ایسنا نوشت:

مدیرعامل سپاهان، گفت: آماده بودیم بازیکنان‌مان را از عربستان به آفریقای جنوبی بفرستیم و منتظر نظر کروش بودیم اما فدراسیون اعلام کرد با توجه به طولانی شدن سفرها و نزدیک شدن به پایان اردو، منطقی نیست بازیکنان به آفریقا بروند.

 

پس از انتشار خبر خط خوردن 6 ملی پوش سپاهان از تیم ملی، مهرزاد خلیلیان با بیان اینکه سپاهان منتظر تصمیم کارلوس کروش درباره ملی‌پوشان این تیم است، اظهار کرد: دیروز و امروز (شنبه) با علی کفاشیان درباره موضوع ملی‌پوشان سپاهان صحبت کردم. طبق صحبت‌های دیروز قرار بود من امروز در فدراسیون با ایشان جلسه‌ای در این باره داشته باشیم اما امروز گفتند که این جلسه بعد از بازی سپاهان با الهلال در ریاض برگزار شود.

 

** با فدراسیون همراه هستیم و حتی از کفاشیان خواستیم همراه ما به ریاض بیاید

 

وی افزود: در هر حال فکر می‌کنم باشگاه سپاهان همراه فدراسیون است و این همراهی دو طرفه خواهد بود. ما از کفاشیان هم دعوت کردیم تا برای بازی با الهلال همراه ما به سفر عربستان بیاید که گفتند اگر بتوانند می‌آیند! از منظر فدراسیون و حتی خود ما هم این است که قبول داریم همه بازیکنان سپاهان فیکس تیم ملی نمی‌شوند و قاعدتا ممکن است تعدادی از آنها برای سفر به برزیل همراه تیم ایران نباشند اما چند نفراز آنها که می‌توانند در ترکیب تیم ملی قرار گیرند.

 

** قرار بود امروز جلسه‌ بگذاریم اما کفاشیان گفت از ریاض برگشتید، صحبت می‌کنیم!

 

مدیرعامل سپاهان در واکنش به اینکه فدراسیون به طور شفاف چه پاسخی در این باره به شما داد و تصمیم کروش چطور به شما منتقل کرد،گفت: آنها گفتند بحث خط خوردن از تیم ملی نیست! اما باید در این باره صحبت کنیم. نظر ما این بود که بعد از بازی با الهلال ملی‌پوشان‌ سپاهان از همان عربستان راهی آفریقای جنوبی شوند اما فدراسیون گفت بخاطر طولانی شدن سفر و اینکه بعد از بازی ما حدود 10 روز دیگر اردوی آفریقای جنوبی تمام می‌شود، به احتمال فراوان حضور بازیکنان سپاهان در این اردو چندان منطقی نباشد و این اتفاق منوط به نظر کروش است. ما هم اعلام کردیم سپاهان این آمادگی را دارد که بازیکنان را از عربستان به آفریقا بفرستد اما به هر حال منتظر تصمیم سرمربی تیم ملی ماندیم و همینطور قرار بود امروز جلسه حضوری داشته باشیم تا اینکه امروز با کفاشیان صحبت کردم و گفتند شما به عربستان بروید و برگردید تا در این باره صحبت کنیم!

 

** برای ما واضح است که چیزی به اسم خط خوردن بازیکنان سپاهان نبوده!

 

وی در پاسخ به اینکه یعنی فدراسیون به شما اطمینان داد این بازیکنان به اردوی اتریش دعوت می‌شوند یا بالاخره پذیرفتند که بازیکنان سپاهان از تیم ملی خط خورده‌اند! تصریح کرد: طبق صحبت‌ کفاشیان برای ما واضح است که چیزی به اسم خط خوردن نیست و شاید این بازیکنان به اردوی تیم ملی در اتریش دعوت شوند. نمی‌شود یکجا 6 ملی‌پوش را خط زد چون موج ناامیدی در میان بازیکنان ما ایجاد می‌شود. ما خودمان را سرباز تیم ملی می‌دانیم و به عنوان یکی از باشگاه‌های نماینده ایران در آسیا باید با فدراسیون تعامل داشته باشیم. مشخص است که طبق قوانین فیفا اردوی کنونی تیم ملی در تاریخ‌های فیفادی نیست و اکنون هم سپاهان به همراه فولاد در لیگ قهرمانان باقی ماندند بنابراین امیدواریم به حضور باشگاه‌ها در آسیا هم نگاه ملی شود چون نماینده فوتبال کشور هستیم.

 

** برای حفظ روحیه بازیکنان همه تلاشم را می‌کنم

 

خلیلیان با بیان اینکه تمام تلاش خود را برای حفظ روحیه بازیکنان تیمش پیش از بازی با الهلال بکار می‌بندد  گفت: ما همه کوشش خود را در این باره خواهیم داشت تا آنها ناراحت نباشند. به هر حال هزینه زیادی برای باشگاه‌ها و خصوصا تیم‌های حاضر در آسیا می‌شود که نباید به هدر برود.

 

** بیرانوند دعوت شد تا دست کروش در آفریقا خالی نباشد

 

وی در واکنش به اینکه با شرایط فعلی دعوت شدن علیرضا بیرانوند دروازه‌بان تیم نفت به تیم ملی که ظاهرا به جای رحمان احمدی است را چگونه ارزیابی می‌کنید، خاطرنشان کرد: تیم ملی بدون دروازه‌بان به آفریقا رفته بود و درست است دروازه‌بان‌های فولاد و تراکتورسازی هم بعدا به آفریقا رفتند اما چون تیم ملی در آنجا بازی تدارکاتی دارد، نیاز به دروازه‌بان بیشتری بوده و نمی‌توانسته دستش خالی باشد.

 

** کاش از قبل دقت و برنامه‌ریزی بهتری می‌شد

 

مدیرعامل سپاهان در پاسخ به اینکه واقعا فکر می‌کنید کروش یک ماه قبل از جام جهانی در اردوی اتریش بازیکنانی که نمی‌خواهد به برزیل ببرد را تست کند؟ و با توجه به حضور لژیونرها در آن اردو، فرصتی برای دیده شدن بازیکنان دیگر در اتریش وجود دارد، به ایسنا گفت: کار سرمربی تیم ملی ارزیابی بازیکنان است و مسلما پس از ارزیابی‌ها تعدادی از بازیکنان خط می‌خورند اما به طور منطقی باید فرصت دیده شدن و تلاش کردن برای رسیدن به ترکیب تیم ملی در جام جهانی، برای همه بازیکنان دعوت شده وجود داشته باشد. در مجموع فکر می‌کنم شاید از مدت‌ها قبل دقت کمتری شد و نیاز بود برنامه ریزی خوبی صورت گیرد تا اکنون چنین جنجالی برای ما درست نشود.

 

خلیلیان در واکنش به اینکه بعضی از رسانه‌ها از ماه‌ها پیش درباره بزنگاه معروف کنونی هشدار می‌دادند و نظر مسوولان را می‌پرسیدند اما اقدام خاصی از سوی فدراسیون و باشگاه‌ها صورت نمی‌گرفت و همه چیز در حد حرف بود نیز تصریح کرد: درست است و باید پیش از این مشکل حل می‌شد. حداقل از ما خواسته می‌شد تا در یکی، دو جلسه به صورت حضوری این مسایل را حل کنیم.

 

251 41

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 350163

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 7 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 5
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • ایرانی A1 ۰۷:۱۷ - ۱۳۹۳/۰۱/۳۰
    31 12
    خوبت شد؟؟؟؟؟؟؟ حقتونه. حالا هی شاخ بازی دربیارین.
  • بی نام A1 ۰۷:۳۶ - ۱۳۹۳/۰۱/۳۰
    27 16
    بازیکنان استقلال را هم باید خط بزنه تا معنی قلدر بازیو بفهمند.
  • بی نام A1 ۰۷:۴۸ - ۱۳۹۳/۰۱/۳۰
    22 10
    متاسفم برای این فدراسیون
  • بی نام IR ۰۸:۳۳ - ۱۳۹۳/۰۱/۳۰
    34 10
    شما سرباز تيم خودتان هستيد نه تيم ملي.
  • بی نام AU ۱۰:۵۴ - ۱۳۹۳/۰۱/۳۰
    37 14
    چقدر خوش خيال هنوز با اخلاق كروش آشنا نشديد؟؟؟؟ هر ٦ نفرشون براى هميشه خط خوردند، مثل رحمتى ، عقيلى و...