متینی ها رقابت های مهمی را در پیش دارند و به دلیل حضور در مسابقات باشگاه های جهان می خواهند با تمام بازیکنان خودشان در این رقابت ها حاضر شوند،اتفاقی که به نظر مخالفت فدراسیونی ها را به همراه خواهد داشت.

مهری رنجبر: یک‌جورهایی کار گره خورده، دقیقاً مثل فوتبال. وقتی کارلوس کروش به خاطر اینکه سپاهانی‌ها ملی‌پوشان‌شان را به تیم‌ملی ندادند، تصمیم عجیبی گرفت؛ اخراج 6 بازیکن سپاهان از تیم‌ملی. حالا همین سرنوشت گریبان والیبالیست‌ها و البته تیم متین ورامین را گرفته است. با شروع اردوی متین برای رقابت‌های قهرمانی باشگاه‌های آسیا، چهار بازیکن ملی‌پوش آنها غایب اردوی تیم‌ملی بودند؛ اتفاقی که بزرگترین دغدغه کادرفنی تیم‌ملی شده بود. آیا اتفاقی که برای فوتبالیست‌ها افتاد، ممکن است برای والیبالیست‌ها هم تکرار شود؟ حالا که ورامینی‌ها با جام قهرمانی آسیا و سهمیه جام باشگا‌ه‌های جهان به تهران برگشته‌اند، کار سخت‌تر شده است.

از یک طرف متینی‌ها اصرار دارند تا سیدمحمد موسوی، شهرام محمودی، مجتبی میرزاجان‌پور و سعید معروف را به برزیل ببرند، از طرف دیگر تیم‌ملی والیبال هم برای لیگ جهانی، قهرمانی جهان و بازی‌های آسیایی آماده می‌شود و نمی‌خواهد یک لحظه هم آنها غایب باشند. تا حدی که امیر خوش‌خبر سرپرست تیم‌ملی بامداد جمعه در فرودگاه، پاسپورت آنها را گرفت تا برای ویزایشان اقدام شود و گفت از دوشنبه به اردو برگردند. همین مسئله قضیه را حاد کرده. البته فدراسیونی‌ها قول داده‌اند تا بازیکنانی از تیم ب به آنها دهند. خوش‌خبر که ظاهراً برای انجام مأموریتش در فرودگاه حاضر شده بود، همانجا با دیدن قنبر ،فداکار مدیر‌عامل جدید متینی‌ها فرصت را مغتنم شمرد و موضع فدراسیون را با آنها مطرح کرد. خودش می‌گوید: «من در فرودگاه به مسئولان باشگاه گفتم که چهار ملی‌پوش باید به اردوی تیم‌ملی برگردند اما آنها گفتند با برگشت تیم‌شان از جام باشگاه‌های جهان برزیل ملی‌پوشان آزادند. من هم گفتم اصلاً چنین چیزی امکان ندارد.بازیکنان اصلی متین باید به اردوی تیم‌ملی برگردند و جای بحث هم ندارد.»
سرپرست تیم‌ملی والیبال می‌داند که متینی‌ها هم به فکر درخشش والیبال ایران هستند اما نمی‌تواند قبول کند: «به ‌هر‌ حال تیم‌ملی بعد از درخشش در سال قبل با انتظاراتی که از آن می‌رود، امسال کار سخت‌تری دارد. درست است که متین می‌خواهد در برزیل بدرخشد اما به چه قیمتی؟ حالا بحث ملی و پرچم ایران مهم‌تر است.» فدراسیونی‌ها یک پیشنهاد هم دارند‌؛ آن هم جایگزینی بازیکنان تیم ب یا ذخیره‌های الف به جای چهار بازیکن اصلی، اما متینی‌ها قبول ندارند. برای آنها درخشش در برزیل خیلی جدی‌تر از آن است تا حدی که دانیل بانیولی که از شروع کار تیمش برای جام باشگاه‌های آسیا راضی نبود، قید مرخصی را زده و به تهران آمده تا تیمش را در فرصت باقی مانده آماده کند. کوروش بی‌نظیر قائم‌مقام باشگاه متین هم از اصرار برای داشتن چهار بازیکن کلیدی تیمش می‌گوید: «ما تأکید داریم که این چهار نفر همراه تیم در جام باشگاه‌های جهان باشند. ما از 14 دوره باشگاه‌های آسیا چهار قهرمانی داریم اما از جهان تنها سومی پیکان را ایران دارد. تأکید ما هم روی متین نیست بلکه ایران است تا افتخار دیگری را در برزیل رقم بزنیم. این بازی‌ها هم محک خوبی برای بازیکنان قبل از لیگ جهانی است.

به هر حال بازیکنان حرفه‌ای‌اند و یک هفته قبل از مسابقات هم می‌توانند در تیم‌ملی بازی کنند.»قائم‌مقام باشگاه متین ورامین معتقد است نبود این چهار نفر لطمه بزرگی به تیمش می‌زند: «فعلاً که آقایان اعلام کرده‌اند بازیکنان را نمی‌دهند اما ما دوست داریم آنها را به برزیل ببریم. به ‌هر ‌حال با نبود آنها تیم ما افت می‌کند و حتی ضربه بزرگی متحمل می‌شود. البته بحث ما بازیکن جایگزین نیست. ترجیح می‌دهیم بازیکنان با هم هماهنگ باشند. حتی کمکی‌ها.» به گفته بی‌نظیر ورامینی‌ها راضی به ضعیف شدن تیم‌ملی نیستند اما ارتباط را دوطرفه می‌دانند. در عین اینکه نمی‌خواهند اتفاقی که سال قبل برای کاله افتاد هم بیفتد. به خاطر اینکه دو طرف به نتیجه برسند، مسئولان متین ورامین ساعت 11 امروز با مسئولان فدراسیون پای میز مذاکره می‌نشینند.


251 41

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 350088

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 2 =