مهر نوشت:

نایب رئیس مجلس در دیدار با سفیر ترکیه، گفت: توسعه مناسبات با ترکیه اولویت‌های سیاست خارجی ایران است.

در ابتدای این دیدار محمد حسن ابوترابی‌فرد با اشاره به این که سیاست راهبردی جمهوری اسلامی ایران تحکیم روابط همه جانبه با کشورهای اسلامی به ویژه همسایه می‌باشد گفت: توسعه و گسترش مناسبات نزدیک دوستانه با ترکیه در زمینه‌های گوناگون از اولویت‌های سیاست خارجی جمهوری اسلامی می‌باشد و امید داریم روند رشد روابط فی مابین به ویژه در زمینه پارلمانی و اقتصادی از شتاب بیشتری برخوردار شود.

وی تصریح کرد: مجلس شورای اسلامی در این راستا از هر اقدامی حمایت می‌کند.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی در ادامه ابراز امیدواری کرد که شاهد شکل‌گیری نگاه‌های کاملا مشترک نسبت به صحنه تحولات سیاسی منطقه و دنیای اسلام میان دو کشور باشیم.

ابوترابی‌فرد هم چنین به موضوع پرونده هسته‌ای کشورمان و تلاش‌های قدرت‌های غربی جهت متوقف کردن برنامه صلح آمیز هسته‌ای اشاره کرد و افزود: جمهوری اسلامی همواره به دنبال استفاده صلح آمیز از انرژی هسته‌ای بوده است و گزارشات آژانس مؤید این نظر می‌باشد.

وی سپس در رابطه با مذاکرات جاری میان ایران و ۱+۵ خاطر نشان کرد: مذاکرات جمهوری اسلامی در این زمینه در چار چوب سیاست‌های نظام، منافع ملی با اشراف رهبری معظم انقلاب اسلامی و با نظارت جدی مجلس شورای اسلامی ادامه خواهد یافت.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی در ادامه با اشاره به صحنه جاری تحولات جهان اسلام به ویژه روند بیداری اسلامی گفت: غرب هیچ تمایلی به حضور اسلام و مسلمانان در عرصه قدرت سیاسی ندارد و لذا دستیابی به دیدگاه‌های مشترک و راهبرد واحد در قبال مسائل سیاسی منطقه و جهان اسلام میان کشورهای اسلامی از جمله ایران و ترکیه یک ضرورت می‌باشد.

سفیر ترکیه در تهران نیز در این دیدار به مثبت و سازنده خواندن روابط میان دو کشور ایران و ترکیه گفت: مجالس دو کشور ایران و ترکیه در مسائل مهم منطقه‌ای و بین المللی نقش و جایگاه ویژه‌ای دارند و روابط پارلمانی دو کشور روند مثبت و مطلوبی را طی می‌کند.

وی هم‌چنین رفت و آمدهای میان دو کشور به ویژه مراودات فرهنگی را عامل مهمی در ارتقای سطح روابط دو کشور دانست و نسبت به توسعه و گسترش دیدارها ابراز علاقه‌مندی کرد.

سفیر ترکیه هم‌چنین با اشاره به این که برقراری روابط با جمهوری اسلامی به عنوان کشور دوست و برادر همواره مد نظر کشور ترکیه است خاطر نشان کرد: ترکیه در راستای توسعه و گسترش روابط فرصتی را از دست نخواهد داد.

 

45503

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 350717

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 11 =