مهر نوشت:

قسمت دوم فیلم «ببر خیزان، اژدهای پنهان» را کمپانی واینستاین امسال در نیوزیولند و چین می‌سازد.

به نقل از ورایتی، این فیلم با عنوان «سرنوشت سبز» ساخته می‌شود و آن را یون وو-پینگ کارگردانی می‌کند که در زمینه هنرهای رزمی کهنه‌کار است و طراح صحنه‌های رزمی قسمت اول این فیلم را در سال ۲۰۰۰ برعهده داشت. دونی ین و میشل یئو در این فیلم نقش آفرینی می‌کنند.

بیشتر قسمت‌های این فیلم در استودیو فیلم اوکلند در نیوزیلند ساخته خواهد شد و حدود دو هفته از کار فیلمبرداری نیز در چین صورت می‌گیرد.

بر مبنای قوانین جدید مالیاتی در نیوزیلند که از همین ماه اجرای آن‌ها آغاز می‌شود، ساخت فیلم بلند با هزینه بیش از ۱۵ میلیون دلار نیوزیلند (۱۲.۸ میلیون دلار آمریکا) در نیوزیلند تا ۲۰ درصد معافیت مالیاتی خواهد داشت. تحت مقررات پیشین که آن هم برای فیلمسازان جالب توجه بود، این معافیت ۱۵ درصد بود.

تهیه‌کنندگان البته تمایل زیادی دارند تا فیلم‌هایشان را در استودیوهای مالزی به دست ساخت بسپارند اما این استودیوها تا آخر امسال پر هستند.

فیلمنامه «سرنوشت سبز» توسط جان فوسکو نوشته شده که در واقع پیش زمینه وقوع فیلم قبلی است که آنگ لی آن را کارگردانی کرده بود. کتاب نوشته وانگ دولو که منبعی برای فیلم اول بود، در این فیلم نیز به عنوان منبع مورد استفاده قرار گرفته است.

فیلم پیشین که با سرمایه ۱۵ میلیون دلاری ساخته شد، با فروش ۱۲۸ میلیون دلار در آمریکای شمالی و ۲۴۷ میلیون دلار در دیگر کشورهای جهان، موفقیت زیادی کسب کرد.

انتظار می‌رود ایرون نایت پروداکشنز از نیوزیلند نیز در ساخت این فیلم با تهیه کننده همکاری کند.

قسمت اول این فیلم در سال ۲۰۰۰ به کارگردانی آنگ لی ساخته شده بود و محصول مشترک چین، هنگ کنگ، تایوان و آمریکا بود. این فیلم موفق شد تا جوایز سینمایی متعددی را کسب کند که جایزه اسکار بهترین فیلم غیرانگلیسی زبان سال و سه جایزه دیگر اسکار از جمله آن‌ها بود. سه جایزه بفتا و دو گلدن گلوب از دیگر جوایزی است که قسمت اول این فیلم در کارنامه‌اش دارد.

 

45503

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 350682

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 14 =