عضو فراکسیون اقلیت مجلس هشتم : چون افراد بر اساس نظر شخصی به شعار سال می پردازند اجرای آن سخت می شود

نماینده سابق مردم زاهدان معتقد است چون مردم از دولت قبل کارایی و روحیه جهادی ندیدند آن را عوض کردند و به رقیب آن رای دادند.

پیمان فروزش نماینده مردم زاهدان در مجلس هفتم و هشتم شورای اسلامی در گفت و گو با خبرآنلاین درباره اجرایی شدن شعار سال 93 و موانع و مشکلات پیش روی این شعار گفت: مقام معظم رهبری به دلیل دغدغه هایی که برای مدیریت وسیستم اجتماعی کشور می بینند، هرسال تذکرات و منشوری را به کل مدیریت اجرایی اطلاع می دهند تا بر اساس آن راستا حرکت کنند و البته مقدمات رسیدن به اهداف این برنامه ها را نیز تبیین می کنند. 

وی افزود: مقام معظم رهبری به عنوان رهبریت نظام دستور و راهکار کلی را در ابتدای هر سال و در قالب شعار سال بیان می می کنند و مسئولان ذی ربط واجرایی کشور نیز باید این امر را سرلوحه کار خود قرار دهند و بر حسب آن عمل کنند زیرا مقام رهبری به تمام موضوعات کشور آگاه و به روز هستند و تحت عنوان شعار سال رهنمود هایی را بر اساس کمی و کاستی های کشور ارائه می کنند.

وی در پاسخ به خبرآنلاین درباره موانع تحقق شعار سال، تصریح کرد: اگر در عمل بخواهیم این منشور و منویات را به اجرا برسانیم، با مشکل مواجه هستیم. هر دوره هرکسی براساس نظر خود عمل می کند یعنی نمی آید براساس این چارچوب و این تبیین عمل کند بلکه می گوید نظر من این است و من اینکار را انجام می دهم و براساس آن عمل می کند که این عمل کمی اشکال دارد.
عضو کمیسیون اقتصادی مجلس هشتم شورای اسلامی گفت: اگر همه به دنبال این باشند که منافع ملی شرط اول و آخر کشور است و براساس همان منافع ملی جلو بروند و این سیاست ها را در هر کدام از منافع ملی ببینند و همان را نیزعملیاتی کنند یعنی در قوانین و بخشنامه ها و آن عواملی که در اجرا وجود دارد تغییر ایجاد کنند و آنها را تسهیل کنند این تغییر نگرش در قوانین و بخش نامه ها و آئین نامه ها کمک می کند که بتوانیم به این هدف برسیم.

وی با تاکید بر این که بر اساس تجربه گشذته اشکال اصلی این است که هدف درست است اما راه رسیدن به آن هدف اشتباه است،خاطر نشان کرد:هرکسی قوانین و مقرارات خودش را ارائه می دهد و این قوانین و مقرارات براساس نظرات شخصی باعث ایجاد مشکلاتی می شود که به هدف نرسیم. اگر بخواهیم به هدف برسیم باید در قوانین و مقرارات و آئین نامه ها و بخش نامه ها یک مهندسی معکوس داشته باشیم و همه در جهت تسهیل باشد و در جهت سنگ اندازی و ایجاد مانع و در جهت کند کردن و طولانی کردن نباشد.

فروزش در پاسخ به این که روحیه جهادی در بین مسئولین ما در حال حاضر وجود دارد که بقیه بخش های شعار سال براساس آن عملی شود،گفت: مسئولین دوره قبلی روحیه خاصی داشتند که وضعیت کشور و شاخص ها به اینجا رسید. از سوی دیگر مسئولینی که در حال حاضرروی کار آمده اند، همان مسئولان هشت سال قبل هستند یعنی در مدیریت ها تغییری ایجاد نشده است یعنی مسئولین این دوره که در دوره های قبل بوده اند میزان و درجه روحیه جهادی خود را نشان داده اند.

وی افزود: قضاوت کردن در مورد این اشخاص که هشت سال قبل از این هم در راس مدیریت های کشور بودند، سخت است.به هر حال عملکرد این افراد را هشت سال دیدیم که باعث شد دولت عوض شود و دولت دیگری بیاید، هشت سال دولت پیشین بر سر کار بود و دوباره عوض شد و دولت قبلی ها آمدند فقط می خواهم بگویم که همه این افراد همان کسانی بودند که براساس آن دولتی عوض شد، بنابراین نشان داده که شاخص ها چگونه بوده که مردم خواهان عوض کردن آنها بودند.

وی تاکید کرد: در حال حاضر که همان دولت دوباره بر سر کار آمده مسئولان نیامده اند ساختار مدیریتی قدیم خود را اصلاح کنند و دوباره همان افراد قدیمی با همان سبک مدیریتی وارد مدیریت اجرایی کشور شده اند،بنابر این روحیه جهادی شبیه همان زمان است هرچند فعلا در باره عملکرد جدید آن ها باید زود قضاوت نشود.

/2727

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 350588

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 15 =