فابیو جان واریو می گوید هوش کروش برگ برنده ایران در جام جهانی برزیل است.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین؛ با نزدیک شدن به زمان آغاز بزرگ‌ترین تورنمنت فوتبال جهان در برزیل تکاپو برای آماده‌سازی تیم‌ها به اوج خود رسیده است، تا جایی که اردوی تیم‌ ملی در آفریقای جنوبی هم بازتاب گسترده‌ای در محافل خبری دنیا داشته است، به خصوص در کشور میزبان جام‌ جهانی،‌ تا پیرو این بازتاب فابیو جان‌واریو هافبک برزیلی و محبوب سابق استقلال هم به استقبال از ملی‌پوشان ایران بپردازد.

فابیو که با وجود خداحافظی از فوتبال و دور بودن از ایران همچنان با فعالیت در شبکه‌های اجتماعی سعی کرده است ارتباط خود با دوستانش در ایران را حفظ کند، در آخرین پیغامی که در پیج خود قرار داده به اردوی ایران در ژوهانسبورگ آفریقای جنوبی اشاره کرده و نظرش را نوشته است. «رفته رفته همه در حال آماده شدن برای برگزاری جام‌ جهانی‌ 2014 هستند و در این بین ایرانی‌ها هم به عنوان بخشی از گروه F مسابقات در کنار آرژانتین، نیجریه و بوسنی و هرزگوین استارت آماده‌سازی خودشان را در آفریقای جنوبی زده‌اند تا آماده و سرحال به برزیل سفر کنند. تو این تیم بسیاری از دوستان من حضور دارند، کسانی که من چند سال خوب و فراموش‌نشدنی را کنارشان سپری کردم و به هر چه می‌خواستم رسیدم. اعتقاد دارم که دوستان من اگر به خودشان ایمان داشته باشند می‌توانند جام ‌جهانی‌ به یادماندنی داشته باشند، به همین خاطر من بی‌صبرانه منتظرم به برزیل بیایند تا به افتخار رفقای قدیمی‌ام هورا بکشم! بچه‌های تیم‌ ملی ایران موفق باشید، به امید خدا...» همین پیام بهانه خوبی بود تا به هر طریقی شده با فابیو گپ کوتاهی بزنیم، گرچه خیلی سخت بود اما با کمک علیرضا نیکومنش مدیر برنامه‌های جان‌واریو در ایران این امکان فراهم شد تا آخرین نظرات هافبک برزیلی را بشنویم، جایی که فابیو اعتقاد داشت کارلوس کروش با هوش سرشار و تجربه چند جام ‌جهانی‌ می‌تواند برگ برنده ایران در برزیل باشد.

هوش کروش

به نظرم کروش تا به اینجای کار فوق‌‌العاده کار کرده، به خصوص در تغییراتی که در جمع دستیارانش داشته است. اضافه کردن یک برزیلی و آرژانتینی به جمع دستیارانش نشان می‌دهد که کروش یک روانشناس بزرگ است چون این مربی می‌داند اگر می‌خواهد در برزیل نتایج خوبی بگیرد، باید شاگردانش با فرهنگ و آداب و رسوم برزیلی‌ها آشنا باشند و این میسر نمی‌شد جزء از طریق سود بردن از یک برزیلی در کادر فنی. ضمن اینکه داشتن دستیار آرژانتینی هم مزیت بزرگی است تا در مصاف با این تیم، ایران دست و پا بسته نباشد.»

به نیجریه نبازید درهای صعود باز می‌ماند

بازی با نیجریه برای ایران می‌تواند سکوی پرتاب باشد. اگر در این بازی ایران بازنده نباشد، مسلماً می‌تواند یکی از شگفتی‌های بزرگ جام را در گروه F خلق کند چون امتیاز گرفتن در بازی نخست فوق‌‌العاده سرنوشت‌ساز است. نیجریه حریف قابل احترامی برای ایران خواهد بود اما این تیم شکست‌ناپذیر نیست و مثل همه تیم‌های آفریقایی نقاط ضعفی دارد که استفاده از آنها کافی است تا ایران به هدفش برسد. نباختن به نیجریه می‌تواند راه صعود ایران را باز نگه دارد.

مقابل آرژانتین تنها نیستید

در بازی با آرژانتین نه تنها من بلکه هر برزیلی‌ای که در ورزشگاه بلوهوریزونته حضور داشته باشد، طرفدار ایران خواهد بود، به خصوص که حالا در برزیل همه می‌دانند ایرانی‌ها چه علاقه‌ای به فوتبال کشور ما دارند و لقب خودشان هم برزیل آسیا است. فکر می‌کنم با قرار گرفتن در گروه آرژانتین، ایران حمایت فوتبال‌دوستان برزیلی را پشت سرش خواهد دید. من خودم بلیت هر 3 بازی ایران را از مدت‌ها قبل پیش‌خرید کرده‌ام و تا آنجا که بتوانم در کنار رفقای قدیمی‌ام خواهم بود.

اشک برای استقلال، خنده برای فولاد

از اتفاقاتی که در هفته‌های پایانی فصل برای استقلال افتاد خبر دارم و خیلی هم تأسف خوردم که تیم محبوبم در لیگ ‌برتر و لیگ قهرمانان آسیا نتایج خوبی نگرفت. حقیقت این است که وقتی در ابتدای فصل شنیدم مجتبی جباری از استقلال رفته، پیش‌بینی می‌کردم جای خالی این بازیکن به چشم بیاید و همین ‌طور هم شد. مجتبی واقعاً یک ستون اصلی در استقلال بود و جدا شدن او از تیم ضربه مهلکی بود بر پیکره تیم که پس‌لرزه‌های این ضربه تا روزهای پایانی فصل استقلال و قلعه‌نویی را آزار داد. البته به همان اندازه که از نتایج استقلال ناراحت شدم و اشک ریختم، به همان اندازه از موفقیت‌های فولاد لذت بردم و خندیدم، به خصوص برای مردم خونگرم خوزستان که لیاقت این تیم و شادی‌هایش را دارند.

پرگل‌ترین تورنمنت جام جهانی

جام‌ جهانی‌ 2014 همان‌ طور که بسیاری از کارشناسان بزرگ دنیای فوتبال ادعا کرده‌اند، جامی است غیرقابل پیش‌بینی. البته از عمق وجودم دوست دارم برزیل قهرمان شود اما واقعیت این است که در این تورنمنت برخلاف تورنمنت‌های قبلی هر تیمی که در ساختار تهاجمی و تمام‌کنندگی موفق‌تر عمل کند، می‌تواند جام را بالای سر ببرد. در برزیل کسی فوتبال تدافعی را دوست ندارد، به همین خاطر پیش‌بینی خودم این است که شاهد یکی از پرگل‌ترین تورنمنت‌های فوتبال در سال‌های اخیر خواهیم بود.

252 41

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 350427

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 6 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • yeki A1 ۱۰:۵۹ - ۱۳۹۳/۰۱/۳۱
    28 2
    عاشق این معرفتشم به امید موفـــقیــــت ایران برزیل میــبینمت فابیو
    • همیشه آبی IR ۰۶:۵۵ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۳
      3 1
      اینو ببین مقایسه کن با لنگیا که تا 10 سال بعد باید به فیفا درباره شکایت بازیکن خارجیاشون جواب بدن و پول