مهر نوشت:

وزیر بهداشت از تشکیل نخستین جلسه شورای عالی سلامت و امنیت غذایی در دولت یازدهم خبر داد و گفت: این جلسه یکشنبه هفته آینده با حضور رئیس جمهور برگزار خواهد شد.

دکتر سیدحسن هاشمی در مراسم اعطای نشان ایمنی و سلامت که روز سه شنبه در دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی برگزار شد، افزود: نظارت ما عمدتا متوجه واردات است که بر مواد غذایی وارداتی نظارت سختگیرانه‌ای اعمال می‌شود. در داخل کشور نیز در مقدمه کار سخت‌گیر هستیم اما بعد دستگاه‌های نظارتی وجود ندارد تا در بازار فعال باشند. ساختارهایمان نیز قدیمی است.

وی از تشکیل نخستین جلسه شورای عالی سلامت و امنیت غذایی در دولت یازدهم خبر داد و گفت: این جلسه یکشنبه هفته آینده با حضور رئیس جمهور برگزار خواهد شد.

وزیر بهداشت با اشاره به اینکه این شورا عالی‌ترین مرجع تصمیم‌گیری برای غذای مردم است، گفت: تشکیل جلسات این شورا نشان می‌دهد که علاوه بر توجه وزارت بهداشت در این حوزه از حمایت رئیس جمهور و وزرای مرتبط نیز برخوردار هستیم.

وی با اشاره به وعده‌های رئیس جمهور در حوزه سلامت اعلام کرد: امسال هفته سلامت نداریم بلکه سال سلامت داریم که با ابلاغ سیاست‌های کلی سلامت توسط رهبری تکمیل شد.

وزیر بهداشت در ادامه با اشاره به اجرایی شدن طرح هدفمندی یارانه‌ها از برخی اظهارنظرها گلایه کرد و گفت: افرادی که در این حوزه مسئولیت نداشتند وعده‌هایی دادند که در کوتاه مدت محقق شدنی نیست. هرچند تغییراتی جدی در حوزه سلامت بوجود خواهد آمد و امیدواریم در نیمه دوم سال ۹۳ شاهد تلاش همکارانمان در سراسر کشور برای خدمت رسانی در این حوزه باشیم.

وی با اشاره به مراسم اعطای نشان سلامت و ایمنی گفت: امروز اینجا جمع شده‌ایم تا کسانی را که در زمینه تولید محصولات سالم به مردم کمک می‌کنند، تشویق کنیم.

وزیر بهداشت با عنوان این مطلب که امروزه بیماری‌های غیرواگیر در کنار بیماری‌های واگیر چالش‌هایی را ایجاد کرده است، گفت: ۵۰ درصد مرگ‌ها در کشور به علت سکته قلبی و مغزی است که ناشی از مصرف نامناسب غذا و نمک است. نمک مصرفی در کشور ما ۲.۵ برابر مصرف توصیه شده است.

هاشمی ادامه داد:‌ مصرف شکر نیز در کشور ۳۸ درصد بیش از مصرف استاندارد است.

وزیر بهداشت همچنین با اشاره به عادت‌های غذایی نامناسب و استفاده از اسیدهای چرب در غذاها گفت: به رغم همه تلاش‌هایی که از سال ۸۳ تاکنون صورت گرفته است باید سعی کنیم این مواد مضر را از مواد غذایی بزداییم.

وی همچنین ابراز امیدواری کرد که مردم محروم نیز در جریان این آمار قرار بگیرند و آگاهی یابند.

 

23503

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 350842

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 1 =