شرکت سونی پیکچرز برای کارگردانی فیلمی درباره زندگی موسس و مدیر اجرایی پیشین شرکت اپل با دنی بویل مذاکره می‌کند.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، کارگردان بریتانیایی با تایید این خبر افزود با لئوناردو دی‌کاپریو برای بازی در پروژه استیو جابز مذاکره خواهد کرد.

قبلا از دیوید فینچر به عنوان گزینه اصلی برای کارگردانی این پروژه یاد می‌شد، اما اواخر ماه پیش اعلام شد فینچر به خاطر اختلاف نظر درمورد دستمزد و کنترل کار با تهیه‌کنندگان به نتیجه نرسیده و دیگر این فیلم را برای سونی کارگردانی نمی‌کند. فینچر می‌خواست کریستین بیل نقش جابز را بازی کند.

فیلم جابز را اسکات رادین تهیه می‌کند. فیلمنامه را آرون سورکین از روی کتاب زندگی‌نامه‌ای پرفروش والتر آیزاکسن نوشته است. (سورکین سال 2010 برای «شبکه اجتماعی» ساخته فینچر برنده اسکار بهترین فیلمنامه اقتباسی شد). گایمن کاسیدی و مارک گوردون از شرکت «فیلم 360» دیگر تهیه‌کنندگان پروژه هستند.    

سورکین سال گذشته در گردهمایی سالانه نیوزویک و دیلی بیست، گفت: «کل این فیلم تنها در سه صحنه به تصویر کشیده می‌شود که هر سه در زمان واقعی اتفاق می‌افتد.»

به گفته سورکین، سه صحنه فیلم هر یک 30 دقیقه و در زمان واقعی است. این سه صحنه درست پیش از ارائه سه محصول مهم اپل اتفاق می‌افتد. این سه محصول اولین کامپیوتر مکینتاش در 1984، «NeXT Cube» در 1990 و اولین آی‌پاد در 2001 هستند.

سورکین برای نوشتن فیلمنامه با آدم‌های مختلف که هر یک به شکلی با جابز در ارتباط بودند، از جمله استیو وزنیاک دیگر موسس اپل دیدار کرده است.

جابز پنجم اکتبر 2011 پس از چند سال مبارزه با بیماری سرطان در 56 سالگی درگذشت. او همچنین زمانی مدیرعامل پیکسار و عضو هیئت مدیره دیسنی بود و با پیکسار صنعت سینما و انیمیشن را تغییر داد.

سال گذشته فیلم دیگری با عنوان «جابز» با بازی اشتن کوچر در نقش اصلی روی پرده رفت.

در صورت قطعی شدن همکاری بویل و دی‌کاپریو در پروژه جابز، آن‌ها پس از فیلم «ساحل» در سال 2000 بار دیگر در یک فیلم در مقام کارگردان و بازیگر با هم کار می‌کنند. هیچ‌کدام از آن‌ها تاکنون با سورکین کار نکرده‌اند.

به تازگی اعلام شد دی‌کاپریو در تریلر «بازگشت» به کارگردانی آلخاندرو گونزالس ایناریتو فیلمساز مکزیکی بازی می‌کند.

او سال گذشته دو فیلم «گتسبی بزرگ» و «گرگ وال استریت» را روی پرده سینماها داشت و برای فیلم دوم نامزد اسکار بهترین بازیگر مرد شد.

«میلیونر زاغه‌نشین» به کارگردانی بویل سال 2009 برنده جوایز هشت جایزه اسکار شامل جمله بهترین فیلم، کارگردانی و فیلمنامه اقتباسی شد. او سال 2011 نیز برای فیلم «127 ساعت» نامزد جوایز اسکار بهترین فیلم و فیلمنامه اقتباسی بود.   

«گور کم‌عمق»، «قطار بازی»، «28 روز بعد»، «آفتاب» و «خلسه» از دیگر ساخته‌های اوست.

هالیوود ریپورتر / 21 آوریل / ترجمه: علی افتخاری

5858

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 350840

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 2 =