ایسنا نوشت:

امسال یک میلیون و 200 هزار دستگاه خودروی سواری و وانت و 38 هزار دستگاه خودروی سنگین تولید خواهد شد.

وزیر صنعت، معدن و تجارت در جلسه اخیر خود با خودروسازان برنامه تولید خودرو در سال جاری را به آنها ابلاغ کرد.

بر اساس جدیدترین اخبار به دست آمده، امسال باید یک میلیون و 200 هزار دستگاه خودروی سواری و وانت و 38 هزار دستگاه خودروی سنگین شامل اتوبوس، مینی‌بوس، کشنده، کامیونت و کامیون تولید شود.

البته تعدادی از خودروسازان حاضر در این جلسه اعلام کردند که با توجه به کاهش 50 درصدی قدرت خرید مردم و همچنین رشد دو برابری قیمت خودرو، امکان فروش یک میلیون و 200 هزار دستگاه خودروی سواری و وانت در سال جاری وجود ندارد.

در این زمینه محمدرضا نعمت‌زاده از خودروسازان خواست تا با افزایش صادرات خودرو به خارج از کشور کاهش کشش بازار داخلی برای جذب یک میلیون و 200 هزار دستگاه خودروی تولیدی را جبران کنند.

همچنین براساس اخبار به دست آمده در 12 ماه سال گذشته نیز مجموعا 737 هزار و 60 دستگاه خودرو در کشور تولید شده که این میزان 81 درصد هدف‌گذاری 900 هزار دستگاهی وزیر صنعت، معدن و تجارت در سال گذشته را پوشش داده است.

 

45231

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 350152

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 13 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 6
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام IR ۰۷:۴۷ - ۱۳۹۳/۰۱/۳۰
    75 1
    وقتی پراید فول نزدیک 22 میلیون قیمت داره مردم چطور خودرو بخرند؟
    • بی نام IR ۰۵:۳۴ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۲
      4 0
      منظورت از پراید فول چی بود؟؟؟؟؟؟
  • بی نام A1 ۰۸:۰۶ - ۱۳۹۳/۰۱/۳۰
    26 1
    من ۲۰۶ مدل ۸۰ی که ۱۰ میلیون قیمت داره رو حاضر نیستم با پراید نوی سایپا عوض کنم، اون وقت مردم بیان ۲۲ میلیون هم پول بالاش بدن؟
  • نظري A1 ۰۹:۰۸ - ۱۳۹۳/۰۱/۳۰
    33 0
    اوني كه بخواد ماشين بخره پول داره ، مهم اينه كه مردم پول زور ندارند كه بدهند به مافياي خودرو
  • m A1 ۰۹:۱۲ - ۱۳۹۳/۰۱/۳۰
    34 1
    تبلیغ جدید شرکت سایپا: حادثه و هیجان را با ما تجربه کنید شاد بروید و شادروان برگردید. یک مقام ...... اعلام کرد به حول و قوه ی الهی با صادرات پراید به عراق انتقام خون شهدا را خواهیم گرفت.
  • بی نام A1 ۰۹:۱۹ - ۱۳۹۳/۰۱/۳۰
    30 1
    مردم پول دارو را هم ندارند. میوه و گوشت از سبد خانوار خیلی ها حذف شده. توی این شرایط شما بفکر فروش بیشتر خودروهای بی کیفیتتان که قاتل جان مردم شده هستید؟ بهترین تنبیه برای خودروسازان تن پرور داخلی تعرفه صفر درصد خودروی وارداتیه. اونوقت خیلی ها بجای سرمایه گذاری در صنعت خودرویی که تبدیل به منبع درآمد عده ای خاص شده، می روند و در کشاورزی و دامپروری که از گذشته بین ایرانیان مرسوم بوده، سرمایه گذاری میکنند. خیلی از کشورها میزان درآمدشون از کشاورزی و دامپروری صنعتی خیلی خیلی بیشتر از درآمد صنعت خودروی ایرانه.