ایسنا نوشت:

رئیس سازمان ملی استاندارد با اشاره به اینکه با خودروسازان بر سر ایمنی و سلامت مردم شوخی نداریم، گفت: نباید وضع به گونه ای باشد که برای ارتقای کیفیت خودروهای داخلی نیاز به حکم حکومتی داشته باشیم.

نیره پیروزبخت درباره اینکه موضع شما در برابر فشارهای خودروسازان برای به تعویق افتادن قوانین استاندارد چیست؟ گفت: کشوری که ادعای خودروساز بودن را دارد باید بتواند بدون نیاز به حکم حکومتی استاندارد و کیفیت خودروهای خود را ارتقا دهد.

او با تائید فشارهای وارده به سازمان استاندارد از سوی خودروسازان گفت: سیاست دولت این است که با هیچ بنگاهی بر سر سلامتی و ایمنی مردم شوخی نداشته باشد و صنعت خودروسازی نیز این قاعده مستثنی نیست. در جلساتی هم که در چند وقت اخیر با خودروسازان داشتیم این موضوع را به آنها گوشزد کردیم.

او درباره اخبار منتشر شده مبنی بر آتش گرفتن پنج اتوبوس اسکانیا در تعطیلات نوروزی نیز گفت: اعتقاد دارم در مورد اتوبوس اسکانیا و استاندارد و کیفیت آن از سوی برخی جوسازی رسانه‌ای صورت گرفته و من از اصحاب رسانه می خواهم در این زمینه با دقت عمل کنند. اتوبوس اسکانیا از نظر ما استاندارد بوده و تائیدیه‌های لازم را نیز کسب کرده است. هم اکنون در حال بررسی موارد موردنیاز برای اصلاح استاندارد این اتوبوس در صورت تغییر در طراحی آن هستیم. این را نیز باید بگویم که استانداردهای خودرو 52 مورد است اما همه این استانداردها برای اتوبوس اجباری نیستند.

رئیس سازمان ملی استاندارد در ادامه با اشاره به اینکه سازمان استاندارد برنامه های خود را در راستای اقتصاد مقاومتی به دولت ارائه کرده است، گفت: قانون سازمان ملی استاندارد هم اکنون در کمیسیون ویژه ای در مجلس در دست بررسی است که قرار است با رویکرد فرابخشی بودن سازمان به زودی نهایی و پس از تصویب برای اجرا ابلاغ شود.

پیروزبخت همچنین در پاسخ به سوال دیگری درباره واردات لاستیک های غیراستاندارد و تاریخ مصرف گذشته از امارات نیز گفت: در قانون استاندارد، پیوست 12 وجود دارد که طبق آن واردکنندگان کالاهای حد واسط و مواد اولیه تولید می توانند با تعهد خود اقدام به واردات کالا کنند. البته کالاهایی که با سلامت مردم سروکار دارند از این قاعده مستثنی هستند که لاستیک نیز از آن جمله است. لاستیک نیز تنها پس از آزمون و بررسی های لازم اجازه ورود دارد.

او گفت: در هر صورت اگر موردی از واردات لاستیکهای غیراستاندارد از امارات وجود داشته باشد حتما آن را به گمرکها و ادارات استانی استاندارد در جنوب کشور اعلام می کنیم.

او همچنین با اشاره به اختلافات به وجود آمده بین ایران و چین بر سر استاندارد کالاهای وارداتی از چین به ایران نیز گفت: چینی ها از یک سو تلاش داشتند که تعداد کالاهای مورد بازرسی چین که به ایران صادر می شوند کاهش یابد و از سوی دیگر برای واردات کالا به ایران نیز تنها بازرسی های چین مورد پذیرش قرار گیرد که ما در هر دو مورد مقاومت کرده و با پیشنهاد آنها مخالفت کردیم. قرار است در آینده نزدیک تفاهم نامه بازرسی کالاهای چینی صادراتی به ایران با موارد مدنظر کشورمان به امضای دو کشور برسد.


17231

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 350200

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 12 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 22
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۰۸:۲۳ - ۱۳۹۳/۰۱/۳۰
    17 0
    منظور شما از استاندارد چیه؟
  • بی نام IR ۰۸:۲۴ - ۱۳۹۳/۰۱/۳۰
    6 1
    شما اين مطلب را به شركت هاي چيني بگيد كه براي اين كه بگند محصولات ما در حوادث نقشي نداشتهنظير لاستيك چيني در حوادث اتوبان تهرانقميا اينكه مي خواهند رقيب را از ميدان به در كنند تا اتوبوس هاي خودشان را بفروشند بگيد كه اين موضوع را بزرگ كردند،چون الان هيچكس اتوبوس چيني نميخره چون كيفيت بسيار نازلتر از اتوبوس هاي ايراني است كه مونتاژ ميشه
    • بی نام IR ۱۱:۳۷ - ۱۳۹۳/۰۱/۳۱
      2 0
      این اسکانیای مونتاژ ایران هم همچین دست کمی از اتوبوس های چینی ندارد. اصلا ارزش دفاع کردن ندارد.
  • بی نام IR ۰۸:۴۲ - ۱۳۹۳/۰۱/۳۰
    5 3
    بالاخره هست یا نه. کی درست میگه من که حسابی گیج شدم. امیدوارم هر چی هست مردم دیگه نسوزند تو اتوبوسا
  • بی نام IR ۰۹:۱۲ - ۱۳۹۳/۰۱/۳۰
    25 1
    اتوبوس که استاندارد هست پس احتمالا آدمهایی که زنده زنده جزغاله میشن غیر استاندارد هستن
  • بی نام A1 ۰۹:۲۹ - ۱۳۹۳/۰۱/۳۰
    20 2
    ازین نمونه ها زیاده. برنج هندی. ماشینای تولید داخل. بنزین و خیلی چیزای دیگه
  • مهدی IR ۰۹:۳۷ - ۱۳۹۳/۰۱/۳۰
    2 0
    حالااگه اسکانیا ساخت چین بودکسی می گفت استانداردنیست؟؟؟والاا نمی گفت
    • بی نام IR ۱۱:۳۹ - ۱۳۹۳/۰۱/۳۱
      1 0
      مگر قطعاتش چینی نیست؟
  • عسل IR ۰۹:۵۰ - ۱۳۹۳/۰۱/۳۰
    3 0
    پس راننده ها استاندارد نیستن
    • بی نام IR ۱۱:۴۲ - ۱۳۹۳/۰۱/۳۱
      1 0
      همین طور مسافرها که می سوزند.
  • بی نام IR ۱۰:۱۹ - ۱۳۹۳/۰۱/۳۰
    2 0
    بستگی داره معیارهای استاندارد چی باشن
  • ارش IR ۱۰:۴۶ - ۱۳۹۳/۰۱/۳۰
    2 0
    عجب پس ریس پلیس کشور وریس راهنمایی رانندگی کل دروغگوبودند مانمیدونستیم
    • محمد CZ ۱۹:۰۹ - ۱۳۹۳/۰۱/۳۱
      0 3
      هر چه هیستند، پلیس صلاحیت بررسی استاندارد بودن یا نبودن خودروها و جنبه‌های فنی ساخت و طراحی خودرو ندارد. در این جریان می‌خواهند با قلدرمآبی حرف خود را به کرسی بنشانند.
    • بی نام IR ۱۱:۱۸ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۱
      1 0
      محمد آقا، شما اول تشریف بیاور ایران ببین این اتوبوس با مردم چه می کند؛ بعد قضاوت کن.
  • محسن A1 ۱۰:۵۹ - ۱۳۹۳/۰۱/۳۰
    3 1
    مشگل سازمان شما این است که تجربه و تخصص کافی را در مورد صنایع و زمینه های مختلف ندارید بهتر بود که مسئولان اولا در خصوص انتصاب جنابعالی دقت بیشتری به عمل می اوردند ثانیا مدارک تحصیلی کارکنان شما را در سازمان و ادارات استانی بررسی میکردند که اگر اینطور میشد وضعیت استاندارد در ایران بهتر از این بود
    • بی نام CZ ۱۹:۱۲ - ۱۳۹۳/۰۱/۳۱
      0 1
      یعنی پلیس این تخصص را دارد که برای تغییر در اتوبوس ایده و التیماتوم می‌دهد
  • بی نام IR ۱۱:۳۷ - ۱۳۹۳/۰۱/۳۱
    2 0
    به افتخار آقای رئیس، کف قشنگه رو برو ...
  • بی نام IR ۱۱:۴۳ - ۱۳۹۳/۰۱/۳۱
    1 0
    با دفاعیات جانانه استاندارد، جا دارد این اتوبوس به خود کشور صاحب نامش صادر شود، واقعا حیف است
  • بی نام IR ۱۱:۵۹ - ۱۳۹۳/۰۱/۳۱
    2 0
    سر حامیان اتوبوس اسکانیا به سلامت
  • بی نام IR ۱۲:۰۱ - ۱۳۹۳/۰۱/۳۱
    1 0
    حالا از اسکانیا چه خیری دیدید؟
  • امیر IR ۱۴:۰۸ - ۱۳۹۳/۰۱/۳۱
    1 0
    متاسفانه تا فساد در صور مختلف ریشه کن نشود ملت باید با تقدیم جان و مال تاوان بدهند این سرطان همه اعضا را در بر گرفته
  • بی نام IR ۱۱:۱۸ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۷
    1 0
    مگر این که شما بگویید، جناب رییس.