۰ نفر
۳ اردیبهشت ۱۳۹۳ - ۰۲:۵۲

اعتماد نوشت:

مرد مجنونی که همسایه‌اش را با ضربات چاقو به قتل رسانده است برای دومین مرتبه در دادگاه کیفری استان تهران محاکمه شد. دور دوم محاکمه این مرد در شرایطی است که قضات دادگاه پیش از این او را به دلیل جنون از اتهام قتل عمدی تبرئه کرده بودند.

به گزارش خبرنگار ما، روز نهم تیر ماه سال 89 به کارآگاهان آگاهی خبر رسید مردی 37 ساله به نام حسین با ضربه‌های چاقو، یکی از همسایه هایش به نام حجت‌الله را به قتل رسانده است. زمانی که ماموران به محل حادثه رسیدند دقایقی از این جنایت می‌گذشت. یکی از شاهدان عینی درباره این حادثه به پلیس گفت: صدای سر و صدا از خانه‌ام شنیدم و بیرون آمدم. حسین را دیدم که به درِ خانه حجت‌الله ضربه می‌زد. او یک چاقو هم به دست داشت. بعد از چند ضربه در شکسته و او وارد خانه شد. آنها با یکدیگر همسایه بودند و نمی‌دانستم چرا با هم درگیر شده‌اند. همه‌چیز در یک لحظه اتفاق افتاد. او وارد خانه شد و با چاقویی که دستش بود به جان حجت‌الله افتاد. او مقابل چشمان همسر حجت‌الله چند ضربه به او زد و جانش را گرفت.

در چنین شرایطی عامل این جنایت دستگیر شد. بررسی‌ها نشان داد او وضعیت متعادلی ندارد. در همین حال خانواده‌اش مدعی شدند او از مشکلات روحی رنج می‌برد. به این ترتیب وی از سوی متخصصان پزشکی قانونی معاینه شد. کارشناسان پزشکی قانونی چندی بعد طی گزارشی اعلام کردند اختلالات شدید روانی در حسین دیده می‌شود و او دچار جنون است.

در چنین شرایطی پرونده با صدور قرار مجرمیت و کیفرخواست به شعبه 113 دادگاه کیفری استان تهران فرستاده شد. در جلسه محاکمه رییس دادگاه گفت: تیم 7 نفره متخصصان پزشکی قانونی پس از معاینه‌های تخصصی جنون متهم در زمان ارتکاب قتل را تایید کرده‌اند و بر اساس قانون این وضعیت رافع مسوولیت کیفری متهم است. قاضی سپس با تفهیم اتهام به حسین از او خواست به دفاع از خود بپردازد.

متهم در دفاع از خود گفت: مدتی بود صدایی در گوشم می‌گفت که همسایه‌ات را بکش، من هم تحت تاثیر این صدا چاقویی تهیه کردم و پس از تخریب در خانه حجت‌الله او را در مقابل چشمان همسرش با ضربه‌های کارد کشتم. نمی‌دانم چطور شد این کار را انجام دادم. من مریض هستم. به دنبال دفاعیات حسین، قضات دادگاه وارد شور شدند و حسین را از اتهام قتل عمدی تبرئه کردند.

این رای با اعتراض اولیای دم مواجه و پرونده برای بررسی مجدد به دیوان عالی کشور فرستاده شد. قضات دیوان عالی کشور بعد از بررسی دقیق این پرونده با مواردی روبه‌رو شدند که رای دادگاه را نفی می‌کرد. از این رو حکم را نقض و پرونده را بار دیگر به دادگاه کیفری ارسال کردند تا حسین بار دیگر محاکمه شود.

در دومین دور از رسیدگی به این پرونده که صبح دیروز در شعبه 71 دادگاه کیفری استان تهران به ریاست قاضی نورالله عزیزمحمدی برگزار شد اولیای دم بار دیگر خواستار قصاص متهم شدند و گفتند او مشکلی ندارد و به عمد این قتل را مرتکب شده است و باید قصاص شود.

در ادامه، نوبت به متهم رسید تا از خود دفاع کند. او گفت: من چیز زیادی از این حادثه به یاد ندارم. در این مدت همه‌چیز را بارها گفته‌ام و دفاع دیگری ندارم. در ادامه وکیل مدافع حسین به دفاع از او پرداخت و گفت: نتایج گزارش پزشکی فانونی حاکی از این است که موکلم هنگام وقوع حادثه دچار جنون شده است. از این رو خواستار صدور حکم برائت برای او هستم. در پایان این نشست قضات دادگاه برای صدور رای وارد شور شدند.

17302

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 350949

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 12 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 6
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۰۳:۰۲ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۳
    19 1
    خب بنده خدا گناهی نداره .بهش الهام شده بوده که قتل کنه .واقعا که بعضیها عجب رویی دارند و عجب بی وجدان هستند .
  • بی نام A1 ۰۳:۰۷ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۳
    21 0
    اگر هم جنون داشته باشه بايد تا ابد در آسايشگاه بمونه ما در منزلمون يكي ازين ها داشتيم كه ده ها بار هم شكايت كرديم اما در انتها از آزارهاي ايشان منزل رو فروختيم جالبه كه از ساختمان مذكور شش همسايه به همين خاطر رفتن و مرد ديوانه در كمال ارامش به زندگي خودش ادامه ميده
  • م.خ IR ۰۴:۰۹ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۳
    16 2
    بهمين سادگي تبرئه بشه كه بعدها دوباره به خاطر " سابقه ي جنون " جنايت ديگري مرتكب بشه؟ و باز هم تبرئه بشه ؟؟؟‌ اين چه قانون ضعيفيه ؟
  • هادی IR ۰۴:۳۴ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۳
    18 1
    برائت ؟ قربونت خودتون گفتید جنون داره پس بعد از 34 سال حبس بهش عفو میخوره بعد میاد تو خیابون جون مارو هم میگیره چون خودتون گفتید جنون داره
    • هادی IR ۰۴:۵۵ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۳
      12 0
      ببخشید ..منظورم 3 یا 4 سال بود نه 34 سال
  • سارا IR ۰۴:۲۲ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۴
    2 1
    اگر هم حکم به قصاص بدن هم که همه دنبال این میرن که ببخشید و از قصاص صر فنظر کنید