سید محمد موسوی با دعوت رسمی از امروز به جمع اردونشینان والیبال اضافه شد.

مهری رنجبر: او که سال قبل به خاطر اتفاقی ناخواسته محروم شد اما با دفاعیاتش بخشیده شد .با این حال تا دیروز اسمش بین اردونشینان نبود.خودش معتقد است به خاطر مردم والیبال را ادامه می دهد .بهترین مدافع روی تور دنیا دلش می خواست در جام باشگاه های جهان برای متین ورامین بازی می کرد اما از طرفی می داند که نباید فرصت بدنسازی را هم از دست بدهد.
*تو رسما به اردوی تیم ملی دعوت شدی،منتظر دعوت رسمی بودی؟
واقعا اگر به صورت رسمی دعوت نمی شدم ،نمی رفتم.بالاخره از گوشه و کنار شنیده بودک که به اردو بروم.اما با اتفاقی که سال قبل افتاد من گفته بودم ،رسما به اردو دعوتم کنند. حالا هم که دعوتم کرده اند،موظفم در اردوی تیم ملی حاضر شوم.
*سال قبل با ان اتفاق ، اگر بخشیده نمی شدی،دوری از تیم ملی سخت نبود؟
مردم لطف دارند به من.اگر به خاطر انها نبود،بی خیال والیبال می شدم. من به خاطر مردم بازی می کنم. البته جمع بچه ها را هم دوست دارم. وقتی با هم هستیم بازی می کنیم می بریم یا می بازیم.کارمان لذت بخش است.
*اما شرایط سختی داری.از یک طرف تیم ملی که برای لیگ جهانی،قهرمانی چهان و بازیهای آسیایی اماده می شود و از طرف دیگر متین که جام باشگاه های جهان را دارد.اگر می توانستی کدام را انتخاب می کردی؟
واقعیتش دلم پیش متین است.امسال باشگاه و بچه ها خیلی برای موفقیت تیم تلاش کردند .دست اندرکاران هزینه های زیادی را متقبل شدند. طوری که برای مسابقه های قهرمانی آسیا همه بچه ها با پرواز فرست کلاس به فیلیپین رفتیم.در حالی که قبلا ما با پرواز اکونومی می رفتیم.اما متین هزینه زیادی کرد تا بچه ها در پرواز راحت باشند. فکر می کنم با این شرایط توقع زیادی نداشته باشد اگر بخواهد ما در جام باشگاه های جهان همراه تیم باشیم.
*یعنی می توانستی متین را ترجیح می دادی؟
خودم دوست داشتم برزیل کنار متین باشم. چرا که حالا بحث باشگاهی نیست بلکه بحث بحث ملی است.مسابقه های باشگاه های جهان است و افتخارش هم برای والیابل ایران ثبت می شود.مثل پیکان که وقتی سوم جهان شد ،افتخارش برای والیبال ایران ماند.برای پیکان نبود.امیدوارم این قضیه مدیریت شود تا هیچ طرفی ضرر نکند.مثل فوتبال.فوتبالیست ها هم در تیم هاب باشگاهی می مانند ویک روز قبل از بازی تیم ملی جمع می شوند. به هر حال همه درامد بازیکنان از باشگاه است.جام باشگاه های جهان یک هفته تا 10 روز است و باشگاه قول داد برای ما پرواز به بلغارستان بگیرد تا به بازی تدارکاتی تیم ملی برسیم.
*اما شاید مهمترین دغدغه مسئولان فدراسیون و کادر فنی از دست رفتن فصل بدنسازی باشد که بعد افت بدنی در مسابقه گریبان شما را بگیرد.
درست است. منم نگران این قضیه هستم.به هر حال ما هم نیاز به بدنسازی داریم که تا به حال به خاطر درگیری در مسابقات انجام نداده ایم.با این حال حق را به متین می دهم تا ما را داشته باشد. از طرفی در فرصت 20 روز تا یک ماه مانده تا لیگ جهانی ،بهترین زمان برای تمرین بدنسازی است تا در مسابقه ها کم نیاوریم.
*ظاهرا شما سه نفر امروزبا شروع تمرین در اردوی تیم ملی روز سختی دارید؟
من با چورا و مربیان صربستانی خیلی کار کرده ام..درست است آنها تاکید زیادی روی تمرینات بدنسازی دارند.اما من مشکلی ندارم و حتی روش انها را دوست دارم. حرکات با وزنه سنگین جزو تمرینات ماست که من از ان خوشم می آید.
*تغییر برنامه تمرینی بچه ها را اذیت نمی کند؟
ما قبل از ولاسکو به سبک صربها کار می کردیم. وقتی ولاسکو امد تمرین بدنسازی تغییر کرد. وزنه زدن سبک تر شد و هوازی هم کنسل.تمرینی که به مذاق تنبلها خوش آمد(با خنده ). درواقع ما سه سال با ولاسکو بدنسازی ساده تری داشتیم. اما مربیان صربستانی فشار بیشتری می اورند.بچه ها باید بیشتر مراقب باشند که مصدوم نشوند. چرا که وقتی تمرین سنگین می شود احتمال آسیب دیدگی هم بالا می رود. فکر می کنم امسال شرایط بدنی بهتری داشته باشیم.
*والیبال امسال ،سال سختی دارد.
امسال سال پرترافیکی داریم.چهار سال قبل ما قهرمانی جهان و بازیهای اسیایی گوانگ ژو را داشتیم.در قهرمانی جهان بعداز سه بازی حذف شدیم.اما امسال لیگ جهانی هم اضافه شده که دو ماه زمان می برد و ما می خواهیم در آن برای دور نهایی تلاش کنیم.در قهرمانی جهان هم باید از دور مقدماتی بالا بیاییم. خلاصه کار سختی داریم. از همه مهمتر اما سلامتی بچه هاست که اگر حواسمان نباشد درصد مصدومیت ها بالا می رود.البته فدراسیون هم باید پروازهای بهتری را برای تیم تدارک ببیند.
*چه چطور؟
بچه ها از جان و دل مایه می گذارند.فدراسیون هم می تواند در برنامه هایش هوای ما را بیشتر داشته باشد. اینکه ما در هتل بمانیم تا بچه ها بیشتر در اردو باشند. تیم هم در پروازهای طولانی به جای اکونومی با فرست کلاس و بیزینس برود. چرا که کو تاه قدترین بچه ها یک متر و 90 سانتیمتر است و نشستن در قسمت اکونومی برایشان سخت است. من معمولا در پروازهای طولانی بیشتر می ایستم.امسال ما از ایتالیا به برزیل می رویم.پروازی 16 ساعته .اگر پروازمان فرصت کلاس باشد در این مدت بچه ها بیشتر استراحت می کنند.
*فکر می کنی ایران امسال با کواچ چه نتیجه ای بگیرد؟
حالا زود است. نمی شود حرفی زد.باید کواچ بیاید. چند روزی با او تمرین کنیم.شرایط را ببینیم بعد می شود نظر داد. با این حال بچه ها انگیزه زیادی دارند.اما چه اتفاقی می افتد قابل پیش بینی نیست.

251 41

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 350572

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 12 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 3
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • غـــزلــ6 IR ۰۸:۴۲ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۱
    38 29
    موفق باشی همشهریه عــــزیــــزم :
  • کریم A1 ۰۸:۵۵ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۱
    لطف کن سر مردم منت نزار
    • سارا A1 ۱۱:۴۹ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۴
      31 28
      گل گفتی