همایش تبیین استراتژی و برنامه‌های سال 93 سازمان تأمین‌اجتماعی باتوجه به سیاست‌های کلان حوزه سلامت ابلاغی از سوی مقام معظم رهبری امروز برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، در همایش تبیین برنامه های سال 93 سازمان تامین اجتماعی وزیر کار، رئیس سازمان تامین اجتماعی و اعضای هیات مدیره حضور داشتند.
علی ربیعی وزیر کار در این همایش گفت: برای اولین بار در تأمین‌اجتماعی افزایش مستمری‌ها به موقع اعمال شد و بودجه سازمان نیز در موعد مقرر به تصویب رسید.
مهمترین اظهارات شرکت کنندگان در این همایش در جدول زیر آمده است:

 

نام مسئولیت شرح اظهار نظر
علی ربیعی وزیر کار و رفاه - تأمین‌اجتماعی در جامعه تأثیر زیادی دارد و با همدلی و همراهی بدنه اجرایی می‌توانیم شاهد تحول جدی در خدمت‌رسانی این سازمان باشیم.
- حفظ فضای آرام کاری و بهبود فرهنگ سازمانی استراتژی فعالیت تأمین‌اجتماعی است و در سازمان تأمین‌اجتماعی باید ثبات و احترام به کار کارشناسی مورد توجه باشد و باید به برنامه‌ها وفادار باشیم و از انجام کارهای سلیقه‌ای پرهیز کنیم.
سید تقی نوربخش رئیس سازمان تامین اجتماعی - حقوق فروردین ماه مستمری بگیران و بازنشستگان تحت پوشش این سازمان برای اولین بار به موقع پرداخت شد.
- سازمان تامین اجتماعی برای نخستین بار افزایش حدود 20 درصدی حقوق بازنشستگان و مستمری بگیران را روز گذشته پرداخت کرده است.
- در مورد افراد مشمول بند 11 تامین اجتماعی این مستمری به طور کامل پرداخت شده است و درباره افراد مشمول بند 91 مبلغی به صورت علی الحساب واریز شده و منتظر دستور هیئت وزیران هستیم.
- هر 14 بند ابلاغی سیاست‌های کلی سلامت مشمول سازمان تامین اجتماعی است، سازمان تامین اجتماعی به عنوان نهادی که 12 درصد تولید درمان در کشور را در 80 بیمارستان و 300 مرکز سرپایی بر عهده دارد و همچنین به عنوان یک سازمان بیمه‌گر ملزم به اجرای بندهای این سیاست ابلاغی است.
- از سوی دیگر سازمان تامین اجتماعی در تولید دارو، مباحث مربوط به امنیت غذایی و صنعت نیز نقش موثری دارد و به همین خاطر دبیرخانه و ستاد اجرایی پیگیری سیاست‌های ابلاغی از سوی مقام معظم رهبری این سازمان تشکیل شده است و به طور جدی بر حسن اجرای آن نظارت خواهد کرد.
- پس از گفتمان سازی، برنامه‌های عملیاتی مربوط به تک تک بندهای این سیاست را تدوین خواهیم کرد، قطعا این برنامه‌های عملیاتی در بودجه بندی سال 94 سازمان نیز تاثیرگذار خواهد بود.
- فرمایشات مقام معظم رهبری مبنای برنامه قانون ششم توسعه نیز خواهد بود. قطعا بسیاری از فرایندهای تامین اجتماعی در راستای سیاست‌های ابلاغی است و توانسته است پاسخگوی دغدغه‌های تاریخی تمام کارشناسان سلامت باشد.
- ما باید به جایی برسیم که بیمار دغدغه‌ای جز بیماری‌اش نداشته باشد و بتوانیم تا چند سال آینده رتبه اول درمان در منطقه آسیای جنوب غربی را از آن خود کنیم. امیدواریم نقش موثری در اجرای سیاست‌های ابلاغی سلامت داشته باشیم.
عباس کبریایی زاده رئیس هیات مدیره - سازمان چابک، پاسخگو، دانش‌بنیان، یادگیرنده و توسعه‌گرا از ارزش‌های برنامه و بودجه سال 93 است. ‌کار در تأمین‌اجتماعی فرصتی برای خدمتگزاری به بخش کارگری و مولد جامعه فراهم کرده است.
- هیأت‌مدیره سازمان تأمین‌اجتماعی از 25 آذرماه سال 92 تشکیل شد، هیأت‌مدیره بر اساس رسالت سازمان، خط مشی و اساسنامه این سازمان تشکیل و شروع به سیاستگذاری و اجرای سیاست‌ها کرد. در هیأت‌مدیره جدید کمیته‌های تخصصی تشکیل شد و در سال گذشته بیش از 36 جلسه برگزار شد.
- عمده مباحث هیأت‌مدیره حول محور برنامه‌ریزی و توجه به این مقوله است، ‌تأمین‌اجتماعی بزرگ‌ترین نهاد اجتماعی و بیمه‌ای کشور است که باید آداب بزرگی در آن فراگیر شود و با نظم و برنامه آینده خوبی را ترسیم کنیم.
- در تدوین بودجه سال 93 نگاه عالمانه‌ای در سازمان وجود داشت و حفظ کرامت صاحبان سازمان یک ارزش متعالی و وظیفه تمامی مدیران و کارکنان است.
- تغییرات جمعیتی به سمت سالمندی است و سیاستگذاران بیرون از سازمان درحال تدوین سیاست‌هایی هستند که آینده سازمان را تحت‌تأثیر قرار می‌دهد.
- سازمان تأمین‌اجتماعی سازمانی نقدی است، 95 درصد درآمد این سازمان برای پرداخت مستمری و تعهدات هزینه می‌شود.
- باید با دولت، مجلس، اجتماعات کارگری و سندیکاهای کارفرمایی در ارتباط باشیم و از برنامه‌ها و افکار آنان مطلع باشیم.
- سازمان تأمین‌اجتماعی در 6 ماهه اول سال‌جاری دارای برنامه راهبردی برای حداقل 3 سال آینده است.

- همدلی و همراهی که بین دولت، وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و بهداشت، درمان و آموزش پزشکی وجود دارد، بی نظیر و به نفع سازمان است و امیدواریم با همدلی مشکلات را از بین ببریم.


46232

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 349909

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 0 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • اهوازی IR ۰۹:۴۲ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۸
    10 0
    من که از این مطلب و مطالب مشابه که می گوید هدف این است که در منطقه اول بشیم را متوجه نمیشم یکی به اینها نمی گوید که هدف اول شدن و یا دوم شدن نیست هدف مشخص باشد مگر دیگران دست رو دست می گذارند که ما از اونها جلو بزنیم اگر برنامه ریزی بلد باشیم شاخص تعریف می کنیم و به آن سمت می رویم
  • میثم A1 ۱۲:۰۷ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۸
    1 0
    جالبه معمولا هم به هدف نمیخوره