تسنیم نوشت:

مشاور وزیر راه و شهرسازی از واگذاری اجرای راه‌آهن سریع‌السیر قم-اصفهان به چینی‌ها خبر داد وگفت: پس از یک سری جلسات با چینی‌ها یرای تامین مالی و اجرای پروژه راه آهن سریع السیر قم-اصفهان، امروز جمع بندی نهایی در این رابطه حاصل شد.

اصغر فخر کاشانی افزود: تعدادی قرارداد اولیه توسط وزارت راه و شهرسازی با یک شرکت چینی در رابطه با بعضی از پروژه‌ها منعقد شده بود که نیاز به بازنگری در این قراردادها بود و پس از سلسله جلساتی که با چینی‌ها در این رابطه داشتیم، شروط و اصول مدنظر این وزارتخانه در قرارداد گنجاده و به توافق نهایی رسیدیم.

وی خاطرنشان کرد: بر اساس قرارداد منعقد شده در صورتی که شرکت چینی از قطعاتی استفاده کند یا شرکت‌هایی را در جریان کار وارد کند که مورد توافق وزارت راه نباشد، خود شرکت ساخت و توسعه از محل مورد نظر خود اقدام به انجام این امور می‌کند و هزینه آن نیز از محل فاینانس پرداخت می‌شود.

فخر کاشانی برنامه وزارت راه و شهرسازی را تسهیل و فراهم کردن بسترهای لازم برای حضور پررنگ‌تر بخش خصوصی و سرمایه‌گذران خارجی برای اجرای پروژه‌های عمرانی عنوان کرد و گفت: برنامه ما بر این است تا شرایط را به گونه‌ای مهیا کنیم تا بخش خصوصی داخل کشور بتواند از امکانات حضور سرمایه‌گذاران خارجی برای اجرای پروژه‌های عمرانی بهره ببرد.

 

23503

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 350838

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 0 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • شهرام IR ۱۴:۱۹ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۲
    2 1
    شرکتهای پیمانکاری خودمون دارن کشک میسابن از بیکاری اونوقت دادن چین؟؟؟؟؟؟
  • بی نام IR ۱۰:۲۰ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۳
    2 0
    شرکتای ما اینکاره نیستن خط آهن با سرعت 150 تا هم نمیتونن بزنن