مهر نوشت:

نمایش فیلم مستند «من روحانی هستم» از تولیدات مرکز فرهنگی و هنری سفیر فیلم به علت مخالف ریاست دو دانشگاه امیرکبیر و علامه طباطبایی تهران لغو شد.

در پی لغو نمایش این فیلم مستند روابط عمومی سفیرفیلم با ابراز تاسف نسبت به لغو برنامه‌های اکران مستند «من روحانی هستم» در دانشگاه‌های امیرکبیر و علامه طباطبایی تهران به علت مخالف ریاست این دو دانشگاه، از فضای بسته نقد در کشور انتقاد کرد.

روابط عمومی این موسسه با تأکید بر لزوم وجود آزادی در نقد و اندیشه در دانشگاه، مستند «من روحانی هستم» را بستری مناسب برای تبادل آرا حول حقایق تاریخی زندگی رییس جمهور دانست و عنوان کرد: «این مستند بر حقیقت‌گویی در چارچوب تاریخ و خاطرات ثبت شده بنا شده است و بیان حقایق، تقویت‌کننده پایه‌های حکومت است.»

پس از لغو اکران مستند «من روحانی هستم» در دانشگاه امیرکبیر، در حالی هفته گذشته از نمایش این فیلم در دانشگاه علامه طباطبایی جلوگیری شد که پیش از این رئیس جمهور طی سخنانی در آیین اختتامیه بیستمین جشنواره مطبوعات با بیان آن‌که «منتقدان و مخالفان دولت آزاد خواهند بود» اعلام کرد: علیه شخص رئیس جمهور سی‌‌دی پخش می‌کنند و ما فقط گفتیم به آن‌ها بگویند این قسمت‌های سی‌دی اشتباه است.

مستند «من روحانی هستم»، ساخته گروه چندرسانه‌ای شفق‌مدیاست که توسط سفیرفیلم به اکران دانشگاهی درمی‌آید.

این فیلم فعالیت‌های مبارزاتی، سیاسی و اجتماعی دکتر حسن روحانی در ۵ دهه گذشته را روایت می‌کند. سخنرانی تاریخی ایشان در مراسم درگذشت حاج آقا مصطفی خمینی در مسجد ارک، ۵ دوره نمایندگی مجلس و موضع ایشان در ماجرای ۹۹ نفر، ماجرای عضویت ایشان در شورای سیاست‌گذاری صدا و سیما و نظر امام و پرونده هسته‌ای ایران از اتفاقاتی است که در این مستند بدان پرداخته شده است.

 

23503

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 350488

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 3 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام RO ۱۸:۲۲ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۱
    3 0
    ببل از عيد تو دانشگاه شيراز پخش شد