نماینده سابق مجلس:مدیریت و روحیه جهادی در مردم و مسئولین با هم جواب می دهد

یک نماینده سابق مجلس می گوید:نگران این هستم که درمسائل مختلف باز هم، سازهای مختلفی درکشورکوک شود و قوای مختلف هم نظر نباشند.

عباسعلی نورا نماینده  سابق مردم زابل وزاهک در مجلس هشتم شورای اسلامی در گفت و گو با خبرآنلاین در خصوص شعار سال و راهکارهای تحقق آن گفت: شرط اول درابتدا وحدت رویه بخش های مختلف حاکمیت است که می تواند سازنده باشد و به اجرایی کردن شعار سال کمک کند.

وی با بیان اینکه شرط دوم تبیین درست وعینی شعار سال برای مردم آن است که آن ها درک واقع بینانه و درستی از این مسئله داشته باشند، افزود:اگر به یک اقتصاد سالم و قرهنگ و اقتصاد پایدار دست پیدا کنیم، چه منفعتی را برای توده مردم دارد و آگاهانه مردم با آن برخورد کنند.

وی با اشاره به این که رسانه ها می توانند درمطلع شدن مردم ما نقش کلیدی داشته باشند و برای این کارهم باید ازمتخصصین واقع بینانه وآنهایی که به معنای واقعی متخصص هستند،استفاده کرد،گفت: شعار سال باید توسط متخصصان فارغ ازجهات سیاسی برای مردم تبیین شوند که مشکلات را آن طوری که وجود دارد واقع بینانه بگویند.
عضو فراکسیون اصولگرایان مجلس شورای اسلامی با تاکید بر این که اگرمردم ما بدانند که چه منفعتی در این ها رهنمودها نهفته است قطع به یقین با وحدت رویه ای که مورد نیاز کشوردربخش های مختلف حاکمیت است خواهیم رسید.
نورا افزود:من نگران این هستم که درمسائل مختلف باز هم، سازهای مختلفی درکشورکوک شود یعنی  نظامی حرف بزند یا دولت یک نظردیگری داشته باشد .باید این عوامل با هم هم سو شود. این سه نکته می تواند برای تحقق شعار سال بسیار کارساز و موثر باشد.
نماینده دوره پنجم و هشتم شورای اسلامی با اشاره به این که جریان ها وفضاهای مختلف می توانند در تحقق درست شعار سال نقش داشته باشند،خاطر نشان کرد: مسئله چهارم این است ما چکار کنیم تا درامورمختلف تاثیر خاص داشته باشیم. در امور فرهنگی موضوع فرق می کند، در اموراقتصادی هم به نظر من باید توجه خاص به نظریات متخصصین کنیم یعنی تخصص اصلی این است که اجرا کنیم نه اینکه فردی که هیچ تخصصی ندارد در امور فرهنگی و اقتصادی اظهار نظر کند و بخواهد نظریات خود را تحمیل کند.

وی تاکید کرد: دردولت آقای احمدی نژاد بزرگترین مشکل این بود که سلیقه ای عمل شد و این سلیقه ها باعث شد که مشکلات فراوانی ایجاد شود و نگاه متخصصین هیچ گاه مورد اعتنا قرارنگرفت و به طور مثال دربحث فرهنگی بین خودش و ارگان های دیگر چالش فرهنگی ایجاد کرد، در بخش اقتصاد نظریات شخصی خود را اعمال کرد و هرچه کارشناسان اقتصادی می گفتند که روش این است ایشان قبول نمی کردند.
 نورا در پاسخ به این که با توجه به بخش آخر شعار سال که بر مدیریت جهادی تاکید شده است آیا درحال حاضر روحیه جهادی در مدیران فعلی وجود دارد ،گفت: در  اینکه در نظام حاکمیتی ما و در بین مدیران ما این قابلیت وجود دارد یا نه، من خیلی خوشبین نیستم، اما معتقدم که روحیه جهادی را باید بیشتر از جانب مردم ببینیم و تنها مدیران نیستند که باید روحیه جهادی داشته باشند.

این نماینده ادوار مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: به نظر من جامعه باید روحیه جهادی داشته باشد و این واژگان هم باید شکافته شود که منظور از روحیه جهادی یا مدیریت جهادی چیست. یک روحیه جهادی و دیگری مدیریت جهادی. مدیریت جهادی بخش دولتی است اما به نظر من آن بخش کفایت نمی کند و مدیریت جهادی باید پذیرنده هم باشند یعنی جایی باشد که مسایل را بپذیرد.

این نماینده اصولگرای ادوار مجلس ادامه داد:مدیریت جهادی یعنی کار فراوان، روحیه جهادی یعنی با اخلاص کارکردن و بیش از حد توان زحمت کشیدن، بالا بردن کارایی، پاکی و سلامت داشتن در عین مدیریت سالم داشتن، سختی ها را پذیرفتن و به جان خریدن.

/27212 

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 350998

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 15 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۰۷:۳۵ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۳
    2 0
    تا زمانی که منابع کشور به باد شعار و رویا پردازی وعوام فریبی داده شود ، هیچ حاصلی به بار نخواهد نشست ، جز اتلاف وقت و آب در هاون کوبیدن ، در عجبم که رسانه ها و اندیشمندان کشور هم در سکوتی تلخ نشسته اند
  • بی نام GB ۰۹:۱۷ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۳
    8 0
    با همین روحیه و فرمون بری جلو دلار به 5000 تومن هم می رسه