برای تربیت فرزند صالح در انتخاب همسر دقت کنید

حجت الاسلام والمسلمین شاملی گفت: «تاثیر وراثت در تربیت فرزندان صالح یعنی از زمان انتخاب همسر کسی را انتخاب بکنیم که گرایش به خوبی ها داشته باشد.»

به گزارش خبرآنلاین، حجت الاسلام والمسلمین شاملی استاد حوزه علمیه قم و مبلغ عرصه بین الملل در مراسم جشن ولادت حضرت زهرا(س) که در ایتالیا برگزار شد درباره شخصیت آن حضرت و نیز برخی نکات تربیتی سخن گفت.

حجت الاسلام شاملی در بخشی از این سخنرانی که در خبرگزاری حوزه منتشر شده است درباره مسائل تربیتی فرزندان گفت: «باید تجدید نظری در تربیت فرزندان خود داشته باشیم. از ائمه وارد است که در حزن و اندوه و نیز در شادی ها باید با ما شریک باشید. شادی ما این است که عملکرد خود را به عملکرد ائمه اطهار نزدیک بکنیم. متاسفانه در تاریخ اسلام و حتی امروز آنچه که مسلمانان را متفرق ساخته است افراط و تفریط است برخی می گویند اسلام شیعی، صورت غمگین اسلام است! این برداشت نادرستی از عملکرد ما است.

ما گرچه عزاداری داریم و گرچه که اسلام با محرم زنده مانده است ولی نباید تصور شود که اسلامِ شیعه، اسلام محزون است. بنابراین در تعدیل اعمال دینی خود بایستی غم ها و شادی ها را از هم جدا کنیم تا فرزندان ما هم این دو مقوله را از همدیگر تفکیک کنند. این امر در مجالس و یا حتی در داخل خانه ها می تواند خود را نشان دهد.»

وی در ادامه وراثت، محیط و تربیت را سه شرط برای تربیت فرزندان صالح برشمرد و عنوان کرد: «وراثت یعنی از زمان انتخاب همسر کسی را انتخاب بکنیم که ظرف گرایش به خوبی ها را داشته باشد. در آموزه های اسلامی توصیه های زیادی برای دوره شکل گیری نطفه انسان وجود دارد. نطفه بدون حساب و کتاب در تربیت بچه هم موثر است و در آینده کنترلی بر روی بچه ها نمی توان داشت و مثل گردکان بر روی گنبد می ماند و از کنترل خارج می شود و لذا امام صادق می فرمایند اگر والدین رعایت نکنند خداوند بچه ای به آنها می دهد که آن بچه متمایل به بزهکاری می شود. شما جوانان شیعه و مسلمان باید در رعایت همسر، تربیت فرزند و نقش محیط بر روی فرزند خود دقت لازم را داشته باشید.»

/6262

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 350578

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 5 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 6
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام EU ۰۷:۰۲ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۱
    24 0
    ای بابا حاج آقا مردای امروزی چیکار به اخلاق دارن اونا سایز کمر و دماغ خانم براشون مهمه خانما هم ماشین و خونه و شغل آقا اخلاق و خانواده و تربیت خانوادگی کشک
  • بی نام IR ۰۷:۴۲ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۱
    9 6
    کدوم همسرداری.اکثریت خانمها فقط توفکر دماغ زیباخونه ماشین پول به اجرا گذاشتن مهریه جهت رویای رفتن به خارج و امثال اینها هستن نه خانه داری . هه...هه...هه...هه...
    • بی نام IR ۰۹:۰۱ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۱
      4 1
      نه همشون
  • بی نام A1 ۰۸:۱۲ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۱
    13 2
    مگه زوج ها هنوزم به بچه دار شدن فکر می کنن؟ مگه جوونا هنوزم ازدواج می کنن؟
  • محمدرضا IR ۰۸:۲۵ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۱
    8 4
    دوستان عزیز جدا از صحبت های حاج آقا و آموزه های دینی هم بخواین نگاه کنید کمی به اطرافتون کاملا میفهمید که این نکته درسته و انتخاب همسر خوب نقش بسزایی در تربیت فرزند و وراثتش داره و باعث میشه فرهنگ جامعه پیشرفت کنه
  • م IR ۱۸:۱۸ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۹
    1 0
    همسر من هیچ وقت به تربیت فرزند اهمیت نمی داد برای خودش زندگی می کرد....