ایسنا نوشت:

سخنگوی شورای صنفی نمایش با اعلام ثبت قرارداد اکران «متروپل» مسعود کیمیایی و لغو بلیت‌های نیم بهای «معراجی‌ها» از بررسی طرح‌ پخش مسابقات جام جهانی در سینما، نهایی شدن توزیع سینما کارت‌، زمان آغاز نمایش فیلم‌های مخاطب خاص‌ و ... خبر داد.

غلامرضا فرجی در گفت‌وگو با ایسنا، درباره مصوبات جلسه دوشنبه اول اردیبهشت شورای صنفی نمایش بیان کرد: در این جلسه مقرر شد فیلم سینمایی «متروپل» به کارگردانی مسعود کیمیایی پس از افتادن کف فروش «معراجی‌ها»، جایگزین این فیلم شود.

وی ادامه داد: همچنین بلیت نیم بهاء فیلم سینمایی «معراجی‌ها» که پیش از این اخبار رسانه‌ای شده بود به دلیل آنکه از قبل با شورای صنفی نمایش هماهنگ نشده بود‌، ملغی شد.

سخنگوی شورای صنفی نمایش همچنین درباره آخرین وضعیت نمایش فوتبال در سینماها اظهار کرد: مقرر شد برای پخش فوتبال در سینماها از مراجع ذی صلاح و مرتبط مجوزهای لازم اخذ شود. همچنین مقرر شد در صورت تداخل نمایش بازی‌های فوتبال با سانس‌های سینما،‌ سینمادار در هماهنگی با پخش کننده و پس از دریافت رضایتی کتبی اقدام به نمایش فوتبال کنند.

فرجی گفت‌وگو درباره سینما کارت و همچنین یک طرح تابستانی را از دیگر موضوعات مطرح در جلسه اخیر شورای صنفی نمایش برشمرد و گفت: طرح سینما کارت نهایی شده و در این جلسه مقرر شد که تمامی سینماها به کارت‌خوان تجهیز شوند تا این طرح به زودی اجرا شود.

وی افزود: با توجه به اینکه در آستانه فصل تابستان هستیم،‌ برای رونق بیشتر سالن‌های سینما شورای صنفی نمایش طرحی را تصویب کرد که طی آن از شروع تعطیلات مدارس سانس‌های اول و دوم کلیه سینماهای سراسر کشور به صورت نیم‌بهاء فیلم‌ها را نمایش می‌دهد.

سخنگوی شورای صنفی نمایش درباره زمان آغاز نمایش فیلم‌ها در گروه «هنر و تجربه» نیز خاطر نشان کرد: آقای علم‌الهدی در این جلسه شرکت کرده بودند و براساس آن‌چه ایشان مطرح کرده‌اند،‌ قرار شد پس از نهایی شدن طرح،‌ اکران فیلم‌های «هنر و تجربه» از عید فطر اجرایی شود.

غلامرضا فرجی در پایان درباره دیگر موضوعات مطرح شده در آخرین جلسه شورای صنفی نمایش گفت: آقای حجت‌الله ایوبی در جلسه امروز اول اریبهشت ماه شورا حاضر بودند و ضمن تشکر بابت اکران نوروز،‌ آخرین وضعیت مربوط به نمایش فیلم‌ها و اکران را پیگیری کردند.

به گفته سخنگوی شورای صنفی نمایش و براساس بررسی این شورا، کف فروش همه فیلم‌های روی پرده هنوز بالاست و این هفته هیچ فیلمی تعویض نخواهد شد.

 

45503

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 350690

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 1 =