مهر نوشت:

مردم کرج برای دومین بار مقابل باغ سیب مهر شهر کرج تجمع کردند و خواستار رسیدگی فوری به وضعیت باغ و برخورد قانون با متخلفان قطع 2000 اصله درخت شدند.

مردم کرج برای دومین بار با تجمع در مقابل باغ سیب مهر شهر کرج خواستار جلوگیری از قطع درختان این باغ و برخورد قانون با متخلفانی که به طور مخفیانه 2000 اصله درخت این باغ را به بهانه احیا سر بریدند، شدند.

مردم زیادی ظهر روز 29 فروردین رو به روی باغ مهر شهر کرج تجمع کردند و حفظ و احیای این باغ را از مسئولان شهر خواستار شدند.

عباس زارع مدیرعامل سازمان پارکها و فضای سبز شهرداری کرج در میان مردم که به قطع درختان اعتراض داشتند حاضر شد و گفت: خواسته شما به حق است و مسئولین مربوطه در حال پیگیری های قضایی این مسئله هستند. دادستان عمومی و انقلاب کرج دستورات ویژه ای برای پیگیری این پرونده صادر کرده است و با متخلفان برخورد قانونی خواهد شد.


زارع گفت: مسئولین مربوطه باید در اسرع وقت به احیای باغ سیب پرداخته و با کاشت نهال خسارت به وجود آمده را جبران کنند و به دیگر امور این باغ نیز رسیدگی می کنند.

او در پایان گفت: امیدواریم دیگر چنین اتفاقاتی که به واقع برای مردم نیز خوشایند نیست و به فضای سبز شهر لطمه می زند رخ ندهد.

بهنام محمودی عضو شورای اسلامی کرج نیز در حاشیه این مراسم گفت: خواسته مردم برای حفظ باغ سیب مهر شهر کرج خواسته ای منطقی است که توسط مسئولین شهر در حال رسیدگی است.

محمودی در ادامه گفت: برخی از درختان این باغ کهنسال هستند به همین علت باید مالکین این باغ بیش از پیش به وضعیت آبیاری رسیدگی کنند تا درختان این باغ خشک نشوند.

عضو شورای اسلامی کرج بیان کرد: عدم رسیدگی مالکین این باغ به وضعیت درختان می تواند یک معضل بزرگ زیست محیطی را به وجود آورد.

این مسئول یادآور شد: عامل این تخلف توسط مراجع قضایی دستگیر و بازداشت شده است و امیدواریم با برخورد قانونی دیگر چنین اتفاقی برای سرمایه های سبز این شهر که ریه های تنفسی شهر هستند رخ ندهد.


او گفت: اگر بنیاد مستضعفان نمی تواند برای احیای این باغ کاری کند اجازه دهد سازمان پارکها و فضای سبز کرج برای ورود ادوات کشاورزی به باغ برای احیا درختان اقدامات لازم را انجام دهد.

محمود در پایان با اشاره به اینکه یکی از دغدغه های مقام معظم رهبری حفظ منابع طبیعی است، گفت: باغ سیب یکی از این منابع طبیعی است که امیدواریم مالکیتش به مردم واگذار شود و تبدیل به باغ ملی شود.

 

23231

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 350057

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 1 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 9
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۱۳:۱۰ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۹
    228 7
    یک درخت هزار بار مراقبت می خواهد چه برسه یک باغ .چیه باز می خواهید برج بسازید . ایران بیچاره
    • بی نام A1 ۱۷:۰۵ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۹
      9 0
      خیلی وقته براس ساخت و ساز توی آن زمینها دندان تیز کرده اند. ولی درختهای آن باغ سیب تنها راه تصفیه هوای کرج است.
  • شیرازی A1 ۱۳:۱۰ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۹
    190 0
    ای کاش مردم شیراز هم براغ 1500 هکتار باغ باقی موندهاز 4000 هکتار که روز به روز به نابودی کامل نزدیک میشه همچین کاری میکردند ...
  • بی نام US ۱۳:۱۲ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۹
    208 1
    حدود 20 سال پیش هم باغهای جهانشهرو خشک کردن و بنیاد زمینهاشو به مزایده گذاشت و آپارتمان سازی کردن
  • بی نام A1 ۱۴:۵۸ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۹
    18 0
    درود بر مردم کرج
  • اکبرآقا A1 ۱۶:۰۸ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۹
    10 1
    بذار خشک کنن آبشو هم ببرن شمال تهران علف هرز بکارن
  • حامد A1 ۱۷:۴۴ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۹
    1 16
    از اعلام موضع امام جمعه محترم مهرشهر حجت الاسلام والمسلمین رضایی و همچنین حجت الاسلام والمسلمین ولیزاده امام جمعه موقت مهرشهر مبنی بر پیگیری این حادثه ی ناگوار، و همچنین تاکید بر اینکه عده ای نباید موج سواری بکنند و از آب گل آلود جهت پیشبرد منافع خود ماهی بگیرند حمایت میکنیم.
  • بی نام A1 ۲۱:۳۹ - ۱۳۹۳/۰۱/۳۱
    2 0
    عده ای بری سودجویی دارند طبیعت را از بین میبرند بعضی ها برج می سازند برای سودجویی بیشتر مسئولین هم فقط حرف میزنند اگر حافظان محیط زیست برخوردی می کنند مجلس آنها را زیرسوال میبرد و بعضی مسئولین هم میگویند خبر نداشته و پیگیری میکنند ما نفهمیدیم یک بام و چند هوایی تا کی؟
  • سلحشور IR ۱۷:۲۶ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۴
    4 0
    شنیدم که بنیاد را حسابدارها اداره میکنند و کمتر کسی بخصوص در بین مدیران مهندسی یا فنی خوانده تا این مشکلات و معضلات را بفهمد. حیف از این منابع در اختیار افراد غیرکارشناس