واحدمرکزی خبر نوشت:

وزیر اقتصاد رژیم صهیونیستی و رئیس حزب راست گرای افراطی خانه یهود روز یکشنبه ، هرگونه مذاکرات این رژیم با تشکیلات خودگردان فلسطین تحت فشار مقامات فلسطینی را کاملا منتفی دانست .

نفتالی بنت این سخنان را پس از اظهارات تهدیدآمیز محمود عباس رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین برای کناره گیری از قدرت و انحلال تشکیلات خودگردان فلسطین مطرح کرد .
وزیر صهیونیست گفت :« محمود عباس با این سخنان مبارزان فلسطینی را علیه اسرائیل تشویق و نیز به نوعی مسئولان اسرائیلی را تهدید به استعفا می کند و اگر عباس واقعا راست می گوید و می خواهد از قدرت کناره بگیرد ، هیچ کس مانع او نخواهد شد ».
به گزارش خبرگزاری آلمان از تل آویو ، از طرف دیگر یکی از نمایندگان وابسته به حزب تندرو خانه یهود در کنست اسرائیل اعلام کرداجرایی شدن تهدید های محمود عباس برای اسرائیل سودمند خواهد بود زیرا با کناره گیری وی از قدرت ، موافقتنامه ها و معاهدات اسلو نیز ابطال خواهد شد .
این نماینده کنست تصریح کرد بعید به نظر می رسد محمود عباس در این شرایط حساس چنین تصمیمی اتخاذ کند .
زئیف الکن معاون وزیر امور خارجه اسرائیل نیز گفت تصمیم محمود عباس برایکناره گیری از مقام ریاست تشکیلات خودگردان هرگز اسرائیل را به ازادی مرحله چهارم از اسرای قدیمی فلسطینی وادار نخواهد کرد .
برخی دیگر از مقامات اسرائیلی از جمله رئیس حزب میرتس ، سخنان محمود عباس را تهدیدیخطرناک برای اینده منطقه دانست و از دولت اسرائیل خواست همه تلاش خود را برای از سرگیری گفتگوهای صلح بکار گیرد .

4949

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 350546

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 3 =