خانه ملت نوشت:

رئیس شورای سیاستگذاری اقتصاد مقاومتی و بخش خصوصی با بیان اینکه دولت باید به‌دنبال منابع معقول و مطلوب ریالی جهت تأمین بودجه طرح هدفمندی آنهم برای حداقل50 میلیون نفر باشد، گفت: دولت به‌جای استقراض یا چاپ اسکناس بدون پشتوانه و یا فروش سکه و ارز در بازار آزاد، به سمت دریافت مالیات از سازمانهایی برود که به‌نوعی از پرداخت مالیات تاکنون شانه خالی کرده اند.
محمدرضا سبزعلیپور در میزگردی تحت عنوان"یارانه نقدی و تأثیر آن بر اقتصاد"، با یادآوری اجرای قانون هدفمندی یارانه ها گفت: هرچند دولت یازدهم، شش ماهه دوم سال 92 را با کمترین آسیب، سال را به پایان رساند اما مشکل اصلی دولت از ابتدای سال 93 آغاز خواهد شد به طوری که اجرای فاز دوم هدفمندی یارانه ها دولت را گرفتار و کشور را با بحران روبرو خواهد کرد.

رئیس مرکز تجارت جهانی ایران گفت: حال دولت تدبیر و امید وارد راهی شده که ظاهراً امکان برگشت در آن وجود ندارد و تصمیم دارد فاز دوم هدفمندی یارانه ها را اجرا کند و جهت ادامه این پروژه، همچون گذشته با کمبود نقدینگی روبرو است؛ اما برای غلبه بر این مشکل به ترفندهای گوناگونی از جمله تفکیک مردم به دارا و ندار و درخواست از یارانه بگیران جهت انصراف از دریافت پول متوصل شده است که این روند تا به امروز همچنان ادامه دارد.

این کارشناس اقتصادی با طرح این سوال از دولت مبنی بر اینکه، آن دسته از ایرانیانی که از ابتدای این پروژه در زمان دولت سابق جهت دریافت یارانه نقدی ثبت نام نکرده و تاکنون یک ریال هم دریافت نکرده اند مستحق چه پاداشی هستند؟ و دولت چگونه از آنان قدردانی خواهد نمود؟ گفت: دریافت یارانه نقدی حق همه ایرانیان است، حال اگر کسی از ابتدا یارانه نگرفته و یا از امروز انصراف می دهد در حق دولت محبت می کند.

 

45231

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 350171

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 8 =