مهر نوشت:

معاون توسعه کارآفرینی و اشتغال وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: نرخ بیکاری برای مردم قابل تحمل نیست و این نرخ باید در استان‌های کشور کاهش یابد.

حسن طایی قبل از ظهر یکشنبه در هشتادمین جلسه کارگروه تخصصی اشتغال آذربایجان شرقی با بیان این مطلب اظهار داشت: در طول سال‌های ۷۵ تا ۸۵، در آذربایجان شرقی ۲۵ هزار فرصت شغلی ایجاد شده بود و امروز باید ۳۵ هزار فرصت شغلی به وجود بیاید تا بیکاری به حد تعادل برسد.

وی با اشاره به علت کاهش اعتبارات استانی آذربایجان شرقی افزود: توزیع اعتبارات استان‌ها بر اساس میزان سپرده‌گذاری مردم در بانک‌ها بوده و مشکل اساسی آذربایجان شرقی سپرده‌گذاری سرمایه‌گذاران در بانک‌های سایر استان‌هاست.

معاون توسعه کارآفرینی و اشتغال وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه افزایش تولید را باید سرلوحه برنامه کاری خود قرار دهیم، ادامه داد: با افزایش تولید آمار بیکاری را باید در کشور کاهش دهیم و در مسیر چشم انداز توسعه حرکت کنیم.

طایی خاطرنشان کرد: بر اساس مسیر چشم‌انداز توسعه سالانه باید هشت درصد تولید در کشور افزایش می یافت، اما متاسفانه تنها سه درصد آن محقق شده است.

وی اظهار داشت: آذربایجان شرقی در زمینه‌های علم و فناوری در کشور پیشتاز است و باید از ظرفیت‌های استانی در راستای افزایش تولید و کاهش نرخ بیکاری استفاده کنیم.

طایی از مسئولان اجرایی آذربایجان شرقی خواست تا به علت کمبود منابع مالی کشور طرح های جدید را اجرا نکنند و منابع موجود را در راستای تکمیل طرح های نیمه تمام استفاده کنند.

وی همچنین از آموزش یکصد هزار دانش آموخته در زمینه کارآفرینی خبر داد و گفت: ۱۰۰ هزار دانش آموخته به مدت ۱۱ ماه در کارگاه‌های اشتغال آموزش داده می‌شود و برای اجرای این طرح در کشور سه هزار میلیارد ریال هزینه نیاز است.

 

45503

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 350468

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 14 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام IR ۱۶:۰۴ - ۱۳۹۳/۰۱/۳۱
    8 0
    خیلی وقته دیگه بیکاری از 50 درصد گذشته فقط کسی به روش نمیاره یا جرات نداره اعلام کنه