ایسنا نوشت:

رئیس‌جمهوری فرانسه امروز (یکشنبه) گفت: دولت پاریس اطلاعاتی دارد که البته هنوز اثبات نشده ولی نشان می‌دهد که دولت سوریه همچنان از سلاح شیمیایی استفاده می‌کند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، فرانسوا اولاند، رئیس‌جمهوری فرانسه در مصاحبه با رادیو اروپا 1 گفت: ما اطلاعات کمی درباره این مساله داریم. البته هنوز همین حجم اطلاعات اثبات نشده است. آنچه که من می‌دانم همانی است که ما از دولت بشار اسد، رئیس‌جمهوری سوریه در استفاده از روش‌های وحشتناک استفاده از سلاح شیمیایی و انکار آن دیده‌ایم.

لوران فابیوس، وزیر خارجه فرانسه نیز در مصاحبه‌ با همین ایستگاه رادیویی گفت: شاخص‌هایی وجود دارد که هنوز تایید نشدند مبنی بر حملات شیمیایی که اخیرا در سوریه انجام شده است.

وی افزود: حملاتی کم اهمیت‌تر از رخدادهای چند ماه قبل در دمشق وجود دارد اما همین حملات هم مرگبار هستند و در شمال غرب سوریه در نزدیکی مرز لبنان رخ دادند.

تحت مفاد معاهده سال گذشته میلادی با میانجی‌گری روسیه، دولت دمشق اگر که بخواهد از تهدید حملات هوایی آمریکا در امان بماند، باید تا پایان ژوئن 2014 تمامی تسلیحات شیمیایی خود را منهدم کند. این توافق پس از حملات شیمیایی مرگبار خارج از دمشق که اوت سال گذشته میلادی رخ داد، به دست آمد. هفته گذشته نیز سازمان منع استفاده از تسلیحات شیمیایی اعلام کرد: سوریه دو سوم تسلیحات شیمیایی خود را منتقل کرده است.

5252

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 350465

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 4 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 4
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام IR ۱۱:۲۹ - ۱۳۹۳/۰۱/۳۱
    3 2
    زیر سر خود اولانده
  • بی نام IR ۱۱:۴۰ - ۱۳۹۳/۰۱/۳۱
    3 3
    اولاند مسخره دیگه به مرحله ی جنون دروغگویی رسیده
  • شاکی از رئیس جمهور فرانسه A1 ۱۳:۱۵ - ۱۳۹۳/۰۱/۳۱
    6 0
    رئس رجمهور فرانسه خودش متهم حمایت به تروریست است دیگر هیچگونه ادعای استفاده از سلاح های شیمیایی وغیر هم را ندارد
  • ایرانی A1 ۰۷:۱۳ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۲
    5 1
    اولاند کثیف ونجس لطفا خفه شو. سلاحهای شیمیائی توسط شما به تروریستها داده میشود وتکفیری های نامرد بر علیه مردم بدبخت وبی دفاع سوریه استفاده می کنند .