رئیس‌جمهور گفت: ارتش جمهوری اسلامی ایران هرگز از ملت و دولت منتخب مردم سهم‌خواهی نکرده و همواره به دنبال از دفاع از میهن، کشور و نظام مردمی بوده است.

به گزارش ایسنا، حجت‌الاسلام والمسلمین حسن روحانی صبح امروز در مراسم روز ارتش که در جوار مرقد امام راحل برگزار شد، در ابتدا با گرامیداشت روز ارتش، اظهار کرد: روز ارتش جمهوری اسلامی ایران را که مقارن است با میلاد با سعادت حضرت فاطمه زهرا(س) به همه ملت بزرگ ایران، رهبری معظم انقلاب و به همه نیروهای مسلح بویژه آحاد پرسنل فداکار ارتش جمهوری اسلامی ایران تبریک و تهنیت عرض می‌کنم.

وی با بیان اینکه "روز ارتش، یادگار امام راحل است"، یادآور شد: در روزهای اولیه پس از پیروزی انقلاب اسلامی گروهک‌های که بصورت شبه انقلابی در جامعه ظهور و بروز داشته‌اند نعره انحلال ارتش را مطرح کردند و این امام بزرگوار بود که ارتش را امید ملت لقب بود و روز 29 فروردین سال 1358 را به عنوان روز ارتش نامگذاری کرد.

روحانی با بیان اینکه "ارتش جمهوری اسلامی ایران که فرزندان این آب و خاک در آن حضور دارند، به‌حق نماد حرفه‌ای دفاع از میهن اسلامی است"، گفت: ارتش بدون نگاه به خط‌کشی‌های سیاسی، حزبی و فرقه‌ای همواره دفاع از آب و خاک کشور و نظام و مردم را به عنوان هدف والای خود مدنظر قرار داده است. این ارتش همان نیروی‌های هستند که پس از 50 سال تبلیغ دیگران در پادگان‌های‌شان، آن روز که پای اسلام‌، مردم و انقلاب به میان آمد در کنار مردم و در کنار انقلاب اسلامی خود را قرار دادند و افتخاراتی چون 19 و 21 بهمن را آفریدند و انقلاب اسلامی پیروز شد.

رئیس‌جمهور ادامه داد: بعد از پیروزی انقلاب اسلامی در سخت‌ترین روزهای این نظام،‌ میهن و مردم کشور و نظام را تنها نگذاشتند و در ماه‌های اولیه سال 58 نیروهای زمینی‌،‌ هوایی و هوانیرو ارتش در مناطقی که آشوب‌طلبان که تحریک قدرت‌های بیگانه می‌خواستند برای کشور ایجاد مشکل کنند با حضور و فداکاری خود لیاقتشان را به جامعه نشان دادند.

وی با بیان اینکه "ارتش به‌حق نماد اسلام‌خواهی،‌ میهن‌دوستی و مردم‌سالاری است"، خاطرنشان کرد: نیروهای ارتش در طول سال‌های پس از پیروزی انقلاب اسلامی در تمام صحنه‌ها و فراز و نشیب‌ها همواره در خط دفاع از کشور،‌ نظام و رهبری قرار گرفته‌اند، در دوران دفاع هشت ساله سینه سپر کرده و به وظیفه شرف، مردانگی و عزت خود عمل کردند و در صدها عملیات کوچک و بزرگ حضور پیدا کردند. آنجا که سپاه طراح عملیات بود، در کنار سپاه ایستادند و از کشور در برابر متجاوزین دفاع کردند و در این راه فرماندهان عزیزی از نامجو، فلاحی، فکوری گرفته تا کشوری، شیرودی، بابایی،‌ ستاری،‌ صیاد شیرازی و ده‌ها فرمانده بزرگ دیگر را تقدیم کردند.

رئیس شورای عالی امنیت ملی با بیان اینکه "امروز ارتش جمهوری اسلامی ایران ارتشی خودکفاست و از فناوری‌های خوبی برخوردار است"، افزود: ارتش جمهوری اسلامی ایران در کنار دانش، فناوری و دانش‌محوری، همواره اخلاق‌مدار و ولایت‌مدار است. عشق آحاد پرسنل آن به قرآن مجید، فرهنگ اسلام و پیامبر بزرگوار، اهل بیت و ولایت فقیه نشانگر ولایت‌مداری این نهاد نظامی، مردمی و انقلابی است.

رئیس‌جمهور در ادامه سخنان خود در مراسم روز ارتش گفت: اگر امروز نیروهای دیپلماسی شما و افسران میدان صلح در مبارزه سیاسی و مذاکرات منطقی با قدرت در صحنه حضور دارند و در مذاکره با قدرت‌های بزرگ شجاعانه از منافع کشور دفاع می‌کنند، پشتوانه آنها رای و نظر مردم، هدایت‌های رهبری و اقتدار نیروهای مسلح و ارتش جمهوری اسلامی ایران است.

روحانی ادامه داد: ما در مذاکرات به دنیا اعلام کرده و می‌کنیم که ما اهل تجاوز و جنگ نیستیم، ما اهل منطق و گفت‌وگو هستیم، ما به کشوری تجاوز نمی‌کنیم اما در برابر هر تجاوزی قاطعانه می‌ایستیم.

وی همچنین تاکید کرد: حمایت نیروهای مسلح، اقتدار آنها و همچنین حمایت مردم است که مسئولان مذاکره‌کننده ما و خط مقدم دیپلماسی کشور را توانمند ساخته است تا از منافع ملی کشور به خوبی دفاع کنند.

رئیس شورای عالی امنیت ملی با بیان اینکه "ارتش جمهوری اسلامی ایران همواره نشان داده که به وصیت امام راحل عمل کرده است"، یادآور شد: امام(ره) فرمودند نیروهای مسلح در کار سیاسی مداخله نکنند. ضمن اینکه نیروهای ارتش کاملا به مسائل سیاسی آگاهی دارند و باید داشته باشند، هرگز در دسته‌بندی و بازی‌های سیاسی مداخله نمی‌کنند. ارتش هرگز از ملت و دولت منتخب مردم سهم‌خواهی نکرده و همواره به عنوان دفاع از میهن،‌ کشور و نظام بوده است.

روحانی ادامه داد: ارتش جمهوری اسلامی ایران و سایر نیروهای مسلح، لنگر ثبات منطقه هستند و پایگاه‌هایی برای ثبات کل منطقه آشوب‌زده خاورمیانه به حساب می‌آیند.

رئیس‌جمهور خطاب به همسایگان جمهوری اسلامی ایران، گفت: امروز همسایگان ما بدانند که ارتش جمهوری اسلامی ایران و سایر نیروهای مسلح حامی ثبات و امنیت در کل منطقه هستند و تمام کشورهای منطقه که می‌خواهند مستقل زیست کنند و در صلح باشند، می‌توانند به نیروهای مسلح این سرزمین اتکا داشته باشند.

وی با بیان اینکه "نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران همواره در کنار مردم و در مسیر خواست مردم هستند"، افزود: آنها به عنوان نیروهای مسلح مردمی از امنیت کشور دفاع می‌کنند و مانند ارتش برخی از کشورهای دیگر نیستند که اگر انقلاب و قیامی رخ داد وارد صحنه شوند و مردم را کنار بگذارند و به فکر تصاحب انقلاب باشند. در این سال‌ها برخلاف برخی از کشورهای منطقه، ما هرگز شاهد دولت نظامی در کشورمان نبوده‌ایم و گردش قدرت در کشور بی‌خشم و خشونت و در چارچوب قانون صورت گرفته است.

روحانی در بخش دیگری از صحبت‌های خود با بیان اینکه "نیروهای مسلح ما وظیفه‌شناس هستند"، گفت: ارتش جمهوری اسلامی ایران با اقتدار و انضباط در تمام امور از جمله امور مالی عمل می‌کند، به نحوی که ما در ارتش برای صرف هر ریال شناسنامه‌ای را شاهد هستیم.

وی با بیان اینکه "نیروهای مسلح و ارتش ما قدرت اصلی‌شان اتکا به معنویت و ایمان به خداست"، تصریح کرد: این نیروها در سایه اتکا به ایمان‌، اخلاق و فناوری‌های روز به عنوان ارتشی مجهز و بازدارنده هستند.

رئیس‌جمهور اضافه کرد: ما همواره در طی نیروهای مسلح، بازدارنده بوده‌ایم. در طول 200 سال گذشته به کشوری تجاوز نکردیم و در برابر تجاوز دیگران مقاومت کردیم. نیروهای مسلح ما با اتحاد، هماهنگی و برادری و فرماندهی واحد توام با معنویت همواره توانسته‌اند قدرت بازدارنده در برابر چشم طمع دیگران باشند.

روحانی همچنین گفت: تردیدی وجود ندارد که ایران اسلامی با وجود چنین فرزندان دلیر و شجاعی هرگز اجازه نخواهد داد که تجاوزی در این کشور شاهد باشیم، چراکه کاری که نیروهای مسلح ما در هشت سال دفاع مقدس و بعد از آن انجام داده‌اند دشمن را آگاه کرد که این سرزمین، سرزمین شیران است و فرزندان آن اجازه نمی‌دهند که نسبت به این سرزمین قصد شومی و توطئه‌ای اجرا شود.

رئیس‌جمهور با اشاره به وحدتی که در حال حاضر بین مردم و نیروهای مسلح وجود دارد، تاکید کرد: به خاطر این ارتباط و رابطه طلایی است که ما شاهد این جشن و سرور هستیم، چراکه روز ارتش روز قدرت ملت و اتکا ملت به نیروهای مسلح مردمی،‌ فداکار، اسلامی و ایثارگر است. روز ارتش به معنی روز نشاط و شادابی و همه نیروهای مسلح و روز وحدت و اتحاد بیشتر در میان سفوف محکم بین نیروهای مسلح است.

روحانی با بیان اینکه "ارتش جمهوری اسلامی ایران کلمه و شجره طیبه است که ریشه‌های آن مستحکم است و در صحنه فداکارانه حضور دارد"، گفت: تمام مرزهای کشور و قلب کشور در امنیت هستند و این به خاطر وجود نیروهای مسلح در کنار فرماندهی عالم و فقیهی است که می‌تواند معنویت نیروهای مسلح را پیش از پیش حافظ باشد.

وی در پایان گفت: به امید پیروزی تمام ملت ایران و نیروهای مسلح در تمام عرصه‌های انقلاب از جمله صحنه اقتصاد و فرهنگ؛ چراکه امسال سال اقتصاد و فرهنگ است و از همه مردم و نیروهای مسلح می‌خواهیم تا فرصت لازم را برای بازسازی اقتصاد ملی و توسعه فرهنگی و اجتماعی به دولت منتخب خود بدهند و با حضور در تمام صحنه‌ها شاهد اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی و فعالیت بیشتر در عرصه اقتصاد و فرهنگ باشیم.


2323

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 349958

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 9 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 43
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۰۴:۵۷ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۹
    128 2
    ارتش هیچگاه از دولت سهم‌خواهی نکرده است ... بر عکس یه عده دیگه
    • بدیع الزمان A1 ۱۱:۰۵ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۹
      بی انصاف نباشید.....من کارهای اقتصادی به اصطلاح یک عده دیگر را تایید نمیکنم ولی نباید کل مجموعه را اینچنین زیر سوال ببریم...همان عده هستند که نفس گروهکهای پژاک و تجزیه طلب در غرب و شمال غربی بریده....همان عده هست که در خیلی مناطق محروم کارهای عمرانی انجام داده...
    • حامد IR ۱۳:۲۵ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۹
      4 1
      جناب بدیع الزمان الکی چیزهای دیگه رو به این خبر ربط ندید. ضمن اینکه این سوال رو هم از خودمون بپرسیم که اگه یه گروه تجزیه طلب در بعضی نقاط کشور ایجاد میشه و عده ای رو هم جذب خودش میکنه، مشکل از کجاست؟ اینکه شما اسم اینها رو اینجا آوردید، نمیدونم با چه قصدی بوده. شما لطف کنید چند تا از همین پروژه های عمرانی رو که در این مناطق محروم توسط این عده که نام بردید رو بگید.
  • بی نام US ۰۵:۰۰ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۹
    158 5
    ما که فهمیدیم چه کسانی رو میگی بازم صد رحمت به شجاعت روحانی دمت گرم
  • بی نام A1 ۰۵:۱۴ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۹
    148 2
    "ارتش" هيچگاه از دولت سهم خواهي نكرده است. و هيچوقت هم در سياست دخالت نكرده است. درود بر ارتش ايران.
  • کاظم IR ۰۵:۱۴ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۹
    62 5
    زنده باد روحانی
    • بی نام IR ۱۲:۴۶ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۹
      8 2
      درود بر ارتش درود بر روحانی درود بر هاشمی خاتمی
  • بی نام A1 ۰۵:۱۸ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۹
    50 2
    پس یعنی بقیه سهم خواهی دارند؟
  • بی نام A1 ۰۵:۴۳ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۹
    109 0
    امام تاکید کردند که نیروهای نظامی در کار سیاسی مداخله نکنند. ضمن اینکه نیروهای ارتش کاملا به مسایل سیاسی آگاهی دارند اما هرگز در دسته‌بندی‌ها و بازی‌های سیاسی مداخله نمی‌کنند
  • بی نام IR ۰۵:۴۵ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۹
    11 57
    توقع مردم از رئیس جمهور هم پیشگیری از اختلاص چند هزار میلیاردی با انتصاب شایسته گان و شایسته سالاری ؟ ؟ ؟ اما چه حیف
    • بی نام A1 ۱۱:۰۳ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۹
      50 3
      اختلاص دیگه چیه؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
    • بی نام A1 ۱۲:۴۴ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۹
      3 0
      اختلاص یعنی «خیلی اختلاس» :
    • بی نام IR ۱۵:۵۷ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۹
      4 1
      اختلاص کنندگان واقعی روباید دردولت قبلی پیداکرد که چه کارها درتامین اجتماعی و...کردند....... درضمن ارتش برخلاف..... درامور کشور دخالت نمیکند وخودرو قلدور به مردم نشون نمیدهد..........
    • بی نام A1 ۱۶:۰۷ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۹
      2 1
      اختلاص نمیدونی چیه؟ یه چیزیه تو مایه های ام پی تی چه انتظاری داریا به قول دکتر روحانی بذار اینام حرفاشونو بزنن
  • ویرگو IR ۰۶:۱۲ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۹
    70 0
    پاینده باد " ارتش "کشورم.
  • بی نام IR ۰۶:۲۱ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۹
    44 0
    ارتش جمهوری اسلامی ایران همواره نشان داده که به وصیت امام راحل عمل کرده است"، یادآور شد: امامره فرمودند نیروهای مسلح در کار سیاسی مداخله نکنند. ضمن اینکه نیروهای ارتش کاملا به مسائل سیاسی آگاهی دارند و باید داشته باشند، هرگز در دسته‌بندی و بازی‌های سیاسی مداخله نمی‌کنند. ارتش هرگز از ملت و دولت منتخب مردم سهم‌خواهی نکرده و همواره به عنوان دفاع از میهن،‌ کشور و نظام بوده است.
  • ارتشی IR ۰۶:۲۳ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۹
    87 0
    درحال حاضر پرسنل شاغل و بازنشسته ارتش از تبعیض سیاسی و اقتصادی وسازمانی میان خود وسایرنیروهای مسلح ناراضیند فرماندهان ارشد از طریق ستاد کل موارد را مطرح بفرمایند
  • بی نام RO ۰۶:۲۹ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۹
    116 0
    این جمله"ارتش هیچگاه از دولت سهم‌خواهی نکرده است" خیلی معنی داره واسه بعضی ها
  • حجت A1 ۰۶:۳۰ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۹
    93 0
    درود بر ارتش و مردانش
  • بی نام US ۰۶:۴۰ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۹
    80 2
    خدا رو شکر که یک انسان عاقل رییس جمهوره, درود بر اون هایی که دنبال سهم گیری نیستن
  • ایرانی A1 ۰۶:۵۰ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۹
    71 0
    "ارتش هیچگاه از دولت سهم‌خواهی نکرده است". نکته جالبیه. عمیق دقت کنین به بطن موضوع لطفا.
  • سرباز وطن A1 ۰۶:۵۶ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۹
    37 4
    امیدواریم این پیام واضح و روشن به اهلش رسیده باشد چرا که این مملکت دارای 75000000 نفوس هست که یکایکشان حق اظهار نظر و اعمال نظر دارند حال که به قدرت و صلابت نظام اسلامی راهکار رسیدن این پیام مدون است و در هر دوره مردم با صدای بسیار رسا بر برگه های رای خود خواست و نیت خود را ابراز میدارن دیگرانی که تمایلات دیگری دارند صبر پیشه نموده و به خواست مردم احترام بگذارند نه اینکه خواست شخصی یا یک گروه بسیار اندک را خواست همه مردمقلمداد نموده و اشکال تراشی کنند درود بر خامنه ای درود بر هاشمی درود بر روحانی زنده و پاینده باد نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایرانسپاه پاسداران .ارتش جمهوری اسلامی.بسیج مستضعفین.نیروی انتظامیو همه نیروهای امنیتی و سربازان گمنان امام که تک تک شان مایه افتخار کشورند.
  • بی نام IR ۰۶:۵۷ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۹
    77 0
    یکی از افتخارات ارتش این است که هیچگاه خود را وارد بازی های سیاسی نکرده. برای همین همیشه سربازان محبوب قلب ما ایرانی ها بوده اند
  • kamal IR ۰۷:۱۰ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۹
    64 0
    مثل اینکه خدا شکر یکی هست تو این کشور حرف حق بزنه
  • بی نام A1 ۰۷:۴۴ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۹
    82 2
    اما از گوشه کنایه های غیرمستقیم آقای روحانی خیلی خوشم میاد.
  • مهدی EU ۰۸:۱۳ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۹
    49 3
    چه کسای از دولت سهم میخان؟
  • محمد A1 ۰۸:۲۷ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۹
    65 1
    آقای روحانی چندین سال در ارتش بودند و حتی مدتی هم در خانه سازمانی ارتش ساکن بودند و به خوبی با روحیات ارتش آشنایی دارند
  • ارتشی A1 ۰۸:۳۱ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۹
    119 1
    ما ارتشیان علی رغم حقوق و مزایای کم ، همیشه پاسدار این مرز وبوم خواهیم بود
    • دانشجو A1 ۱۲:۳۳ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۹
      10 0
      دمتون گرم همیشه سرافرازباشید
  • محسن RU ۰۸:۵۹ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۹
    42 0
    صرفاً جهت اطلاع یک سری ارگانها ارتش جمهوری اسلامی ایران هرگز از ملت و دولت منتخب مردم سهم‌خواهی نکرده. ارتش بدون نگاه به خط‌کشی‌های سیاسی، حزبی و فرقه‌ای همواره دفاع از آب و خاک کشور و نظام و مردم را به عنوان هدف والای خود مدنظر قرار داده است. ارتش جمهوری اسلامی ایران همواره نشان داده که به وصیت امام راحل عمل کرده است و در کار سیاسی مداخله نکردند. ارتش جمهوری اسلامی ایران با اقتدار و انضباط در تمام امور از جمله امور مالی عمل می‌کند، به نحوی که ما در ارتش برای صرف هر ریال شناسنامه‌ای را شاهد هستیم. درود بر دلاورمردان ارتش جمهوری اسلامی ایران
  • بی نام A1 ۰۹:۳۰ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۹
    47 0
    عاقلان دانند
  • بی نام IR ۱۰:۰۶ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۹
    97 1
    جه کنایه معنی داری به بعضی ها زده
  • بی نام ES ۱۰:۳۳ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۹
    74 1
    آفرین. تو خود بخوان حدیث مفصل از این مجمل
  • میلاد IR ۱۱:۰۴ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۹
    47 0
    کاش یه نگاهی به وضعیت حقوق واقعا اسف بار ان ها هم میکردی.
  • فریاد OM ۱۱:۱۴ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۹
    6 0
    همیشه به اینکه دو سال در نیروی دریایی ارتش کشور عزیزم ایران خدمت کردم افتخار میکنم ارتش هم مثل بقیه ملت ایران صبور، معصوم و فقط به فکر حفظ عزت و خاک ایران پاک هستش
  • مهدی IR ۱۱:۳۵ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۹
    9 0
    سهم خواهان خیلی نفوذ دارند مواظبشون باش روحانی تو همه پروژه های مهم این کشور......مردم هم میفهمن این ساخت و سازها و بریز بپاش برای عده ای محدود کار شخص نیست کار سازمان هستش
  • بی نام A1 ۱۱:۵۴ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۹
    8 0
    درود بر تمام ارتشیان عزیز و بی ادعا مخصوصا اون عزیزانی که 8سال بدون منت و چشم داشتی برای این مرزو بوم جان فشانیها کردنند
  • بی نام A1 ۱۶:۵۱ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۹
    1 0
    جالب تر از تعداد مثبت ها تعداد منفی هاست
  • ارتشی A1 ۱۸:۲۱ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۹
    8 0
    ما ارتشیان جان فدایان این مرزبوم ایران زمین بوده و خواهیم بود تنها خواهشی که از مسولان داریم اینکه حرمت این فدایان وطن را زیر پا نگذارند.
  • افسر ارتش IR ۰۴:۲۱ - ۱۳۹۳/۰۱/۳۰
    11 0
    دوستان، من وهمکارانمان از اظهار محبتهای شما کمال تشکر را داریم، شعار همیشگی ما««ارتش فدای ملت»»
  • علیرضا سوری A1 ۰۹:۳۳ - ۱۳۹۳/۰۱/۳۰
    3 11
    درود بر دلیرمردان سپاهی و ارتشی.
  • بی نام A1 ۲۲:۰۱ - ۱۳۹۳/۰۱/۳۰
    3 0
    یادتونه آن مرد در یکی از سفر های استانی گفت که از یه کسی سیلی خورده. یه ذره فکر کنید یادتون میاد. خبر آنلاین جون من نمایش بده.
  • بی نام IR ۰۹:۳۵ - ۱۳۹۳/۰۱/۳۱
    7 0
    ماکه میدونیم کیاسهم خواهی میکنند حتی چندروزپیش تورسانه ها گفتش که دولت به ماپروژه نمیده.....؟؟؟ هزارافرین به روحانی ماپشتت هستیم ادامه بده............