ایرنا نوشت:

معاون امور بانک، بیمه و شرکت های دولتی وزارت امور اقتصادی و دارایی گفت: با قاطعیت اعلام می کنم هیچ برنامه ای برای سرکشی به حسابهای افراد نداریم و مردم مطمئن باشند اساس کار کشور، دولت و وزارت اقتصاد مبتنی بر رازداری و رعایت حریم شخصی افراد است.

محمد پاریزی با اشاره به برخی نگرانی ها مبنی بر بررسی حسابهای افراد در اجرای فاز دوم هدفمندی یارانه ها، گفت: نظارت بر عملیات و شبکه بانکی که شامل سپرده های مردمی هم می شود از نظر حرفه ای در همه جای دنیا از جمله ایران تابع اصول حرفه ای و رازداری خاص خود است.

او گفت: این مسئولیت در کشور ما تحت نظارت بانک مرکزی است و وزارت اقتصاد هیچ برنامه و وظیفه قانونی برای سرکشی به حساب ها یا وارسی سپرده های مردم و ورود به حریم شخصی افراد در این حوزه ندارد.

معاون بانکی وزیر اقتصاد گفت: اجازه این امر حتما برای وزارت اقتصاد و مابقی دستگاه ها باید مبتنی بر قانون باشد.

پاریزی درباره راستی آزمایی از اطلاعات مردم در مرحله دوم ثبت نام هدفمندی یارانه ها هم، گفت: دولت اصل را بر صحت آنچه که مردم اعلام کرده اند، گذاشته است.

او گفت: اینکه گفته می شود از بانک های اطلاعاتی مختلف راستی آزمایی می شود، الزاما به معنای مفهوم سپرده و حساب های بانکی مردم نیست و اطلاعات گوناگونی هست که میزان توانایی مالی یک شهروند را نشان می دهد.

معاون بانکی وزیر اقتصاد درباره اثبات اینکه یک هموطن استحقاق دریافت یارانه است یا خیر؟ گفت: دولت تابع مقررات قانونی است و هیچ برنامه ای برای اینکه از حسابهای بانکی مردم استفاده کند، ندارد.

 

23231

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 351054

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 0 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۰۹:۵۲ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۳
    8 4
    برای هزارمین بار میگم اونایی که تو بانک پس انداز دارن و به سود بانکی تو این اوضاع و احوال دلخوش کردن از طبقه ی متوسط هستن. سرمایه داران واقعی پولشونو تو بانک نمی خوابونن و در کارهایی وارد میکنن که چند برابر سود بانکی براشون سود داره