مروری بر مهمترین اخبار حوادث امروز یکشنبه 31 فروردین 1393

جسد راننده حادثه دره شیواشان پس از 25 روز در ساحل رودخانه زاب و در نزدیکی روستای عثمان آباد واقع در 10 کیلومتری شمال سردشت و فاصله 40 کیلومتری محل حادثه کشف شد.
به گزارش فارس، ماموران آتش نشانی شهرداری سردشت که به صورت مستمر کار گشت‌زنی در مسیر رودخانه زاب را انجام می‌دادند با همکاری یکی از چوپانان منطقه توانستند جسد فرد مذکور را که در لابه‌لای شاخه‌های درختان گیر کرده بود کشف و از رودخانه خارج کنند.
جسد این فرد با همکاری نیروهای پلیس آگاهی شهرستان سردشت جهت تحقیقت قضایی به پزشکی قانونی منتقل شد.
در روز چهارم فروردین ماه امسال سقوط پژو با دو سرنشین به دره شیواشان در 50 کیلومتری شمال شهر سردشت منجر به زخمی شدن یک نفر و ناپدید شدن یک نفر دیگر شد.
امدادگران هلال احمر و ماموران امدادی آتش نشانی شهرداری سردشت در آن زمان با توجه به جستجوی شبانه‌روزی موفق نشدند خودروی مذکور را که پس از سقوط به دره به همراه راننده در رودخانه خروشان زاب غرق شده بود، پیدا کنند.


انهدام باند حرفه ای سارقان خودرو با 23 فقره سرقت در کرج
رئیس پلیس آگاهی استان البرز گفت: با تلاش ماموران پلیس آگاهی استان البرز اعضای 12 نفره باند سارقان و مالخران حرفه ای خودرو که به صورت گسترده در شهرهای تهران و کرج اقدام به سرقت 23 فقره خودرو مدل بالا کرده بودند شناسایی و دستگیر شدند.
به گزارش مهر، سرهنگ حمید رضا گل صباحی با اعلام این خبر گفت: در پی افزایش سرقت خودرو به ویژه سرقت خودروهای مدل بالا در مناطقی از شهر تهران، غرب استان تهران و کرج با توجه به حساسیت موضوع و احتمال اینکه این سرقت ها از سوی اعضای یک باند حرفه ای سارقان خودرو صورت گرفته باشد، شناسایی سارقان در دستور کار اداره اطلاعات جنایی پلیس آگاهی این استان قرار گرفت.
وی افزود: با تلاش بی وقفه ماموران و در مدت دو ماه با انجام اقدامات اطلاعاتی شبانه روزی تعداد 12 نفر از سارقان و مالخران خودرو که همگی دارای سوابق کیفری متعدد در کرج، تهران بزرگ و غرب استان تهران بوده و به صورت باندی مبادرت به سرقت می کردند در یک عملیات ضربتی دستگیر شدند.
سرهنگ گل صباحی در خصوص نحوه شناسایی سارقان گفت: به دلیل افزایش وقوع سرقت خودروهای مدل بالا که ساعات وقوع سرقت آنها و محل های سرقت دارای نقاط مشترکی بود احتمال اینکه سرقت های مورد بحث توسط اعضای باند سارقان حرفه ای صورت می پذیرد قوت بیشتری گرفت.
وی ادامه داد: ماموران در ادامه با کنترل مجرمان سابقه دار که اخیراً از زندان آزاد شده بودند و انجام کارهای اطلاعاتی آدرس یک یک آنها را شناسایی و در یک عملیات هماهنگ و ضربتی که با حضور شش اکیپ از ماموران اداره مبارزه با سرقت و اطلاعات جنایی پلیس آگاهی صورت گرفت تعداد 5 نفر از اعضای اصلی باند ظرف مدت 12 ساعت اولیه دستگیر و در محل­ اختفاء متهمان مقادیری وسایل، لوازم و تجهیزات مسروقه کشف شد.
رئیس پلیس آگاهی استان البرز ادامه داد: متهمان در بازجویی های ماموران در ابتدا از بیان حقیقت طفره رفتند، اما پس از مواجه با دلایل و مدارک مستند لب به اعتراف گشوده و به سرقت 20 فقره خودروی مدل بالا در سطح شهرستان کرج و حومه اعتراف کردند.
سرهنگ گل صباحی اظهار داشت: سارقان حرفه ای دستگیر شده با استفاده از اتومبیل های مسروقه و در ساعات اولیه شب با پرسه زدن در نقاط خلوت شهر با استفاده از شاه کلید مبادرت به سرقت خودروهای مدل بالا می کردند و خودرو را پس از سرقت به باغی در ملارد منتقل و از آنجا پس از جابجایی پلاک در داخل باغ تحویل مالخران می­ دادند.
وی تصریح کرد: سارقان پس از سرقت خودروهایی همچون زانتیا، پژو پارس، پژو405، سمند و وانت بار توسط واسطه و به شکل کاملاً حرفه ای خودروها را به فروش می رساندند در حالی که خریداران خودروهای مسروقه مستقیماً با سارقان مواجه نمی شدند و در بعضی از موارد، زمانی که خودرو از سوی خریداران مورد تایید قرار نمی گرفت پس از باز نمودن تجهیزات و لوازم یدکی و تزیینی خودروهای مسروقه، آنها را رها می کردند.

 

دستگیری سارقان گاوصندوق های شمال کشور در بابل
با درایت پلیس آگاهی شهرستان بابل استان مازندران، باند حرفه ای سرقت از گاوصندوق های منازل در شمال کشور منهدم شد.
سرهنگ علی فقیه عبدالهی، فرمانده انتظامی شهرستان بابل به پایگاه خبری پلیس گفت: در پی وقوع چندین فقره سرقت گاوصندوق از چندین منزل مسکونی در سطح استان مازندران و قرار گرفتن موضوع در دستور کار یگانهای انتظامی استان، موضوع بطور ویژه در دستور کار ماموران پلیس آگاهی این شهرستان قرار گرفت.
فرمانده انتظامی شهرستان بابل افزود: کارآگاهان با بکارگیری منابع اطلاعاتی خود موفق شدند یکی از سارقان که ساکن استان تهران بود را شناسایی و دستگیر کنند.
فقیه عبدالهی خاطر نشان کرد: متهم در تحقیقات فنی پلیس به سرقت گاوصندوق با همدستی 6 نفر از اعضای این باند سرقت اعتراف کرد. سایر همدستان متهم که در یکی از پلاژهای شهرستان بابلسر ساکن شده بودند توسط ماموران پلیس آگاهی شناسایی و در یک عملیات ضربتی توسط ماموران انتظامی شهرستان های بابل و بابلسر دستگیر شدند.
به گفته وی متهمان تاکنون به 12 فقره سرقت گاوصندوق در استان های مازندران، تهران، اردبیل و گیلان اعتراف کردند.
فقیه عبدالهی در خاتمه گفت: متهمان در اعترافات خود اظهار داشتند با شناسایی منازل خالی از سکنه و منازلی که صاحبان آن برای مدتی از منزل خارج می شدند اقدام به سرقت از آن می کردند.

 

سقوط مالک ساختمان از طبقه هفتم
بروز نقص فنی در بالابر ساختمان مسکونی در حال ساخت منجر به سقوط مالک 50 ساله ساختمان از طبقه هفتم و مرگ وی شد.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی آتش نشانی، در پی تماس کارگران ساختمانی با سامانه 125 مبنی بر سقوط مرد میانسال از ارتفاع، ستاد فرماندهی آتش نشانی تهران ساعت 18:40 دیروز شنبه آتش نشانان ایستگاه 70 و گروه امداد و نجات 5 را به محل حادثه در سه راه آذری خیابان جرجانی کوچه عظیمی اعزام کرد.
حسن سیفی، افسر آماده منطقه 4 عملیات گفت: با رسیدن آتش نشانان به محل حادثه یک ساختمان 7 طبقه مسکونی در حال ساخت دیده می شد که بنا بر اظهار شاهدان مالک 50 ساله ساختمان سوار بر بالابر در حال حرکت به سمت بالا بود که ناگهان بر اثر بروز نقص فنی بالابر از طبقه هفتم به داخل چاهک آسانسور در طبقه منفی یک سقوط کرده بود.
آتش نشانان به سرعت برق بالابر را قطع کرده و مرد میانسال را با رعایت کامل اصول ایمنی بر روی برانکارد فیکس کرده و به سطح زمین منتقل کردند.
سیفی با اشاره به آسیب دیدگی شدید مالک ساختمان افزود: آتش نشانان پس از ایمن سازی های لازم و تحویل مصدوم به امدادگران اورژانس که متاسفانه مرگ وی توسط آنان تایید شد به ماموریت خود پایان دادند.

 

مراقب پیامک افراد سودجو پس از ثبت نام یارانه ها باشید
رئیس پلیس فتا استان گلستان به مهر گفت: شهروندان مراقب ارسال پیامک افراد سودجو به بهانه وجود نقص در اطلاعات ثبت نام هدفمندی یارانه ها باشند.
سرهنگ حجت الله رجبلی ضمن قدردانی از شهروندان به جهت رعایت نکات ایمنی در هنگام ثبت نام طرح هدفمندی یارانه ها افزود: توجه شهروندان به توصیه های پلیس سبب شد تا در هنگام ثبت نام طرح هدفمندی هیچ اتفاق خاصی رخ ندهد.
وی ادامه داد: پس از پایان طرح احتمال اینکه افراد سودجو با ارسال پیامکی مبنی بر اینکه اطلاعات شما در سامانه ثبت نشده و یا ناقص است، بخواهند اطلاعات بانکی مثل شماره حساب، شماره کارت، رمز دوم را به دست بیاورند؛ شهروندان باید مراقب این دسته افراد باشند و از پاسخ به اینگونه پیامک ها جدا خودداری کنند.
سرهنگ رجبلی تصریح کرد: بهترین منبع برای کسب اطلاعات سایت رسمی طرح و رسانه های گروهی است که می توانند به موقع هر اطلاعات جدیدی را به شهروندان برسانند.
رئیس پلیس فتا استان گلستان در توصیه به شهروندان گفت: برای پیشگیری از هرگونه سواستفاده افراد متخلف، بهتر است شهروندان رمز دوم کارت خود را هر 2 ماه یکبار تغییر دهند و در صورت استفاده بیشتر از رمز دوم، تغییر رمز را ماهی یکبار انجام دهند تا از ایجاد هرگونه مشکل جلوگیری شود.

 

عامل نشر اکاذیب در فضای مجازی دستگیر شد
فرمانده انتظامی شهرستان مرند از دستگیری عامل نشر اکاذیب در فضای مجازی خبر داد و به فارس گفت: در پی شکایت یکی از شهروندان مبنی بر اینکه فرد یا افرادی ناشناس با درج مطالبی با عنوان داشتن فساد اخلاقی موجب هتک حیثیت و آبروریزی‌ وی شده و مطالب مستهجنی را به شاکی نسبت داده‌‌اند، پیگیری پرونده در دستور کار ماموران پلیس فتا قرار گرفت.
فرهنگ نوروزی افزود: با انجام یک سری عملیات اطلاعاتی، اقدامات فنی برای شناسایی فرد مورد نظر نهایتا با سعی و تلاش فراوان و با استفاده از روش‌های تخصصی آی.پی استفاده کننده محل نشر اکاذیب شناسایی شده و مشخص شد فرد بارگذاری مطالب در سایت مذکور از کافی‌نتی در شهرستان مرند انجام داده است.
وی اضافه کرد: با هماهنگی مقامات قضایی و همکاری پلیس آگاهی سیستم کامپیوتری مظنون برای بررسی فنی و کشف مدارک و شواهد دیجیتال به پلیس فتا منتقل شد.
نوروزی با اشاره به این که کارآگاهان پلیس فتا با انجام یکسری اقدامات فنی مستندات مجرمانه را بدست آوردند، ادامه داد: با هماهنگی قضایی مسئول کافی‌نت به نام علی احضار از وی پیرامون موضوع تحقیق نامبرده از درج مطلب توسط خود اظهار بی‌اطلاعی کرده ولی به علت اینکه مطلب از طریق کافی‌نت وی در سایت مورد نظر گذاشته شده موظف شد از طریق بررسی دوربین‌های مدار بسته و دفتر ثبت ورود خروج افراد به کافی نت، فرد مورد نظر را به پلیس فتا معرفی کند.
این مقام انتظامی خاطرنشان کرد: مدیر کافی نت بعد از بررسی‌ها اعلام داشت در آن زمان فردی به نام علی در کافی‌نت بوده و به علت داشتن سابقه دوستی مشخصات نامبرده را در دفتر ثبت نکردم و به وی مظنون هستم.
وی اضافه کرد: در اجرای دستور مقام قضایی شخص مذکور را به پلیس احضار و تحقیقات لازم در خصوص اتهام معمول، که در مراحل اولیه تحقیقات نسبت به موضوع اظهار بی‌اطلاعی می‌کرد در نهایت با استفاده از اقدامات فنی و تخصصی بازجویی و تجارب و شگردهای خاص پلیسی و با ارائه مستندات و ادله‌های موردنظر که قبلا در بررسی و تحقیقات نامحسوس بدست آمده بود لب به اعتراف کرد.
فرد مجرم اعلام کرد مطالب مذکور را در فضای مجازی علیه شاکی به علت داشتن اختلافات قبلی به قصد انتقام‌جویی بارگذاری کرده است.  پس از پایان تحقیقات، متهم برای سیر مراحل قضایی به دادسرا اعزام شد.

 

توقیف بنز با 220 کیلومتر سرعت در اصفهان
ماموران گشت ویژه پلیس راه اصفهان یک بنز را که با سرعت غیر مجاز 220 کیلومتر در اتوبان امیرکبیر اصفهان در حرکت بود متوقف کردند.

به گزارش پایگاه خبری پلیس، سرهنگ رضا رضایی، رئیس پلیس راه استان اصفهان گفت: ماموران گشت پلیس راه نطنز- بادرود استان در حین کنترل سرعت خودروها و نظم دهی ترافیکی در محور امیر کبیر استان یک بنز را که با سرعت غیر مجاز و مخاطره آمیز در حرکت بود مشاهده و متوقف کردند.
این مقام مسئول افزود: در بررسی سیستم های الکترونیک کنترل سرعت خودروها مشخص شد بنز بدون توجه به احتمال بروز خطرات جانی برای خود و دیگر خودروها، 220 کیلومتر سرعت داشته که در این خصوص خودرو مذکور متوقف و روانه پارکینگ شد.

 

آتش سوزی خانه
آتش سوزی منزل مسکونی در خیابان علی آباد با تلاش آتش نشانان مهار و خاموش شد.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی آتش نشانی، در پی تماس همسایگان با سامانه 125 مبنی بر مشاهده دود غلیظ که از یک منزل مسکونی قدیمی به هوا برخاسته بود ستاد فرماندهی آتش نشانی تهران ساعت 12:30 دقیقه امروز یکشنبه آتش نشانان ایستگاه 83 را به خیابان علی آباد، خیابان 18 متری تختی، کوچه 58 اعزام کرد.
سعید مهدی جوشقانی، افسر آماده منطقه 7 عملیات گفت: در محل حادثه یک انباری زیر پله در طبقه همکف منزل مسکونی دچار آتش سوزی شده بود و شعله های آتش به اتاق و طبقات دوم و نیم طبقه سوم در حال سرایت بود.
آتش نشانان پس از قطع جریان برق و گاز منزل و با توجه به عدم حضور مالک منزل با استفاده از ابزار مخصوص اقدام به باز کردن در ورودی ساختمان کرده و با استفاده از دستگاه های تنفسی وارد ساختمان شدند و با کمک لوله های آبدهی اقدام به خاموش کردن آتش سوزی کردند.
جوشقانی افزود: آتش نشانان پس از لکه گیری و اطمینان از ایمن شدن منزل، با تحویل محل به مالک که در محل حضور یافته بود به کار خود خاتمه دادند.

 

آتش سوزی انباری ساختمان اداری
اتصالی برق ساختمان اداری موجب آتش سوزی انباری در خیابان مطهری شد.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی آتش نشانی، در پی گزارش مشاهده دود و آتش از انباری ساختمان به سامانه 125 آتش نشانی، ستاد فرماندهی آتش نشانی تهران بی درنگ زنگ ایستگاه های 53 و 73 را ساعت 11:05 به صدا درآورد و آتش نشانان به سوی محل حادثه واقع در خیابان مطهری نبش خیابان سنندج حرکت کردند.
واحد کیانی، معاون منطقه شش عملیات گفت: با رسیدن به محل حادثه از یک انباری در ساختمان 5 طبقه اداری تجاری دود و آتش زیادی به بیرون زبانه می کشید. آتش نشانان به محض رسیدن با قطع برق و گاز ساختمان و با بستن دستگاه تنفسی، اقدام به آبرسانی کرده و آتش را در قسمت انباری ساختمان در مدت زمان کوتاهی خاموش کردند.
کیانی افزود: از سوی دیگر چند تن از آتش نشانان برای یافتن محبوسین به طبقات رفته و سه مرد 35 ساله، 40 ساله را از میان دود خارج کرده و به فضای باز انتقال دادند. آتش نشانان پس از مهار آتش با بکارگیری دستگاه هواکش قوی، دود های جمع شده را از ساختمان تخلیه کردند. در بررسی علت این آتش سوزی اتصالی کابل برق و بالا رفتن حرارت در مجاورت لوازم قابل اشتعال اعلام شد.

 

سوسمار ایگوانا در دست آتش نشانان
حضور رعب انگیز سوسمار ایگوانا در منزل مسکونی آتش نشانان را به میدان بروجردی کشاند.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی آتش نشانی، همزمان با تماس های مکرر مالک یک واحد مسکونی با سامانه 125 مبنی بر مشاهده یک قلاده سوسمار ایگوانا در منزل مسکونی، ستاد فرماندهی آتش نشانی تهران ساعت 17:00 عصر دیروز شنبه زنگ ایستگاه 48 را به صدا درآورد و آتش نشانان به سرعت راهی محل حادثه در میدان بروجردی، خیابان افراسیابی شدند.
داود حقی، فرمانده تیم اعزامی در این باره گفت: بنا به اظهار مالک واحد مسکونی، در طبقه دوم این ساختمان، یک قلاده سوسمار ایگوانا مشاهده شده بود که پس از فرار کردن در محل نامعلومی پنهان شده بود.

وی افزود: آتش نشانان ضمن رعایت نکات ایمنی مبنی بر سمی بودن این حیوان، پس از جستجو در قسمت های مختلف منزل موفق به یافتن این حیوان شدند و آن را بدون هیچگونه آسیبی برای تحویل به مراکز مربوطه به ایستگاه منتقل کردند.

47282

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 350373

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 3 =