فارس نوشت:

کارگردان سریال «پایتخت ۳» گفت: سریال‌ بخش‌هایی داشت که ساخته نشد، در این صحنه قرار بود نقی با کشتی گیری از رژیم صهیونیستی مواجه شود که از کشتی با او امتناع کند و بعد در راهرو با او درگیر شده و او را به شدت کتک بزند.
نشست نقد و بررسی سریال تلویزیونی «پایتخت 3» به همت بسیج دانشجویی دانشگاه امام صادق(ع) شب گذشته با حضور سیروس مقدم(کارگردان)، مهدی فرجی(مدیر شبکه یک)، علیرضا خمسه (بازیگر) و بشیر حسینی(کارشناس) در فرهنگسرای ابن سینا برگزار شد.

سیروس مقدم کارگردان سریال پایتخت نیز در این نشست گفت: اگر صداقتی در لحن روایت پایتخت وجود دارد که ما و شما، کنار هم نشسته ایم و باهم گفتگو می کنیم، من با همان لحن صمیمیت و صداقت می گویم واقعا خوشحالم که در خدمت شما هستم.

او دلیل عدم حضور محسن تنابنده در این نشست را درمان او به دلیل فشارهای وارده برای ضبط صحنه های ورزشی در این سریال که به خواست محسن تنابنده انجام شده بود اعلام کرد.

مقدم ضمن بیان اینکه افتخار میکنیم سریالی ساختیم که بتواند با همه ارتباط برقرار کند، ادامه داد: چقدر خوب است، بسیج دانشجویی بیشتر وارد این عرصه ها بشود، با دید نقادانه آشنا هستم و خیلی خوشحالم که با دید مثبت از آغاز سال بتوانیم ضعف ها را در کنار نقاط قوت بپوشانیم و نقطه قوت را کشف کنیم تا آن فرهنگ تشویق و تشکر در جامعه بسط داده شود و کسانی که می خواهند قصه هایی از دل مردم بسازند را به سمتی سوق دهیم تا بیشتر از این نوع کار ارائه دهند.

مقدم با بیان اینکه پایتخت 3 خواسته سازمان صدا و سیما بود گفت:با توجه به بازخوردهای پایتخت 1و2 از طریق نظر سنجی ها، وقتی پایتخت 3 به ما پیش بینی شد علا رغم مشکلاتی که بود و سختی هماهنگی همکاران به دلیل نیاز ساخت پایتخت 3 ما با جان و دل پذیرفتیم.

او درباره موضوع پایتخت 3 گفت با توجه به اینکه قبلا مازندران را پایتخت کشتی جهان اعلام کرده شخصیت قصه ما از طریق قهرمانی در کشتی می توانست وجه ملی و ملی گرایی کار را تقویت کند. در مصاحبه پیش از عید و اشاره به غرور ملی این بود که پایتخت می خواست تلاش کند همدلی ملی ایجاد کند و این حس که سرزمین ما کشور خوبی است، مردمان خوبی دارد و در سخت ترین شرایط مثل این خانواده فرو نمی پاشند بلکه متحد تر می شوند.

در ادامه این مراسم فرجی مدیر شبکه یک هم گفت: غربی ها هم در فیلم ها شعار می دهند، تفاوت در ین است که در جوامع غربی ارزش های انسانی و اخلاقی در سطح پایینی قرار دارد اما تکنیک سینما بالا است و ارزش های اخلاقی را با استفاده از تکنیک بالا می کشند، اما در کشور ما که ارزش های اخلاقی و انسانی بالا است به خاطر تکنیک پایین سینما احساس شعارزدگی به مخاطب القا می شود.

او در ادامه درباره صحنه ای از پایتخت که نتوانستیم به دلیل نیاز به حضور خارج از کشور فیلمبرداری کنیم گفت: در این صحنه قرار بود نقی با کشتی گیری از رژیم صهیونیستی مواجه شود که از کشتی با او امتناع کند و بعد در راهرو با او درگیر شده و او را به شدت کتک بزند. همیشه حسرت می خورم که چرا نتوانستیم این صحنه را ضبط فیلمبرداری کنیم.


سیروس مقدم در ادامه درباره وجود عنصر تعلیق در سریال های خود گفت: تلاش من این است مه با ایجاد تعلیق ها مخاطب را وادار به تماشای سریال کنم تا به سراغ شبکه را عوض کند، البته ما حق نداریم غافلگیری کاذب و هیجانات دروغ به مخاطب بدهیم؛ ما حق نداریم سر مخاطب کلاه بگذاریم فقط می توانیم کمی ذهن او را به دنبال کردن موضوع واداریم و هیجان خوبی به او منتقل کنیم.

او ادامه داد: در سریال جدیدی که قرار است بسازم با جنس جدیدی از تعلیق اشنا می شوید، قصه برگرفته از زندگی آدمهای کاملا ملموس که قهرمانان آن زنان و مشکلات ان ها است، و جنس دیگری از تعلیق را دارد که ضمن داشتن هیجان به مخاطب کلک نمی زند.


علیرضا خمسه بازیگر این سریال در ادامه گفت: در آغاز انقلاب همه چیز نو بود و اقتصاد های دنیا را می شناختیم، اما اقتصاد اسلامی موضوعی جدید بود، از این رو سال ها همه جبهه فرهنگی ما مقابل سرمایه خشم داشتند چون آن را کاپیتالیستی و غربی می پنداشتند، در عین حال سیاست های ما مثل کشور های سوسیالیست کاملا دولتی نبود و زمانی که ما با بحران مالی واقتصادی مواجه شدیم از این رو پایتخت را با حامی مالی کار کردیم.

 


45231

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 350379

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 9 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 3
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بهار A1 ۰۹:۱۳ - ۱۳۹۳/۰۱/۳۱
    17 2
    به امید موفقیتهای بیشتر وکاستی های کمتر
  • بی نام IR ۱۰:۴۱ - ۱۳۹۳/۰۱/۳۱
    14 0
    حالا چرا كتك كاري ؟؟؟؟
  • سیاوش IR ۰۸:۳۹ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۱
    12 1
    خوب شد نذاشتن این صحنه رو بسازی