مبلغ آمریکایی: واژه «صلح» 140 بار در قرآن ذکر شده است

خبرگزاری بین‌المللی قرآن (ایکنا) نوشت:

به گزارش روزنامه «البیان» چاپ امارات، همایش بین المللی صلح دبی شب گذشته‌، 30 فروردین، در حالی به کار خود پایان داد که طی 3 روز گذشته شاهد برگزاری نشست‌ها و سمینارهای مختلفی بود. بیش از 60 هزار نفر از ملیت‌های مختلف عربی و غیرعربی در سخنران‌هایی که در راستای این همایش حضور یافتند و 200 نفر نیز با حضور در این جلسات سخنرانی، اسلام‌آوردن خود را اعلام کردند.

برگزاری نمایشگاه علمی و همچنین نمایشگاه «قبة السلام: گنبد صلح» از برنامه‌های همایش صلح دبی بود که در آن جنبه‌هایی از زندگی انبیای الهی و پیامبر(ص) و داستان‌های انبیا با امت‌هایشان به نمایش درآمد.

نشست‌های همایش بین‌المللی صلح دبی

«اسلام و مقایسه با ادیان»، «دعوت به صلح در اسلام»، «مادر؛ مکتب صلح»، «محمد؛ پیام‌آور صلح» و «مسلمان نمونه» از عناوین نشست‌ها و سمینارهای همایش بود.

محمد صلاح از مشهورترین مبلغان ایالات متحده آمریکا در نشست «دعوت به صلح در اسلام» اظهار کرد: صلح منبعی الهی دارد و یکی از اسماء الحسنی و نام‌های خداوند است.

محمد صلاح در ادامه افزود: واژه صلح 140 بار در قرآن تکرار شده و در قرآن شش معنی برای صلح آمده است که شاخص‌ترین آن مغفرت، خیر، عدالت و امنیت است.

این اندیشمند مسلمان در نشست «مادر؛ مکتب صلح» نیز با اشاره به نقش مادر در نشر صلح بیان کرد: مادر نقش بسیار مهمی در تشکیل خانواده که عنصر اساسی تحقق صلح و امنیت است، دارد.

سومین همایش بین‌المللی صلح دبی، 28 فروردین با نظارت شیخ محمد بن‌راشد آل مکتوم، حاکم دبی در این شهر آغاز شد و رسانه‌های گروهی زیادی برنامه‌های آن را پوشش دادند.

/6262

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 350522

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 1 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 3
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام IR ۰۴:۴۱ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۱
    13 3
    پس چرا براي ما فقط واژه جهاد رو بازخواني مي كنند اونم به معني جنگ
  • بی نام IR ۰۵:۳۴ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۱
    10 2
    كلا براي مسلمانان ايران دو چيز از اسلام از بقيه مهمتره: حجاب، جهاد
    • بی نام A1 ۰۷:۱۹ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۱
      8 2
      و رواج ِ چندهمسری