ایرنا نوشت:

نایب رییس کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی گفت: همزمان با اجرای مرحله دوم هدفمندی یارانه ها، دولت علاوه بر پرداخت یارانه نقدی، در راستای اجرای عدالت اجتماعی و تقویت بنیه مالی اقشار آسیب پذیر به از کارافتادگان و کهنسالان سبد کالا اختصاص دهد.
محمد اسماعیل نیا درخصوص تاکید معاون اول رییس جمهوری مبنی بر تداوم پرداخت یارانه نقدی و کالا به اقشار ضعیف و کم درآمد جامعه، گفت: به طور کلی هدفمندی یارانه ها در قالب یک بسته حمایتی برای اقشار ضعیف جامعه با هدف اجرای عدالت اجتماعی معنا پیدا می کند.

او گفت: دولت می تواند با مدیریت و حذف دهک های بالا از گرفتن یارانه (افرادی که دارای چند خانه و خودرو هستند و یارانه نقدی تاثیری بر زندگی آنها ندارد) و پرداخت یارانه نقدی به اقشار کم درآمد و ضعیف، بخش عمده منابع حاصله را به ایجاد زیرساخت ها و بهبود خدمات درمانی و بهداشتی و بخش دیگر را با هدف حمایت از اقشار آسیب پذیر جامعه تخصیص دهد.

او با انتقاد از نارسایی های به وجود آمده در توزیع مرحله اول سبد کالا، از دولت خواست که برای پیشگیری از تکرار مشکلات مرحله اول، تدابیر مناسب را برای توزیع دوباره سبد کالا میان اقشار ضعیف و کم درآمد جامعه اتخاذ کند.

اسماعیل نیا گفت: با حذف افراد پردرآمد باید منابع مالی حاصل از هدفمندی یارانه ها را به سمت ایجاد بستر برای مهارت آموزی، افزایش اشتغال خانوار، ارتقای خدمات بیمه ای، کاهش ریسک در کشاورزی، تقویت تولید، افزایش صادرات، کاهش واردات و نرخ بیکاری، خروج اقتصاد از رکود، کنترل تورم و حرکت چرخه تولید سوق داده شود.

 


23231

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 349959

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 1 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۰۷:۳۴ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۹
    1 0
    کاهش نرخ ارز یادت نره