ایسنا نوشت:

وزیر آموزش و پرورش گفت: بیش از ۳۰ درصد از فضاهای آموزشی توسط خیران ساخته شده است.

دکترعلی‌اصغرفانی امروز سه شنبه در«گردهمایی شوراهای آموزش و پرورش خراسان رضوی» که در استانداری برگزار شد، ابراز امیدواری کرد که خیران در امر مدرسه‌سازی و مقاوم‌سازی مدارس همچون گذشته آموزش و پروش را یاری کنند.

وی با اشاره به اینکه بحث مشارکت یک محور اصلی در آموزش و پرورش است، ادامه داد: ایجاد شوراهای آموزش و پرورش طبق قانون و بر مبنای توسعه مشارکت است و هنوز ظرفیت‌های فراوانی در شوراها وجود دارد که متاسفانه نتوانسته‌ایم از آن‌ها به نحو احسن استفاده کنیم.

وزیر آموزش و پرورش با اشاره به اینکه گزارشات حاکی از آن است که در دولت یازدهم به همت استاندار، فرمانداران و سایر مسئولان دولتی، شوراهای قوی و خوبی تشکیل شده است و مصوبات بسیار خوبی داشته‌ایم، افزود: انتظار می‌رود این شوراها سراغ ظرفیت‌های مغفول بروند و از ظرفیت شوراهای شهر و روستا نیز بهره گیرند.

فانی با بیان اینکه معلمان ۳۲۱ نفر از اعضای شوراهای شهر و روستا را در خراسان رضوی تشکیل می‌دهند، خاطرنشان کرد: ۸۶ معلم در خراسان رضوی در پست‌های مدیریتی حضور فعال دارند و این‌ها امکاناتی مفید برای آموزش و پرورش هستند.

وزیر آموزش و پرورش به سند تحول بنیادین با عنوان وظیفه آموزش و پرورش یاد کرد و تصریح کرد: تدوین و تصویب تدوین نقشه راه و اجرای سند تحول بنیادین از موضوعات قابل پیگیری است.

فانی آموزش و پرورش را یک فرا وزارتخانه دانست و گفت: آموزش و پرورش یک فرابخش است نه یک بخش زیرا متولی تربیت نیروی انسانی برای آینده کشور است و خروجی آموزش و پرورش در خدمت جامعه و سایر دستگاه‌ها قرار می‌گیرد. به همین دلیل آموزش و پرورش متعلق به همه ارگان‌های دولتی و غیردولتی است.

وی همچنین آموزش و پرورش را بزرگترین فصل مشترک ملت و حاکمیت دانست و خاطرنشان کرد: معلمان قشری هستند که با کمترین توقع بزرگترین خدمات را ارائه می‌دهند و امید است که بیش از پیش در این رسالت فرهنگی گام موثر برداریم.

 

45503

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 350890

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 6 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۰۶:۱۳ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۳
    1 0
    البته افراد باید بدونند تا چند سال آینده با کاهش جمعیت محصلان کشور برخی از همین مدارس خیریه به فروش میرسند و میرن تو جیب دولت اگر میخواهید خیر واقعی باشید باید منطقی خیرات کنید الان باید بیمارستان ها رو تجهیر کنید