بانوی مسلمان شده: می خواستم خلاء کمونیسم را با مسیحیت پر کنم اما اسلام زندگی ام را تغییر داد

خبرگزاری ایسنا نوشت:

ورونیکا(مریم فضلی)، بانوی مسیحی تازه مسلمان شده آلمانی در دومین همایش از سلسله همایش های «سفر از مسیحیت به اسلام» که به همت مؤسسه فرهنگی «حقیقت سبز» در مجتمع خاتم الانبیاء(ص) رشت برگزار شد، با اشاره به حاکمیت کمونیسم بر آلمان، اظهار کرد: سیستم کمونیسم خدا را ضعیف معرفی می کرد و بر خوداتکایی تاکید داشت؛ لذا خدا را نمی‌شناختم و او را فراموش کرده و مسیحی شناسنامه ای بودم، اما در قلبم فشاری را احساس می کردم.

وی با بیان این‌که «کمونیسم انسانیت را می گیرد» افزود: قبل از ازدواج با یک مرد ایرانی، انسان را تنها در جسم می دیدم که با مرگ نابود می‌شود، اما اکنون مسلمان هستم و می دانم روح باید آزاد باشد و تحت فشار جسم قرار نگیرد؛ با مطالعه کتاب استاد مطهری فهمیدم که خداوند به انسان آمادگی قلبی برای درک تاریکی و نور را می دهد؛ قلب جای خداست و من نمی خواستم در تاریکی زندگی کنم و فطرتم بیدار شده بود.

وی با اشاره به آگاهی و خداشناسی فطرت، تصریح کرد: قبلا در زندگی به دنبال چیزی می گشتم، اما وقتی مسلمان شدم یک احساسی در وجودم شکل گرفت که زندگی ام را تغییر داد و احکام اسلامی را شناختم؛ در واقع ندای فطرت مرا به این مسیر آورد و احساس می کردم دوباره متولد شده ام، زیرا راه را اشتباه آمده بودم و نیاز داشتم کسی به من بگوید چطور زندگی کنم.

ورونیکا به شکسته شدن دیوار برلین اشاره کرد و ادامه داد: من در آن زمان می خواستم خلاء کمونیسم را با مسیحیت پر کنم و لذا مسیحی شدم؛ به کلیسا می رفتم و با خدا حرف می زدم تا شاید راه را پیدا کنم، اما سپس یک مسلمان ایرانی به خواستگاری من آمد و من محبت را در وجودش حس کردم؛ او شرط مسلمان شدن را گذاشت و این اولین بار بود که از اسلام می شنیدم؛ لذا مسلمان شدم اما شناخت کافی از اسلام نداشتم تا اینکه همراه همسر و فرزندانم به ایران آمدم و محیط اسلامی را حس کردم.

وی با اشاره به حس عجیبش موقع استماع قرآن، اضافه کرد: با شنیدن صوت قرآن آرامش کامل را از آن دریافت کردم و در وجودم تغییر ایجاد شد.

وی دعای عرفه امام حسین(ع) را سرشار از معنویت و لطافت عشق بنده به خدا دانست و گفت: ما به دنبال خواسته هایمان می رویم، اما نیازی داریم که سایر خواسته هایمان در مقابل آن هیچ چیز نیستند؛ در واقع بدی های باطن ما باید بریزد و نفس ما تزکیه شود؛ شیعه به این نیاز دارد و دشمن روی آن کار می کند تا این حس لطیف رشد پیدا نکند.

وی با بیان این‌که «یک فرد تازه مسلمان شده چیزی با ارزش یافته و تشنه عمل به احکام است» متذکر شد: احکام، زمینی محکم برای حرکت می‌سازد و دشمن از غفلت ما نسبت به احکام بهره می گیرد؛ رعایت احکام معنویت را بالا می برد و شرط ورود به شیعه معنویت است؛ شیعه یعنی امامان با باطن و قلب های ما کار دارند و به دنبال تزکیه و تربیت نفس هستند.

این مسیحی مسلمان شده افزود: اگر درد جسم را گوش کنیم هدایت می شویم و به نفس مطمئنه می رسیم؛ اسلام و شیعه کلمات کلیدی مانند محبت، معرفت، اخلاق و ادب دارد که این کلمات دریایی از علم هستند و در هیچ زبانی وجود ندارد؛ محبت امام حسین(ع) در قلبم شکل گرفت و معرفت پیدا کردم و این معرفت را از عاشورا دارم.

وی معرفت پیدا کردن برای شیعه را واجب و لازم خواند و گفت: ما نیاز به معرفت داریم و باید نگران دین مان باشیم؛ مسلمانان باید با رفتارشان به عنوان الگوی دنیا معرفی شوند، زیرا اسلام هرچه انسان نیاز دارد را تعیین و آزادی واقعی که همان حقیقت است را بیان کرده؛ لذا من زندگی راحت در آلمان را کنار گذاشتم و به اینجا آمدم زیرا هرچه امام حسین(ع) فرموده من در اینجا پیدا کردم.

وی درخصوص حجاب، خاطرنشان کرد: حجاب منیت هر فرد را کنار می زد و به او ارزش می بخشد؛ هز انسانی باید ارزش خودش را درک کند و اگر درک کرد نیازی به تاکید احکام ندارد، زیرا خودش اقدام به عمل می کند؛ لذا کرامت واقعی زن در حجاب حس می شود و این کرامت را از حضرت زهرا(س) داریم.

/6262

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 350124

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام IR ۰۵:۵۳ - ۱۳۹۳/۰۱/۳۱
    7 5
    چرا انسان کمونیست شد مشاهده میشود که بعضی انسانهای در حین بی خدا بودن با خدا هستند . اما انسانهای هم وجود دارند با اینکه مدعی تقدس , خدا شناس , بهشت و جهنم و... عین بی خدا و خود شیطان هستند به حرف نیست به عمل است