستين براي اين نقشه، هر چند من به شخصه بازي بازيگر دوست داشتني ،ميشل ويليامز رو ترجيح ميدم 
  • لیلا A1 ۱۴:۰۵ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۳
    16 2
    جسیکا چاستین بازیگر خیلی خوبیه ولی واقعا به مریلین مونرو اصلا شباهت نداره پس نتیجه کار هم معلومه،