روزنامه اعتماد، مصاحبه با فرزند ارشد مرحوم مرتضی سربندی را که ریحانه جباری ، به قتل او اعتراف کرده، منتشر کرده است.


هفت سال از قتل پدرتان می‌گذرد. در این مدت چه مراحلی طی شد تا پرونده به مرحله اجرای احکام رسید؟

این پرونده بر اساس اقرار صریح خانم ریحانه جباری مبنی بر قتل پدرم دکتر سربندی با بررسی بیش از 13 تن از قضات صورت گرفته است. از بازپرس دادستانی، دادگاه کیفری، دیوان عالی کشور و در نهایت ریاست قوه قضاییه این حکم را تایید کرده‌اند. حال ما چگونه می‌توانیم هفت سال بررسی و تحقیق این قضات را با نظر چند تن از خارج‌نشینان که مشخصات آنها برای همه ما معلوم است زیر سوال ببریم و احساسات یک خانواده را این‌گونه جریحه‌دار کنیم. به نظر من اول از همه آن چیزی که باید بررسی شود این است که موضع‌گیری‌ای که برخی رسانه‌ها و سایت‌های بیگانه انجام می‌دهند باعث به وجود آمدن این فضا و اتهام‌زنی‌ها شده است و حمایت بیش از حد برخی رسانه‌ها از خانم ریحانه جباری باعث شد این شایبه برای ما که قبلا هم مطرح کرده بودیم بیش از پیش بارز شود که ایشان ممکن است دست نشانده عوامل خارجی باشد. اینکه برخی روزنامه‌ها و سایت‌ها هم در این راستا حرکت کردند یا بدون داشتن اطلاعات درست و موثق فقط در پی جلب مخاطب بودند یا هیچ تلاشی برای کند و‌کاو و بررسی این موضوع از خودشان نشان نداند و فقط از راحت‌ترین راه یعنی نقل قول از کسی که اتهام زنی کرده بسنده کردند.

 

وکلای ریحانه این اقدام او را مصداق دفاع مشروع می‌دانند. شما در این باره چه نظری دارید؟

اگر فردی دو روز قبل طبق اعتراف صریح خود اقدام به خرید چاقو از خیابان شریعتی نرسیده به میدان قدس کرده است و قبل از وقوع جنایت به دوست پسر خود این پیامک را فرستاده که فردا قرار است بکشمش آیا نشان‌دهنده سوء نیت قبلی نیست؟ چگونه می‌توان این اقدامات را به پای یک حادثه گذاشت. می‌گویند این پیامک شوخی بوده و می‌خواسته پدرش را بکشد. چنین آدمی می‌آید به جامعه نیز ضربه می‌زند. اقرار صریح این خانم مبنی‌بر ضربه چاقو بر مقتول بر سجاده نماز با شواهد صحنه کاملا تطابق دارد و سجاده و محل همیشگی نماز پدرم غرق در خون شده بود و این عمل فقط در زمانی که پدرم مشغول نمازخواندن است ممکن بود اتفاق بیفتد چون او صرفا در موقع نماز می‌توانست این کار را انجام دهد. باز هم طبق اقرار صریح ریحانه کسی به اسم «ش» واردآپارتمان می‌شود و پدرم در پی دویدن به دنبال آن فرد در راه پله‌ها از شدت خون‌ریزی به زمین می‌افتد و فوت می‌کند و خانم جباری همچنان از معرفی و نقش «ش» برای پرونده سر باز می‌زند.

این آقای «ش» که از آن صحبت می‌کنید چه نقشی در این پرونده دارد؟ فکر نمی‌کنید این فرد از قبل با پدرتان خصومتی داشته؟

ما آقای «ش» را نمی‌شناسیم ولی این فرد عاملی بوده که از زرنگی و توانایی خودش برای اغفال یک دختر 19‌ساله استفاده کرده و این دختر را اغفال کرده و او مغفول وعده‌و‌وعید این آقا شده و دست به این کار زده است. اگر ما قاتل پدرمان را می‌شناختیم حتما او را به سزای عملش می‌رساندیم. مشکل این است که ریحانه نمی‌خواهد واقعیت را بیان کند و هنوز مصر است که دست به این‌کار زده و می‌خواهد که این آقا را پشت پرده نگه دارد و معرفی نکند و شاید فکر می‌کند که این آقا نجاتم می‌دهد حتی اگر من پای چوبه‌دار بروم یا اینکه آنچنان آن آقای «ش» حرفه‌یی برخورد کرده که هیچ اثر و سندی از خودش باقی نگذاشته که ریحانه بتواند او را معرفی و در واقع این موضوع را روشن کند.

درباره شغل پدرتان حرف‌های زیادی زده می‌شود اما آنچه معلوم است اینکه مرحوم سربندی جراح زیبایی بودند. می‌شود بگویید شغل اصلی ایشان چه بود؟

پدر من پزشک عمومی بودند نه پزشک جراحی زیبایی، ایشان هیچ‌وقت در زمینه جراحی زیبایی تخصصی نداشتند و کاری نکردند و در کار تجارت لوازم پزشکی و کارمند سابق وزارت اطلاعات بوده است.

یکی از ابهامات پرونده که مطرح شده وجود داروی بیهوشی در دو لیوان آبمیوه‌یی است که در محل حادثه قرار داشته است. شما در این باره چه می‌دانید؟

یکی از دو لیوان دارای داروی مسهل بوده نه بیهوش‌کننده و این نشان‌دهنده حرف‌هایی که در مورد تجاوز می‌زنند نیست... آنجا خانه عمه پدرم بود و ایشان شاید به دلیل سن بالایشان قبلا دارویی ریخته باشند و بعدا که آبمیوه داخل آن ریخته شده است این را نشان داده است. از یکسری شایبه و اتهاماتی بعضی‌ها استفاده می‌کنند که این شأن ما را جریحه‌دار‌تر می‌کند.

به نظر می‌رسد ریحانه خودش هم یک قربانی است. در مقابل چه چیز حاضر به بخشش ریحانه هستید؟

ریحانه ممکن است قربانی باشد اما این دوای درد ما نیست. ما فقط در صورتی که انگیزه واقعی ریحانه مشخص شود و واقعیت را بگوید که همدستش و اتفاق حقیقی‌ای که افتاده چه بوده حاضر به بخشش هستیم. اگر هم از روی نادانی و سن پایین این قتل را انجام داده باشد و فقط یک احساس بچگانه‌ نسبت به این موضوع داشته باشد قابل پذیرش نیست. چطور می‌توان کسی چاقوی 50 سانتی بگیرد و بگذارد در کیفش. این شایبه در ذهن من جایی ندارد. خانم جباری به دو علت آقای «ش» را معرفی نمی‌کند. یا اینکه توسط ایشان اغفال شده است و دسترسی به او ندارد یا اینکه نمی‌خواهد آن مرد را معرفی کند.

متاسفانه برخی دخترهای جوان برای دفاع از خودشان سلاح سرد حمل می‌کنند. بدون اینکه آگاهی کاملی از این ماجرا داشته باشند. ممکن است اقدام ریحانه هم به دلیل همین ناآگاهی‌اش باشد و قصد و نیتی برای کشتن پدر شما نداشته باشد.

ممکن است. شاید کسی هم این کار را کرده باشد. اما من معتقدم همه آدم‌ها فرق این را می‌دانند. شما اگر خودت هم بخواهی یک روزی از خودت دفاع کنی می‌دانی که چه سلاحی حمل کنی. همه آدم‌ها این را می‌فهمند که فرق چاقوی 50 سانتی و دیگر چاقوها چیست. آن هم فرو کند 30 سانتش را در بدن پدرم که اگر به هرکسی وارد شود حتی اگر طرف همان لحظه در بیمارستان هم باشد امکان احیای آن نیست و این ضربه به نظر من کاملا حرفه‌یی بوده است.

حرف‌های‌تان نشان می‌دهد هنوز یقین ندارید که ریحانه قاتل است. چطور دل‌تان می‌آید کسی را که مطمئن نیستید قاتل است قصاص کنید؟

ما اقدام می‌کنیم برای قصاص فردی که با اقرار صریح خودش قاتل پدرم بوده است. اگر واقعیت‌ها را بگوید عفو می‌شود و اگر نگوید مورد قصاص قرار می‌گیرد... تهدید هم اگر شده باشد، تهدیدات تا یک جایی ارزش دارند، ارزش جان آدم را که ندارد. بازپرس پرونده به ایشان امان‌نامه داده و گفته که ما حاضریم امان نامه بدهیم و تو و خانواده‌ات را به هر جایی که بخواهی انتقال بدهیم و تو را از این مهلکه نجات دهیم به شرطی که اقرار ‌کند اما ریحانه خودش دارد می‌گوید من کشتم بنابراین ما هیچ‌گونه تردیدی در این مورد نداریم و نخواهیم داشت و دیگر ابهامی نمی‌ماند. ریحانه همکاری کند و واقعیت‌ها را بگوید ما هم کمکش می‌کنیم و می‌بخشیمش... . برای اجرای حکم زمانی در نظر گرفته نشده است. به نظر می‌رسد همه مدافعان خانم جباری اعم از هنرمندان عزیز و مدافعان صلح و بخشش باید در راستای کشف‌انگیزه واقعی این قتل قدم بردارند. ما بارها اعلام کرده‌ایم در صورت راستگویی و اعلام حقیقت حاضر به عفو قاتل هستیم.

17302

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 350097

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 3 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 96
  • نظرات در صف انتشار: 1
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام IR ۰۳:۴۷ - ۱۳۹۳/۰۱/۳۰
    چقدر در مورد داروي بيهوشي قشنگ توجيه مي كنيد؟؟؟ مشخص است كه خيلي از موارد اين پرونده داراي مشكل است.
    • حسام IR ۰۶:۳۸ - ۱۳۹۳/۰۱/۳۰
      شايد اون داروي بيهوشي كار همدست همين خانمش بوده نميشه يكطرفه به قاضي رفت
    • علی A1 ۱۸:۴۰ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۱
      65 79
      این صحنه سازیها هم کار خود ریحانه هست که دارو رو درست کرده. انقدر احساسی نباشید یکم منطقی فکر کنید
    • بی نام A1 ۱۵:۱۰ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۸
      51 6
      اگر ش معلوم بشه همه چی درست میشه. نکنه از آدم های سیاسی کله گنده باشه؟
    • صبا A1 ۱۰:۵۷ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۵
      49 8
      من یک خانوم هستم راستش هیچ وقت زورم نمیرسه یک چاقو را 30 سانت توی گوشت گوسفند بکنم چه برسد به بدن انسان که همراه با ترس و اضطراب نیز هست.کار خودش نبوده.کار فرد دیگری است.
  • افشين IR ۰۳:۵۲ - ۱۳۹۳/۰۱/۳۰
    من به طور كلي با اعدام موافق نيستم، ولي صحبتهاي فرزند مقتول به نظر منطقي مياد. از جمله نقش آقاي "ش" در قتل و عدم شفاف سازي اين قضيه توسط قاتل و تهيه ي چاقوي نيم متري دو روز قبل از قتل متأسفانه يك جو احساسي در مورد اين واقعه و دفاع غير معقول از قاتل شكل گرفته و رسانه هاي بيگانه هم به اون دامن مي زنند. در ضمن اگر قاتل فرزند يك هنرمند نبود،آيا باز هم هنرمندان به اصطلاح روشنفكر ما به فكر رهايي ايشان از اعدام مي افتادند؟
    • بی نام A1 ۰۷:۵۷ - ۱۳۹۳/۰۱/۳۰
      آقا جان من بارها اینجا نوشتم اما خبر آنلاین منتشر نکرد. شما یه جستجوی ساده در اینترنت راجع به این خبر داشته باشید تا ببینید چه کسانی علیه خونواده مقتول دارن صحبت میکنن. همسر ایرانی وزیر دفاع کانادا رفته راجع به این قضیه با احمد شهید دیدار کرده. آیا واقعا برای هر شخص محکوم به قصاص کسی با احمد شهید دیدار میکنه؟؟ظومار امضا شده برای اشتون فرستادن. این قتل به نظر سیاسی میاد.
  • بی نام A1 ۰۴:۰۷ - ۱۳۹۳/۰۱/۳۰
    حرفاش انصافا منطقیه فکر کنم این خانم نه اینکه قبلا بازی می کرده و مادرش هم بازیگره هنوز فکر می کنه داره نقش بازی می کنه.. آخر کار هم قبل از اعدام یکی پیدا بشه بگه کات....
    • بی نام A1 ۰۷:۴۸ - ۱۳۹۳/۰۱/۳۰
      بیخود از این آدمکشها دفاع نکنید هر کس خربزه میخوره باید پای لرزش هم بشینه . آأم بکشی بعد راحت زندگ یبکنی؟
    • بی نام A1 ۱۲:۵۵ - ۱۳۹۳/۰۱/۳۰
      65 56
      بنطر من هم هنر پیشه ی قهاریه هم خودش هم مادرش؛ نباید همینجوری بخشید که قتل هم تو جامعه عادی جلوه کنه و هر کسی بگه مقتول قصد تجاوز رو بهم داشته منم کشتمش هر چیزی قاعده و قانونی داره؛قاتل هنوز نتونسته قضیه ی تجاوز رو ثابت کنه ولی صحنه ی قتل رو باز سازی کرده ؛هیچ کس غیر از خوده قاتل یا شخصی که در صحنه ی قتل حضور داشته نمیتونه صحنه ی قتل رو باز سازی کنه
    • saeed A1 ۱۲:۵۸ - ۱۳۹۳/۰۱/۳۰
      39 15
      البته اگه اعتراف به زور یا تحت فشار نبوده باشه و اون پیامک به همون منظور مورد نظر پسر مقتول نوشته شده باشه .چطور موقع ریخته شدن داروی بیهوشی شاید استفاده میشه اما هنگامی که میخوان قاتل معرفیش کنن از همه چی بعنوان مدرک استفاده میکنن؟بعدش هم ایشون اگه دلیل منطقی برای قتل نداره یعنی مجنونه و بیمار و بر ایشون هرجی نیست
    • رضایی A1 ۱۷:۲۱ - ۱۳۹۳/۰۱/۳۱
      34 3
      بنظرم مهمترین چیز اینه که مشخص بشه آقای رشیخی کیه و انگیزه و نقشش در این ماجرا چی بوده...
    • امیرمحمدی 135 IR ۱۹:۳۴ - ۱۳۹۳/۰۱/۳۱
      41 45
      من هم با شما موافقم/ حرفای فرزند ارشد دکتر کاملا منطقیست و هر کس دیگری هم جای او بود از قاتل پدرش گذشت نمیکرد ، ریحانه باید اعدام بشه
  • بی نام A1 ۰۴:۱۲ - ۱۳۹۳/۰۱/۳۰
    هر کس که بخواد یه طرفه به قاضی بره حتما دست خالی بر نمیگرده
  • میثم A1 ۰۴:۱۴ - ۱۳۹۳/۰۱/۳۰
    خیلی پیچیده به نظر میرسه،ظاهرا که حرف حساب میزنه..
    • بی نام A1 ۰۶:۵۸ - ۱۳۹۳/۰۱/۳۰
      63 31
      خوب شما حرف طرف دیگه هم شنیدی؟
  • بی نام A1 ۰۴:۱۵ - ۱۳۹۳/۰۱/۳۰
    18 25
    حرف حساب جواب نداره ؟؟؟؟؟
  • هوشنگ A1 ۰۴:۴۴ - ۱۳۹۳/۰۱/۳۰
    اگه حرف های این آقا درست باشه بنظر ریحانه آدم با وجود و با معرفتیه
  • کریم IR ۰۴:۴۹ - ۱۳۹۳/۰۱/۳۰
    هیچی به اندازه دخالت این هنرپیشه ها که که معمولا در این موارد بدون هیچگونه آگاهی وارد میشن و احساس مسوولیت رهبری بین مردم بهشون دست میده منو حرص نمیده خب راست میگه سریع اومدن وسط ببخش ببخش راه انداختن بدون اینکه بدونن چکار میکنن چرا؟ چون مادرش هنر پیشه تئاتر بوده. انگار دایی رو با مایلی کهن آشتی میدن. من طرفدار اعدام قاتلش نیستم ولی باید حقیقت معلوم بشه و اگه نشه قصاص حق ولی دمهست. خدا بهش رحم کنه
    • بی نام A1 ۰۸:۰۲ - ۱۳۹۳/۰۱/۳۰
      70 16
      کاملا موافقم
    • بی نام IR ۰۶:۲۴ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۳
      14 7
      یکی از این هنر پیشه ها تا به حال خودشو جای پسر دکتر گذاشته؟؟؟؟ همچین از بخشش صحبت میشه انگار تام و جری دعواشون شده.موافقم.
  • بی نام A1 ۰۴:۵۸ - ۱۳۹۳/۰۱/۳۰
    خوب راست می گویند، چاقوی 50 سانتی که دیگه چاقو نیست قمه هست، کمی انصاف هم خوب چیزی است و کمی به این حال این خانواده هم فکر کنیم
    • بی نام A1 ۰۶:۰۹ - ۱۳۹۳/۰۱/۳۰
      96 14
      شمشیر هم هست.
    • بی نام IR ۲۲:۲۸ - ۱۳۹۳/۰۱/۳۱
      47 24
      اخوی اینها حرف های یک طرف قضیست، آخه شما از کجا مطمئنید چاقو مال قاتله؟ سانتش رو از کجا مطمئنید؟ آیا دسترسی به مدارک صحنه جرم دارید؟ انگیزه قتل چیست؟ و صد ها سوال دیگه لطفا اون دنیا خود رو برای یک سری حرف نا مطمئن خراب نکنید، تنها حرف مطمئن قرآن است و بس
  • بی نام A1 ۰۵:۰۷ - ۱۳۹۳/۰۱/۳۰
    ﻃﺮﻑ ﺳﻨﮓ ﭘﺪﺭﺵ ﺭﺍ ﺑﻪ ﺳﯿﻨﻪ ﻣﯿﺰﻧﻪ ، ﺍﺯ ﮐﺠﺎ ﻣﻌﻠﻮﻡ ﺣﺮﻓﺎﺵ ﺩﺭﺳﺖ ﺑﺎﺷﻪ ﻫﺮ ﭼﯽ ﺑﺎﺷﻪ ﭘﺪﺭﺵ ﺑﻮﺩﻩ ، ﻭ ﺍﯾﻦ ﻧﻤﯽ‌ﺗﻮﻧﻪ ﻭﺍﻗﻌﯿﺖ ﺑﺎﺷﻪ
    • معصومه A1 ۰۸:۰۸ - ۱۳۹۳/۰۱/۳۰
      39 16
      این موارد تو پرونده ثبت شده حتی مادرِ قاتل هم باهاش صحبت کرده که بگو این ش کیه ولی دختر نمی گه. دیگه اندازه ی چاقو و اس ام اس و اینا تو پرونده هست الکی نیست که هرچی دلش میخواد بگه . . .
    • بی نام A1 ۰۸:۲۲ - ۱۳۹۳/۰۱/۳۰
      81 21
      ببینم شما اگر پدرت کشته شود سنگ قاتلش را به سینه می زنی؟؟
    • بی نام IR ۱۹:۰۷ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۸
      7 1
      عزیز بنده خود ریحانه در دادگاه گفته که چاقو مال خودش است.
  • بی نام A1 ۰۵:۳۳ - ۱۳۹۳/۰۱/۳۰
    75 12
    ما فقط دوست داريم وقابع رو به خواست خودمون پيش ببريم اميدوارم براي هم واينكه انسان هستيم ارزش بيشتري قائل بشيم واينو درنظر داشته باشيم خداوند بزرگترين بخشنده است وانسان رو اشرف مخلوقات معرفي ميكنه.
  • سمیرا IR ۰۵:۴۵ - ۱۳۹۳/۰۱/۳۰
    88 7
    اصلا وقتی خودشون می دونن ابهام تو پرونده وجود داره برای چی حکم صادر کردن؟
  • بی نام IR ۰۵:۵۷ - ۱۳۹۳/۰۱/۳۰
    43 4
    دادگاه باید ریحانه را ملزم به گفتن همه حقایق بکبه
  • بی نام IR ۰۵:۵۸ - ۱۳۹۳/۰۱/۳۰
    50 38
    متاسفانه این جو احساسی نجات قاتلین بدون توجه به ابعاد پروند و صرفا با هدف خود شیرینی رسانه ای مدتی است که راه افتاده و من بعد هر کس دلش خواست قتل انجام می دهد بعدش هم هنرمندان و ورزشکاران و برنامه 90 و رسانه های داخلی و خارجی به کمکش می آیند و مجازات هم نمی شود و پس از مدتی زندانی کشیدن دوباره راست راست در جامعه راه می رود و به ریش خانواده مقتول و سایر افراد می خندد ... عفو و بخشش هم شرایطی دارد.
    • بی نام IR ۲۲:۴۴ - ۱۳۹۳/۰۱/۳۱
      12 0
      بی خیال، این چه حرفیه؟ اگه قاتلی مثله چالرز منسون باشه که هیچکس به دفاعش کلامی حرف نمیزنه، این پرونده کلی نقطه ابهام داره و قضات طبق قانون طبق شواهد حکم میدن، و شواهد به یقین نشون میدن ایشون قاتله، حال اینکه علت و انگیزه چیست مبهمه آیا اینکه نظرات بقیه رو بدون منطق زیر سوال بردن خود شیرنی نیست؟
    • بی نام A1 ۱۴:۰۶ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۱
      13 11
      " پس از مدتی زندانی کشیدن دوباره راست راست در جامعه راه می رود و به ریش خانواده مقتول و سایر افراد می خندد ... " در اینکه برخی بی توجه به اصل ماجرا سریعا خواستار انجام شدن و یا نشدن حکم اعدام میشن شکی نیست و خب لابد کار درستی نیست . بخشی از حرفتون اما منطقی نیست ، دقیقا همون که داخل کوتیشن هست . به نظر شما کسی که مرتکب قتل شده و احتمالا پیشینه ی کیفری دیگه ای نداره و قاتل حرفه ای نیست ، چطور میتونه بعد از آزادی احتمالی به ریش اولیای دم بخنده ه ه ه ه دوستان بزرگوار بیایید قبل از حرف زدن در باره ی ماجرایی به این ابعاد حرفهایمان را مزمزه کنیم ، تا خدای ناکرده به خطا نرویم . و قص الی هذا...
  • محمد IR ۰۵:۵۹ - ۱۳۹۳/۰۱/۳۰
    23 9
    جالب است كه هر وقت پرونده قضايى كه يك طرف آن پزشك است مطرح مى شود فورا مى گويند پزشك مربوطه جراح زيبايى است شايد علت آن بى در و پيكر بودن تبليغات است كه هر كسى وبا هر تخصصى اين ادعا را مطرح مى كندو مردم هم زحمت كمى تحقيق را بخود نمى دهند كه اصلا پزشك مورد نظر اين فوق تخصص را دارد يا همينطورى خودش اين عنوان را به خودش داده
  • ساقی EU ۰۶:۱۲ - ۱۳۹۳/۰۱/۳۰
    71 21
    دوستانی که به این سرعت با خوندن صحبت های پسر مقتول نظرتون تغییر کرد، شما همونایی هستید که عادت کردید به شنیدن صحبتهای یک جانبه پشت سر انسانهایی که در بند هستند و حق دفاع از خودشون رو ندارند. با خوبه این خانم حق دفاع داشته، کاش حداقل صحبتهای وکیل ایشون رو هم بشنوید و بعد قضاوت کنید.
  • بی نام IR ۰۶:۲۳ - ۱۳۹۳/۰۱/۳۰
    حرف های ایشون مبهم هستش.
  • بی نام IR ۰۶:۲۹ - ۱۳۹۳/۰۱/۳۰
    87 4
    بعضی از حرفهای پسر مقتول منطقیه،اما در مورد داروی بیهوشی اصلا قابل قبول نیست
  • بی نام A1 ۰۶:۳۰ - ۱۳۹۳/۰۱/۳۰
    57 5
    داستان و درست تعریف کنید ببینیم چی شده کی این دختر رو لو داده ؟چی شده فهمیدن کار اینه؟
  • مجید A1 ۰۶:۳۸ - ۱۳۹۳/۰۱/۳۰
    77 70
    حرف های ایشون منطقی به نظر میرسه ولی در هر شرایط با اعدام مخالفم.
    • آیدا A1 ۰۹:۱۷ - ۱۳۹۳/۰۱/۳۰
      39 41
      کاملا با شما همفکرم به جای اعدام میشه تنبیه های دیگری رو انجام داد.
    • بی نام A1 ۱۵:۲۸ - ۱۳۹۳/۰۱/۳۰
      30 5
      شایدخبرةآنلاین کامنتم روبرات نگذاره ولی امیدوارم به پست یکی از اوباش بخوری ببینم نظرت اون موقع چیه
  • بی نام A1 ۰۷:۴۷ - ۱۳۹۳/۰۱/۳۰
    31 2
    یا رب نظر تو بر نگردد....
  • بی نام FI ۰۷:۵۲ - ۱۳۹۳/۰۱/۳۰
    60 5
    حرف های ایشون دو پهلو است .چرا از سی دی گمشده پرونده صحبت نمیکنه
  • بی نام A1 ۰۷:۵۷ - ۱۳۹۳/۰۱/۳۰
    38 17
    قصاص قاتل حقی هست که خداوند به ولی مقتول داده ولی خداوند بخشش رو بیشتر دوست داره این نقل به مضمون از آیات قرآن ه
  • ندا A1 ۰۸:۰۹ - ۱۳۹۳/۰۱/۳۰
    21 9
    دفاع بی حدو حصر رسانه ها از ریحانه، عملا تأثیر معکوس داره
  • اراد A1 ۰۸:۰۹ - ۱۳۹۳/۰۱/۳۰
    خودشم مطمئن نیست چی شده اونوقت میخواد قصاص کنه .. دکتر با خدا با ایمان با یه دختر مجرد تو یه اپارتمان خالی پیدا کنید پرتغال فروش را
    • امیر IR ۰۸:۵۷ - ۱۳۹۳/۰۱/۳۰
      28 7
      گرامی پرتقال این طوریه نه اونی که تونوشتی
    • میثمی A1 ۰۳:۵۴ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۲
      5 3
      تنها نبودنو خود ریحانه میگه شیخی هم اونجا بوده...
  • سحر A1 ۰۸:۱۳ - ۱۳۹۳/۰۱/۳۰
    71 4
    چاقوی 50 سانتی نوبره. کدوم دختری همچین چاقویی تو کیفشه ؟؟؟
    • بی نام IR ۲۲:۳۸ - ۱۳۹۳/۰۱/۳۱
      17 6
      حالا این آقا گفته تو کیفش بوده، شاید تا چند ثانیه قبل قتل زیر گلو بوده باشه خدایا تو فقط دانای کلی و بس
  • سعيد A1 ۰۸:۱۶ - ۱۳۹۳/۰۱/۳۰
    33 86
    اين دختر خانم چرا قصاص قبل از جنايت كرده ؟ گيريم كه اصل نيت بر تجاوز بوده ايشان با علم بر اينكه در خانه اي كه امنيت نداره چرا رفته و چرا ان چاقو را تهيه كرده نهايتا اين ميشدكه اگر آقاي دكتر مرتكب عملي ميشد قانون ايشان را به سزاي عملش ميرساند
    • مونا A1 ۰۹:۳۹ - ۱۳۹۳/۰۱/۳۰
      69 13
      خودت فهمیدی چی گفتی؟؟؟ "نهایتا این میشد که اگر دکتر مرتکب عملی میشد قانون ایشان را به سزای عملش میرساند" می شه بگی چه جوری پاکدامنیش بهش برمی گشت یا بعد از اون چطوری از لحاظ روحی زندگی میکرد؟؟؟؟ حتما قاضیم می گفت نباید می رفتی به اون خونه ببین برادر اون دختر تنها ۱۹ سالش بود و اون دکتر ۴۷ سالش؟؟؟؟ برای طراحی مطب رفته بود و حتی روسری اش رو از سرش درنیاورده بود که تو پرونده گفته شده خونی بوده خواهشا اگه اطلاعاتی نداریم مجبور نیستیم کامنت بدیم
    • مریم IR ۱۰:۳۲ - ۱۳۹۳/۰۱/۳۰
      64 12
      یعنی این خانم صبر می کرد بهش تجاوز بشه بعد قانون اونو آقا رو محاکمه می کرد . خیلی راحت
    • بهزاد A1 ۱۱:۰۰ - ۱۳۹۳/۰۱/۳۰
      48 4
      شما انگار توي باغ نيستي اونوقت نميتونست ثابت كنه بهش تجاوز شده و متهم ميشد كه با اختيار خودش رفته اونجا
    • بی نام A1 ۱۶:۱۸ - ۱۳۹۳/۰۷/۲۴
      8 1
      بله باید صبر میکرد تجاوز صورت میگرفت بعد قانون اقای دکتر متشرع را 100 تا تازیانه میزد
  • علی IR ۰۸:۱۸ - ۱۳۹۳/۰۱/۳۰
    51 3
    مطب بوده یا خونه عمه باباش؟
  • بی نام DE ۰۸:۲۱ - ۱۳۹۳/۰۱/۳۰
    25 16
    اصلا همه این حرفا درست ولی باید گفت بخشش از بزرگان هست ببخش...
  • بی نام IR ۰۸:۳۵ - ۱۳۹۳/۰۱/۳۰
    35 4
    اون دختره اصلا تو خونه دکتر چه میکرده ؟ خانواده مقتول شما نگران پدرتون نشدین
  • بی نام A1 ۰۸:۴۴ - ۱۳۹۳/۰۱/۳۰
    68 18
    تناقض در حرفهای این اقا مشخص است اولا می گوید خوب بررسی شده 13 قاضی بررسی کردن بعد می گوید قاتل اون نیست کس دیگریست یعنی 13 قاضی اشتباه کردن
    • بی نام IR ۱۶:۴۴ - ۱۳۹۳/۰۱/۳۰
      18 4
      منظورش این است که توسط کسی برای این قتل تحریک شده
  • آشنا IR ۰۹:۰۴ - ۱۳۹۳/۰۱/۳۰
    31 32
    کاملا با نظر فرزند مقتول موافقم . اگر جان خود را دوست دارد باید حقیقت رابگوید .
  • بی نام A1 ۰۹:۴۸ - ۱۳۹۳/۰۱/۳۰
    13 7
    قبول ریحانه اغفال شده بعد تهدید شده که خونواده ات رو ... می کنیم حرف بزنی. خوب حداقل نگه میخواسته تجاوز کنه با پای خودش رفته بعد 13 قاضی گفتن قاتله یعنی کشتنش رو کشته اما اینکه کی پشت این ماجراست رو نمیگه منظورشونهانگ متجاوز میزنه
  • فرشته IR ۰۹:۵۰ - ۱۳۹۳/۰۱/۳۰
    25 13
    بخشش زمانی معنی میده که کسی یا ماجرایی پشت پرده نباشه. اگر این خانوم داره دروغ میگه باید به حرف بیاد. همینجوری نیست که یکی اینجوری کشته بشه بعد بگن ببخش. باید قضیه روشن بشه. انتقام شخصی؟ دفاع؟ ...
  • بی نام A1 ۱۶:۲۴ - ۱۳۹۳/۰۱/۳۰
    46 14
    حكمش ان عادلانه است . وقتي ميخواد يكي بهش تجاوز كنه بأيد دختر چيكار كنه اگه بزاره كارش بكنه بعد بره شكايت دادگاه اونو مقصر ميدونه از خودشم دفاع كنه باز محكوم ميشه أين چه قانونيه چون دكتر اطلاعاتي بوده بأيد حكم إعدام ببرن مرده حقش بوده با وجود سه تا بچه به دختر مردم نظر داشته باشه أونم دختر نوزده ساله
  • ماندانا IR ۱۶:۵۶ - ۱۳۹۳/۰۱/۳۰
    98 33
    من یکی از اساتید دانشگاه هستم که برای صلح و سازش درگیر این پرونده شدم. با یک تیم حقوقی هم پرونده رو بررسی کردیم. من به پسر این آقا توصیه میکنم به جای تهمت هائی مثل "عامل خارجی" کمی از خداوند بترسند و به ریحانه تهمت نزنند. اولا وکیل ایشون در سایت تسنیم گفت مقتول عضو اطلاعات نبوده. دوما، در جلسه صلح و سازش هم محکم ایستاده بودند که گلوله به مقتول خورده و آمپول زیر گوشش زدند و از این حرفهای پوپولیستی. ریحانه فقط یک دختر معصوم بود که از ترس تعرض یک ضربه چاقو زد. چاقو هم در خونه بود ولی در اثر شکنجه گفت قبلا تهیه کرده. نکته اصلی اینجاست که متاسفانه برای خانواده مقتول مشکل است که باور کنند نیاز به روابط خارج از خانواده داشته.
    • بی نام A1 ۱۲:۴۳ - ۱۳۹۳/۰۱/۳۱
      54 39
      شما استاد دانشگاه هستید پرونده را برسی کردید متوجه نشدید مقتول عضو اطلاعات بوده یا نبوده بعدش از سایت تنسیم اینو فهمیدید؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ بعدش این خانم زیر شکنجه گفته که چاقو خریده؟؟؟؟؟ بابا استاد دانشگاه
    • بی نام A1 ۲۰:۰۸ - ۱۳۹۳/۰۱/۳۱
      21 8
      استاد دانشگاه:
  • ااا IR ۱۷:۱۳ - ۱۳۹۳/۰۱/۳۰
    69 10
    فرزند این آقا قصد دارد اتهامات وارد بر پدر خود را پاک کند و اظهارات ایشان با سخنان وکیل خودشان تناقض دارد
  • علی A1 ۰۹:۳۱ - ۱۳۹۳/۰۱/۳۱
    17 13
    سلام علی دهقان هستم 25 ساله مهندس عمران احساس همدردیم بیشتر با خانواده سربندی هست اما بخدا بعد از بخششون من هر سال این روز واقعا پسزشون میشم فقط تقاضای بخشش دارم بزارین اون دنیا هممون در ارامش باشیم ممنون
  • بی نام A1 ۲۲:۳۹ - ۱۳۹۳/۰۱/۳۱
    36 3
    خیلی درگیر این پرونده شدم واقعا نمیدونم حق رو به کدوم طرف بدم خدایا شکرت که قاضی نیستم چند سال پیش یکی از دوستام بم گفت مثل کبک سرتو کردی تو برف نمیدونی تو اطرافت داره چی میگذره،الان می فهمم حق با اون بود من تو زندگی جرات نکردم با یه دختر غریبه بیرون برم در حالیکه 13 سال از 27 سال زندگیم رو تنها بودم از دبیرستان تا الان،ولی چیزهای که دارم این روزها از تو همچین پرونده های میخونم میفهمم جامعه ما چقدر با سرعت بی مهابایی به ورطه بی اخلاقی فرو میره،این جور اتفاقات باعث میشه آدم زیاد به جامعه اعتماد نکنه،الان من که میخام ازدواج کنم انتخاب برام خیلی سخت شده انگار همه پرونده های راکدی دارند خدایا شکرت که این همه سال سرم عین کبک تو برف بود همون بهتر بیرونو نبینم کجایی پاکی کجایی
  • خالو مرید IR ۲۲:۵۷ - ۱۳۹۳/۰۱/۳۱
    24 6
    اصولا حرف های ایشون چیزی رو ثابت یا رد نمیکنه که دوستان قضاوت میکنند، این حرف های ایشونه، و یقینا حرفهای قاتل نیست قضاوت کار سختیست و بدون در نظر گرفتن حرف های دو طرف و کلیه شواهد موجود ممکن نیست و حتی تحت این شرایط امکان خطا زیاده چرا الکی آتش جهنم رو برای خودمان بخریم؟ بگذارید واجدین شرایط حکم دهند و در صحت و عدمش جواب بدهند و نه ما یک لحظه تصور کنید مطنون قتل بی گناه است، دوستانی که مخالف نظر دادند چه می کنید؟ و در حالت اینکه گناهکار است، دوستان مخالف چه؟ امیدوارم تحت هر شرایط حق به حق دار برسد و عدالت اجرا شود
  • بی نام IR ۰۵:۱۷ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۱
    20 11
    شاید قاتل یکی از عزیزانش باشد که حاضر نیست جانش به خطر بیافتد البته این یه حدسه مثل حرفهای همه شما
  • بی نام A1 ۰۵:۵۱ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۱
    96 7
    همه حرفا به کنار، یعنی این آقا هر روز میرفته خونه عمه شون سجاده مینداخته و نماز می خونده که این خانوم کوچولوی ناقلا رفته و یه چاقوی 50 سانتی کرده تو بدنشون و بعدش همین خانوم کوچولو داروی ملین ریخته تو آبمیوه که عمه خانوم یه جوری بشن و نتونن به موقع پلیسو خبر کنن... وا آدم که چه چیزا نمیشنوه. آخه آغا زاده ی عزیز یه کمی به حرفهاتون فکر کنین بد نیست، حالا گیرم که پدر شما تو اون ساعت رفته نماز بخونه آخه به خودتون نمیگین با یه دختر ترگل و ورگل تو خونه کی میره نماز بخونه..؟
  • khalil A1 ۰۷:۰۴ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۱
    15 7
    به خانوتده محترم سربند ي تسليت مي گويم واز انان مي خواهم به عنوان نمونه اي از ملت بزرگ ايران با رافت اسلامي نامبرداه راببخشند وبزرگواري خود وحقانيت پدرتان را به دنيا نشان دهيد
  • زهرا A1 ۰۹:۳۶ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۲
    25 1
    اگر قاتل یکی از عزیزان باشه که اون طرف هم دلش نمیاد ریحانه به جاش اعدام بشه و میاد جلو مگه نمیشه از روی پیامک ها و تلفن های بین این دونفر فهمید که رابطه درچه حد بوده و و اگه قاتل کس دیگریست باید از روی تلفن مشترکی که بین دکتر و ریحانه بوده اون طرف پیدا بشه نمیدونم به نطرم میشه با پیگیری ریزه کاری های پلیسی پی به واقعیت برد مگر این که نخوان این واقعیت آشکار بشه
  • بی نام IR ۰۴:۲۳ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۳
    15 45
    دخترانی که ازادانه باظاهرانچنانی وبرای پول راحت خ ودرادردستررس مردان خانواده دار قرارمیدهند کم نیستند وقصاص باعث میشه حساب کارخودشون روبکنند وابروی خانواده هارونبرند
  • بی نام AU ۰۶:۲۵ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۳
    35 10
    بنظرم کمی در مورد چاقو غلو شده اشت. اینکه چاقو ۵۰ سانت بوده خیلی با معنی نیست چون با این اندازه بیشتر به قمه شبیه است تا چاقو . و بعد اینکه چاقو را ۳۰ سانتی متر وارد بدن کرده باشه هم منطقی نیست چون اگر چاقو از پشت و وقت سجده زده شده باشد منطقی است که بطور عمود زده شده باشد و ۳۰ سانتی متر از عرض قفسه سینه بیشتر است و باید از طرف دیگر قفسه سینه بیرون زده باشد.
  • بی نام A1 ۱۹:۱۸ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۷
    35 9
    هیچ عقل سلیمی نمی‌پذیرد که یک دختر جوان با چاقوی ۵۰ سانتی‌متری نقشه قتل فرد دیگری را از قبل بکشد، زیرا وسایل منطقی تری هم وجود دارد
  • جانت A1 ۰۸:۴۸ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۰
    19 1
    سلام منم تو این پرونده خیلی سردرگم شدم فقط دعا می کنم حقیقت به زدی روشن بشه برای خانواده هر دو طرف متاسفم
  • بی نام A1 ۱۹:۳۲ - ۱۳۹۳/۰۲/۲۲
    57 4
    آره منم وقتی میخوام قرص بخورم اول خوردش میکنم میزیزم تو لیوان بعد می خورمش برو بابا دلت خوشه. حالا اینها بماند کاندوم چی میگه این وسط؟ آقای دکتر چرا کاندم خریده بوده با آب میوه؟
  • موسی میرشکار A1 ۰۵:۲۲ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۹
    11 25
    با سلام من یک مطلب را خدمت دوستان عرض کنم آنچه که از نظر اسلام مهم است حدود روابط است اگر اسلام اینقدر روی حجاب و روابط تأکید دارد برای همین است . که این اتفاقات در زندگی انسان نیفتد.
  • بی نام A1 ۱۹:۰۱ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۹
    11 5
    حکمشون خیلی نا حقه ولی دوستان اینو بدونید ک سر بی گناه پای دار میره ولی بالای بار نمیره
  • بی نام A1 ۱۹:۴۲ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۹
    6 33
    اعدام
  • سیمین IR ۲۲:۴۵ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۹
    14 11
    با حکم اعدام مخالفم حتی اگر گناهکار بودن هر قاتلی محرز بشه به نظر من احکام دیگه ای میشه جایگزین حکم اعدام کرد کلا چرا براحتی راجع به گرفتن جون انسانها حرف بزنیم چه قتل چه اعدام چه برسه به این ماجرا که پر از ابهامه
    • جواد A1 ۲۲:۱۲ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۲
      8 3
      همه چي مشکوکه پيش از اندازه هم مشکوکه
  • هموطن A1 ۲۲:۰۸ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۰
    12 0
    خوانواده مرحوم دکترسربندی من بعنوان یک شهروندوهموطن حق را بشمامیدهم وباشما ابرارهمدردی میکنم ولی ازشمابزرگواران خواهشمندم این احتمالن بازیچه است وکسی دیگری پشت قضیه است محکم پای قصاص بایستیدتامعلوم بشه ولذتی که دربخشش است درانتقام نیست ویادمون باشه ماه پشت ابرنخواهدموندوروزی همه چیزآشکارخواهدشد گرچه درحال حاضربیشترشبیه یک معمای پوارویی هستش
  • بی نام DE ۰۳:۴۶ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۲
    16 17
    جا نماز خونی؟؟؟؟؟؟ تجاوز؟؟؟ جور در نمیاد..... این خانم انقدر از بابت مادرش خیالش راحته که با رسانه ای کردن و مظلوم نمایی رضایت می گیره که حقیقت رو کتمان می کنه چون می ترسه با گفتن حقیقت جون خانوادش به خطر بیافته چون با توجه به اینکه مرحوم سربندی کارمند وزرات اطلاعات بوده این قتل با کمک شخص دیگه ای انجام شده و با نقشه قبلی بوده .اصلا شاید اشنایی این خانم با مقتول هم اتفاقی نبوده و از روی نقشه بوده
  • فاطی A1 ۰۴:۳۲ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۳
    8 3
    ریحانه دیگه اخر خطه اگه راستشو بگه بهتره
  • بی نام IR ۰۴:۰۳ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۵
    5 3
    خانم سیمین اون کسی هم که کشته شده یک انسان بوده وجان داشته وهر کس نفسی را بکشد گویی همه ی اسان های دنیا را کشته است
  • ایرانی A1 ۱۵:۳۷ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۸
    3 2
    معلومه کار خودش نبوده ولی باید راستش را بگه تا آزاد بشه . نمیشه یکطرفه به قاضی رفت طرف آدم بوده کشته شده و حالا خانواده مقتول حق دارند تقاضای قصاص کنند نباید جوگیر رسانه های خارجی و مسائل سیاسی شد که در این صورت جرم و جنایت جامعه را به گند میکشه و عدالتی نخواهد بود
  • بی نام A1 ۱۶:۲۴ - ۱۳۹۳/۰۷/۲۶
    1 4
    نمیشه یه طرفه به قاضی رفت
  • الهه IR ۰۱:۵۹ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۴
    10 16
    چرا باید بخشیده بشه...دختری که توو سن بیست سالگی اینقدر راحت آدم میکشه. ..آزاد شه که چی بشه. .
  • نادعلی EU ۲۰:۳۱ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۴
    2 10
    به نظر بنده اگر قصاص هم نمیشد با عذاب وجدان چه میکرد همان بهتر که باعث عبرت دیگران شوند
  • mohammad US ۱۲:۳۱ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۸
    4 0
    والاراستش من ازهرسایتی این خبرخوندم نوشته سایت هامتفاوته.من به فرزندسرمدی حق میدم ولی اگرانصافاوباعدالت بیام به مسئله نگاه کنیم ریحانه بیچاره هم مقصرنبوده.خددارحمتش کنه خیلی ناراحت کننده بود
  • بی نام A1 ۰۵:۵۲ - ۱۳۹۳/۰۸/۱۱
    4 2
    اصلا نیازی به قضاوت در چیزی که تخصص نداریم نیست .بابا زندگیتونو بکنین.