۰ نفر
۲ اردیبهشت ۱۳۹۳ - ۱۵:۳۰
چه زمانی مانتوی سیاست تنگ و کوتاه شد؟

بعد از انتشار کتاب «حجاب بی حجاب» حالا انتشارات آرما کتاب دیگری از محمدرضا زائری را با عنوان «حجاب با حجاب» منتشر کرد.

به گزارش خبرآنلاین، انتشارات آرما کتاب «حجاب با حجاب» اثر «محمد رضا زائری» را در 125 صفحه و قیمت شش هزار تومان منتشر کرده است و در شرح کتاب آورده: «در کتاب «حجاب بی حجاب» کوشیدیم از ضرورت پرداختن بی پرده به موضوع حجاب سخن بگوییم و «بی حجاب» به حجاب بپردازیم و در کتاب حاضر از این واقعیت تلخ سخن گفته‌ایم که «با حجاب» رفتار و عملکرد نادرست برخی اشخاص حقیقی و حقوقی، روی زیبا و دلپذیر مفهوم متعالی و آرمانی و ارزشمند حجاب پوشانده شده است. اگر برخی رفتارها و کردارهای نادرست و ناشیانه و گاه تخریبی و فاجعه بار نبود، شاید ابعاد گوناگون اجتماعی و فرهنگی این حکم الهی و فریضه شرعی به راحتی تبیین می شد و پذیرش آن برای مخاطبان بسیار گواراتر و آسان تر بود. اما باید به صراحت اعتراف کنیم آنچه امروز باعث شده تا وضعیت حجاب در جامعه ما چنان باشد که می دانیم و می بینیم قبل از هر چیز همین حجاب و پرده رفتارها و گفتارهای ناپسند برخی از خودمان است. زمانی که روسری اقتصاد کمی کنار رفت و مانتوی سیاست کمی تنگ و کوتاه شد و نظام اداری چکمه پوشید و سیستم قضایی گردن و بازویش را برهنه کرد، به طور طبیعی این واقعیت های تلخ در تصویر زنان کوچه و خیابان خودشان را نشان می‌دهند. قضیه همین قدر ساده است. باور کنید.»

بنابراین گزارش، کتاب نخست زائری با عنوان «حجاب بی حجاب» که حالا به چاپ چهارم رسیده، با هشت مقاله به بررسی جنبه های اجتماعی و فرهنگی حجاب پرداخته است و در بخشهای پایانی، نویسنده با بررسی حجاب اسلامی با توجه به مد روز، ضمن انتشار تصاویری به معرفی یکی از مؤسسات موفق در طراحی و تولید حجاب اسلامی برای دختران نوجوان در بیروت می پردازد.

در مقدمه اثر آمده است: «حجاب، یک التزام فردی و شخصی نیست که بتوان مثل نماز در خلوت و خفا خواند و یا مثل روزه بی نشان و پنهان بدان پرداخت؛ بلکه انتخابی علنی و جدی و آشکار است که معنا و مفهومی گسترده دارد و آثار و تبعات گسترده ای نیز بر آن مترتب می شود. حساسیت و اهمیت حجاب از جهات مختلف، اقتضا می کند که با نگاهی جامع بدان پرداخته شود و چه در مقام پژوهش و چه در مقام آسیب شناسی و سیاست گذاری برای ترویج و تبلیغ از زاویه حیثیت اجتماعی و فرهنگی خاص آن مورد مطالعه و بررسی قرار گیرد.

نویسنده در ادامه، مخاطب اصلی کتاب را نه تنها بانوان، که فعالان فرهنگی خوانده و با اظهار تأسف از عدم پرداختن محققان و اندیشمندان به این حکم مهم اسلامی، کتاب «مسئله حجاب» شهید مطهری را تنها سرمایه و پشتوانه نظری موضوع حجاب در طول سالهای اخیر می داند و می گوید: «همه سرمایه فکری و پشتوانه نظری موضوع حجاب در طول سالها کتاب «مسئله حجاب» شهید مطهری بود و کسی بدین نیندیشید که اولا چنینی موضوعاتی نیز به تازه سازی و نوآوری مستمر و مداوم و تولید مجدد در قالبهای گوناگون دارند و ثانیا آنچه شهید مطهری را از دیگران متمایز می کرد تنها توش و توان فکری و عملی او نبود، بلکه شجاعت و جسارت مخلصانه ای بود که از واقع بینی او ناشی می شد.»

 

6060

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 350916

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 14 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بانوی ایرانی... IR ۲۰:۴۱ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۲
    6 2
    گمونم برگرفته از جمله ی علامه جوادی آملی هست که میگن"ظاهر مردم،باطن مسئولین است..."
  • اتنا IR ۱۱:۰۷ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۵
    1 1
    حجاب زنان دستور خداوند است که در تمام ادیان سفارش شده وزنی که حجابش را رعایت کند تقوی پشکرده ونزد خداوند منان عزیز می باشد وپاداش رادر اخرت میگیرد