ادامه صدرنشینی «کاپیتان آمریکا» / جانی دپ برای چهارمین بار در گیشه شکست خورد

فیلم ابرقهرمانی «کاپیتان آمریکا: سرباز زمستانی» برای سومین جمعه پیاپی بر صدر جدول فروش فیلم‌ها در آمریکای شمالی قرار گرفت.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، دنباله فیلم «کاپیتان آمریکا: اولین انتقامجو» تولید شرکت‌های دیزنی و مارول جمعه 9.6 میلیون دلار فروخت و با کمی اختلاف بالاتر از انیمیشن سه‌بعدی «ریو 2» تولید فاکس و بلو اسکای قرار گرفت. دنباله فیلم «ریو» در این روز 9.2 میلیون دلار به دست آورد.

انتظار می‌رود «کاپیتان آمریکا: سرباز زمستانی» تا پایان روز یکشنبه که مبنای فروش هفتگی است، 24 میلیون دلار بفروشد و برای سومین هفته پیاپی رده اول جدول فروش را به خود اختصاص دهد. آمار فروش هفتگی یکشنبه غروب اعلام می‌شود.

«ریو 2» نیز احتمالا در هفته دوم اکران 23 میلیون دلار دیگر می‌فروشد و مجموع فروش داخلی خود را به 76 میلیون دلار می‌رساند. این کمدی سه‌بعدی هفته پیش با 39.3 میلیون دلار کار خود را شروع کرد.

فیلم علمی تخیلی «تعالی» (Transcendence) با بازی جانی دپ در اولین جمعه اکران تنها 4.8 میلیون دلار فروخت و در رده چهارم جدول قرار گرفت. به این ترتیب برای چهارمین بار پیاپی فیلمی با بازی دپ در گیشه‌ها شکست خورد. انتظار می‌رود «تعالی» در هفته اول اکران به فروش ناامیدکننده 12 میلیون دلار دست پیدا کند.   

دپ در «تعالی» نقش دکتر ویل کستر محقق پیشرو در حوزه هوش مصنوعی را بازی می‌کند. هدف کستر خلق یک ماشین علمی بسیار هوشمند با احساسات انسانی است. تجربیات بسیار جنجالی کستر از او چهره‌ای مشهور ساخته، اما در عین حال او را هدف اصلی یک سازمان رادیکال ضدتکنولوژی قرار می‌دهد.

«تعالی» اولین تجربه کارگردانی والی فیستر مدیر فیلمبرداری تمام فیلم‌های کریستوفر نولان است که سال 2011 برای کار خود در فیلم «تلقین / آغاز» برنده اسکار شد.

ربکا هال، مورگان فریمن، کیلیان مرفی و پل بتانی دیگر بازیگران این فیلم هستند که با بودجه‌ای حدود 100 میلیون دلار ساخته شده است.

نقدهای منفی (فیلم فعلا در وبسایت راتن تومیتوز تنها 19 درصد نظر منتقدان را کسب کرده است) احتمالا یکی از دلایل شکست تجاری «تعالی» است که تولید مشترک شرکت الکون اینترتینمنت و شرکت چینی دی‌ام‌جی اینترتینمنت است.

بجز سری فیلم‌های بسیار موفق «دزدان دریایی کارائیب» که در دنیا بیش از 3.7 میلیارد دلار فروش داشتند، فیلم‌های اخیر دپ در بازار آمریکای شمالی کاملا شکست خوردند. «رنجر تنها» سال گذشته در این بازار 89 میلیون دلار فروخت. فروش جهانی فیلم 261 میلیون دلار یعنی تنها 45 میلیون دلار بیشتر از بودجه تولید شد. دو فیلم قبلی دپ شامل «سایه‌های تاریک» ساخته تیم برتن و فیلم مستقل «خاطرات رام» نیز به ترتیب 80 و 13 میلیون دلار فروختند.

دپ می‌تواند با پروژه‌های پیش روی خود شامل «در جنگل» ساخته راب مارشال که برداشتی مدرن از چند قصه پریان برادران گریم است، دنباله «آلیس در سرزمین عجایب» و البته تازه‌ترین قسمت «دزدان دریایی کارائیب»، خود را از این وضعیت رها کند.

فیلم مسیحی «بهشت واقعی است» (Heaven Is for Real) جمعه بیش از انتظار ظاهر شد و با 7.9 میلیون دلار در رده سوم قرار گرفت. این فیلم از چهارشنبه پیش اکران شد و انتظار می‌رود در پایان تعطیلات پنج روزه عید پاک 27 میلیون دلار بفروشد.

گرگ کینر، کلی رایلی و تامس هیدن چرچ در این فیلم به کارگردانی رندال والاس بازی می‌کنند. «بهشت واقعی است» از روی کتابی پرفروش نوشته تاد برپو که سال 2010 به بازار آمد، ساخته شده است.

داستان در شهری کوچک روی می‌دهد و درباره پسر بچه‌ای چهار ساله است که ادعا می‌کند بهشت را دیده است. پدر او باید این شجاعت را پیدا کند که تجربه عجیب فرزندش را با دنیا در میان بگذارد.

«بهشت واقعی است» پس از «خدا نمرده است»، «پسر خدا» و «نوح»، تازه‌ترین فیلم مذهبی است که امسال در آمریکای شمالی روی پرده رفته‌اند. این فیلم تنها با بودجه‌ای حدود 12 میلیون دلار ساخته شده است.

کمدی «یک خانه تسخیرشده 2» (A Haunted House 2)‌ به کارگردانی مایکل تایدز، به عنوان دیگر فیلمی که از این هفته روی پرده رفته، جمعه چهار میلیون دلار فروخت و فهرست پنج فیلم پرفروش را کامل کرد. مارلون واینز، اسنس اتکینز، جیمی پرسلی و سدریک د اینترتینر در دنباله «یک خانه تسخیرشده» بازی می‌کنند.

فیلم اول سال گذشته با رقم درخور توجه 18 میلیون دلار افتتاح شد و در نهایت در آمریکای شمالی 40 میلیون دلار فروخت.

«یک خانه تسخیرشده 2» درباره زوجی است که همراه بچه‌هایشان به خانه رویایی خود نقل مکان می‌کنند، اما خیلی زود متوجه می‌شوند این خانه در تسخیر شیاطین است. فیلم‌های «یک خانه تسخیرشده» با مجموعه فیلم‌های «فعالیت فراهنجار» و فیلم‌هایی از این دست شوخی می‌کنند.

ورایتی / 19 آوریل / ترجمه: علی افتخاری

5858

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 350390

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 7 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۱۳:۳۶ - ۱۳۹۳/۰۱/۳۱
    2 4
    چه میکنه کاپیتان آمریکایی