ایسنا نوشت:

رییس هیات‌مدیره خانه سینما اعلام کرد: تقاضای رسمی‌مان را از همین تریبون برای بازگشت روز سینما به تقویم اعلام می‌کنیم.

فرهاد توحیدی در پی اظهارات اخیر دبیر شورای فرهنگ عمومی درباره بازگشت روز سینما به تقویم به خبرنگار ایسنا گفت: ما در همان مقطع حذف روز سینما از تقویم، نقدمان را نسبت به این قضیه مطرح کردیم و صراحتا اعلام کردیم که آقای واعظی (مسئول وقت شورای فرهنگ عمومی) کار صحیحی انجام نداده‌اند.

وی با بیان اینکه دوباره تاکید می‌کنیم که بازگرداندن روز سینما به تقویم کار پسندیده‌ای است، خاطرنشان کرد: اگر شرط این بازگشت این است که ما تقاضا بدهیم، از همین تریبون تقاضای رسمی‌مان را اعلام می‌کنیم تا روز سینما به تقویم کشور برگردد، البته نامه‌نگاری‌های اداری را هم انجام خواهیم داد.

توحیدی خاطرنشان کرد: تصور می‌کنم سینمای ایران آنقدر اهمیت دارد که روزی که به این مناسبت نام‌گذاری شده است، در تقویم ذکر شود تا مردم به لحاظ بصری با این موضوع مواجه شوند و ما هم به عنوان اهالی سینما بتوانیم با تبیین ابعاد حمیت سینما، در واقع وظایفی که برعهده همه سینماگران است را انجام بدهیم.

رییس هیات مدیره خانه سینما در پایان دوباره تاکید کرد: تصور می‌کنم بازگشت روز سینما به تقویم واقعه خجسته‌ای است.

به گزارش ایسنا،حجت‌الاسلام والمسلمین شاهمرادی (اول اردیبهشت ماه) درباره اینکه آیا «روز سینما» ممکن است دوباره به تقویم بازگردد گفت: «این موضوع مربوط به وزارت ارشاد، معاونت سینمایی و خانه سینماست که اگر آن‌ها تصمیم بگیرند و درخواستی به شورای فرهنگ عمومی داده شود می‌توان آن را بررسی کرد.»

واعظی دبیر قبلی شورای فرهنگ عمومی سال ۹۱ درباره حذف روز سینما از تقویم توضیح داده بود که «تقویم رسمی ما بیش از حد شلوغ شده بود و برای همین باید برخی مناسبت‌ها را حذف و برخی را نیز به ضمایم منتقل می‌کردیم. روز سینما هم از جمله مواردی بود که به بخش ضمایم منتقل شد.»

ایسنا سال ۹۱ خبری را منتشر کرد که ۲۱ شهریور ماه دیگر در تقویم‌ روز ملی سینما نیست.

طبق مشاهده خبرنگار ایسنا وقتی تقویم سال ۹۱ و سال بعدتر و حتی امسال را را ورق می‌زنیم در اغلب قریب به اتفاق تقویم‌ها در روز ۲۱ شهریور هیچ خبری از عنوان روز سینما نیست.

 

45503

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 350679

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 6 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۱۱:۱۳ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۱
    3 0
    سینما فرهنگ تهران که مثلا بهترین سینمای تهران بود۰۰۰۰ خیلی اوضاعش خراب و کهنه است۰۰۰هفته پیش رفته بودیم تهویه خوبی هم نداره
  • عفت IR ۱۲:۳۴ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۱
    4 1
    فایدش چیه؟