ایسنا نوشت:

معاون وزیر نیرو در امور برق و انرژی از ارایه تسهیلات بلاعوض برای نصب نیروگاه‌های خورشیدی خانگی خبر داد.

هوشنگ فلاحتیان اظهار داشت: در قالب قانون بودجه سال ۹۳، چنانچه مشترکان خانگی و حتی غیرخانگی به تامین برق خود ازطریق نیروگاه‌های خورشیدی مایل باشند، تا ۵۰ درصد کمک بلاعوض به متقاضیان ارایه می‌شود.

وی با بیان اینکه راهبرد وزارت نیرو متنوع کردن سبد تولید برق است، افزود: در زمان حاضر، بیش از ۹۵ درصد برق کشور توسط نیروگاه‌های حرارتی تولید و کمتر از پنج درصد برق کشور ازطریق نیروگاه‌های تجدیدپذیر تامین می‌شود.

وی ادامه داد: رویکرد صنعت برق مبتنی بر این است که در سال‌های آینده توجه ویژه‌ای به توسعه نیروگاه‌های تجدیدپذیر از جمله نیروگاه‌های بادی و خورشیدی صورت گیرد.

فلاحتیان با اشاره به اجازه قانون بودجه ۹۳ به سرمایه‌گذاری ۳۰ هزار میلیارد ریالی در بخش انرژی‌های تجدیدپذیر، گفت: در پنج سال آینده، پنج هزار مگاوات نیروگاه بادی و خورشیدی جدید به بهره‌برداری رسیده و این رقم در افق ۱۳۹۹ به ۷۰۰۰ مگاوات می‌رسد.

وی گفت: ایجاد ۷۰۰۰ مگاوات ظرفیت تولید انرژی‌های تجدیدپذیر نه‌تنها بخشی از انرژی کشور را تامین می‌کند بلکه با عدم استفاده از سوخت‌های فسیلی، از آلودگی محیط زیست جلوگیری شده و به اقتصاد ملی نیز کمک خواهد شد.

وی با بیان اینکه در سال گذشته ۹۵۶ مگاوات قرارداد احداث نیروگاه‌های خورشیدی با بخش خصوصی امضا شد، تصریح کرد: امسال نیز پیش‌بینی می‌کنیم که حدود ۱۰۰۰ مگاوات نیروگاه خورشیدی و بادی با سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در کشور احداث شود.

فلاحتیان اظهار داشت: عملیات نصب نیروگاه‌های خورشیدی بر روی بام مدارس در استان‌های مختلف آغاز شده است و به دنبال گسترش نیروگاه‌های خورشیدی خانگی هستیم.

 

23503

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 350483

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 4 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۰۲:۲۷ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۱
    6 0
    موثرترين راه كاهش آلودگي هواي تهران، تعطيلي نيروگاههاي اين شهر و توليد برق با استفاده از انرژيهاي نو است.
  • بی نام A1 ۰۵:۳۰ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۲
    3 0
    اصولا تو دنیا این کار رو رایگان انجام میدهند و پولش رو از فروش مازاد تولید برق تامین میکنن