۰ نفر
۲ اردیبهشت ۱۳۹۳ - ۰۷:۳۱

بررسی روند حرکتی بورس و میزان سپرده گذاری در بانک ها نشان می دهد طی دو ماه ابتدای امسال بخش مهمی از دارایی های مردم از بورس به بانک ها رفته است.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، وزیرامور اقتصادی و دارایی به سهامداران و سرمایه گذاران توصیه کرده در دوره افول بورس به سمت این بازار بروند. طیب نیا گفته است:« سرمایه گذاران حرفه ای می دانند اتفاقا این دوره زمانی برای سرمایه گذاری مناسب است.»

این اظهار نظر در شرایطی صورت می گیرد که گزارش ها نشان می دهد بخشی از دارایی های مردم به دلیل اطیمنان به سود قطعی از بازارهای پرریسک به سمت بازارهای مطمئن تر مانند بانک ها در حرکت است.

همین جریان سبب شده تا وزارت امور اقتصادی و دارایی به فکر چاره جویی برای نجات بورس باشد. برهمین اساس اعضای کانون بانک ها و نوسسات اعتباری غیر دولتی توافق کردند درباره نرخ سود سپرده های بانکی بررسی و بازنگری انجام دهند. بنا بر این گزارش در این جلسه نمایندگان بانک ها و موسسات اعتباری عضو موافقت کردند پس از بازنگری نرخ های سپرده های بانکی با شورای هماهنگی مدیران عامل بانک های دولتی نیز بر سر تعیین کف و سقف نرخ سود سپرده های بانکی به توافق برسند. در توافق بانکها و موسسات اعتباری خصوصی مقرر شد تا هیچ یک از اعضا از کف و سقف نرخ های تعیین شده تخطی نکنند.

گفته های سیف رئیس کل بانک مرکزی نشان می دهد اصلاح نرخ سود بانک ها و موسسات مالی به سمت تعدیلی پیش می رود.

پس از افول شدید شاخص بورس تهران، دوره تازه ای از تلاش ها برای احیایی بورس آغاز شده است. آخرین گزارش های سازمان بورس نشان می دهد روند حرکتی شاخص کل در فرودین ماه و ابتدای اردیبهشت ماه همچنان نزولی بوده است.

در حال حاضر 46 درصد از معاملات بازار سرمایه توسط 10 کارگزاری برزگ مدیریت می شود. همین کارگزاری ها تلاش می کنند تا پیش از بروز بحران های فراگیر در بازار سرمایه، بازهم سرمایه گذاران خرد را برای انتقال دارایی هایشان به این بازار تشویق کنند. به طور کلی 94 کارگزار در بورس تهران حضور دارند که سال گذشته بیش از یک میلیون 928 هزار و 396 میلیارد ریال دادوستد را در  17 میلیون و 129 هزار نوبت معاملاتی انجام دادند.

3535

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 350804

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 0 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 4
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام IR ۰۸:۲۵ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۲
    18 10
    خوب بورس هم از مسکن و ارز و سکه رونق رو گرفت
    • بی نام IR ۰۳:۵۵ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۳
      2 0
      منظورش اينه كه چون بازار دلالي ارز و مسكن راكد شد و دولت نيز تبلغ كاذب براي بورس كرد سرمايه ها به سمت بورس حركت كرد و همين هم باعث بالا رفتن كاذب بورس شد كه همان سال گذشته بالا رفتن بي منطق بورس كاملا واضح بود و قابل پيش بيني بود كه تا جايي بالا خواهد رفت و ناگهاني سقوط ميكند تا جايي كه به تعادل واقعي برسد.
  • علي رضا نبوي IR ۱۴:۰۷ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۲
    2 1
    اتفاقا اين اخباري كه در مورد سرك كشيدن دولت از حساب ها مكنتشر شده، موجب بي اعتمادي شمار زيادي گرديد و عده اي دارند پول هايشان را از بانك حارج مي نمايند تا به خريد و فروش ارز روي آورند.
  • بی نام IR ۰۳:۲۸ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۳
    0 2
    بورس اشتباهه چون پولت رو جایی میبری که معلوم نیست واقعا چیکار میکنن فقط بازی با اعداد هستش یه تابلو اونم کاملا نمایشی من خودم پول گذاشتم بانک سود بیاد پایین میبرم زمین میخرم اینطوری دوباره مسکن و بقیه چیزا گران میشه